is dit te verwaarlozen?

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 07:48
He mensen,

Heb een tijdje terug een titan 6020m12b ventilator op mijn hhc-l61 heatsinkje gemonteerd met goede resultaten. Nu heb ik hier nog een sunon 60 mm fan liggen en heb uitgevonden dat deze 30,22 m³/h heeft (of hoe zeg je dat:P) en die titan halt 21,20 m³/h.

Zou dit een verlaging van de temperatuur te weegbrengne als ik dus die sunon erop zet of is dat denken jullie te verwaarlozen?

Strava | AP | IP | AW

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen: probeer 't gewoon ;)

Verwijderd

probeer het?

edit:

8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 14:43 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zolang de casetemp hetzelfde blijft denk ik hooguit een graad. Met mazzel twee

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

ja erg veel zal het niet uitmaken denkik, voordeel is wel dat je m dan misschien wel op 7v kan laten draaien :)

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Captain Pervert schreef op 15 March 2003 @ 14:43:
Zolang de casetemp hetzelfde blijft denk ik hooguit een graad. Met mazzel twee
Hangt inderdaad van je castemp af.. als je nu namelijk geen goede airflow heb in je kast zou het zelfs warmer kunnen worden, omdat die heftigere koeler meer lucht verplaatst, die warmer zou kunnen zijn.

Als je meerdere fans in je case hebt zou het misschien geen kwaad kunnen om eerste even te kijken of je je case temp niet zou kunnen verlagen door er 1 of misschien zelfs twee uit te zetten (als je er maar twee hebt wordt dat natuurlijk onwaarschijnlijk).
Bij mij had namelijk het uitschakelen van de casefan aan de voorkant van mijn kast en verschil van -5 graden in mijn case. (dwz tevreden 23/25 graden ;) )

iig proberen is the only way to find out..

* Atmosphere denkt: seek and discover ;)

[edit]starts here ;)[/edit]
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 14:45:
ja erg veel zal het niet uitmaken denkik, voordeel is wel dat je m dan misschien wel op 7v kan laten draaien :)
Ja dat kan waarschijnlik wel maar dan zal er uiteindelijk minder lucht dan met zijn huidige koeler verplaatst worden waardoor zijn proc warmer wordt. En dat was volgens mij nou net niet de bedoeling. Erg veel stiller zal het waarschijnlijk ook niet zijn (in vergelijking met zijn huidige fan) ook al laat je hem op 7V lopen. Er worden nog steeds liters lucht langs het koelblok geblazen en dat hoor je uiteindelijk (+ flink wat turbulentie)

[edit]ends here ;)[/edit]

[ Voor 42% gewijzigd door Atmosphere op 16-03-2003 10:14 ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

lekkere titel weer trouwens

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
topic titel is idd te verwaarlozen :+

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Pagina: 1