Toon posts:

MSI k7t turbo vreemd prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 1ghz op n msi k7t turbo met 256ram
gister heb ik 256 extra erin gestoken en nu als ik hem opstart hoor ik steeds n vreemd tikje en reset ie gelijk weer (als ik beide modules erin heb) en krijg vreemde kleurtjes over mn beeldscherm
als ik de "oude" module eruit haal doet ie et weer redelijk normaal maar moet ik wel mijn hardware acceleratie in windows uitzetten anders krijg ik windows ook niet aan de praat

hoe kan ik de pc met beide modules aan de praat krijgen?

heb de bios al geflashed en alle sloten al geprobeerd

de ene is single sided en de andere double, maar allebij 133mhz

heb ook zon gevoel dat het ook aan mn grafische kaart ligt (geforce 2 pro)

Verwijderd

volgens mij kunnen double en single sided niet tegelijk op je moederbord, maar dat weet ik ook niet zeker hoor :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Sommige grafische kaarten doen raar als je geheugen niet compatible is. Probeer in ieder geval eens om de geheugenbankjes even op 100 MHz te draaien, het komt vaak voor dat no-name PC133 sdram niet werkt op deze snelheid ;(

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

ik denk dat die nieuwe geheugen van je nogal mol is, omdat die het alleen ook niet goed doet, ga maar terug met dat ding en vraag een nieuwe en vraag dan glijk als ze je een enkel zeidige mee kunnen geven

Verwijderd

Topicstarter
in het boekje :) staat dat het gwoon zou kunnen en ik heb em 2 keer succesvol opgestart gekregen met beide modules

Verwijderd

Topicstarter
hij staat standaard volgens mij op 100 en als k em verander maakt het niets uit
maar ga et toch nu ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het nu wel normaal, maar hij ziet de "oude" module nu weer niet

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij nog helpen?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Draai eens Memtest86 met beide banken en banken appart.

Dan kan je zien wat er gebeurt en welke bank een probleem heeft.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

En doe ook eens een BIOS update :)

Ik draai hier volgens mij wel gewoon single & dual sided dimmetjes door mekaar heen...

ook 2x noname [Norrod] 256MB PC133

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan versie 3.6 heb k nu

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 15:24:
heb ik al gedaan versie 3.6 heb k nu
Hm, ok.

Ik zie trouwens dat je een MSI K7t Turbo [ niet de 2 ] hebt, misschien dat die inderdaad zoals eerder gezegd is geen single / double sided rammetjes tegelijk eet...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pinockio schreef op 15 maart 2003 @ 14:06:
Sommige grafische kaarten doen raar als je geheugen niet compatible is. Probeer in ieder geval eens om de geheugenbankjes even op 100 MHz te draaien, het komt vaak voor dat no-name PC133 sdram niet werkt op deze snelheid ;(
1 woord: onzin :)
Scatman_II schreef op 15 March 2003 @ 15:34:
[...]

Hm, ok.

Ik zie trouwens dat je een MSI K7t Turbo [ niet de 2 ] hebt, misschien dat die inderdaad zoals eerder gezegd is geen single / double sided rammetjes tegelijk eet...
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 14:06:
in het boekje :) staat dat het gwoon zou kunnen en ik heb em 2 keer succesvol opgestart gekregen met beide modules
Hij ondersteunt het dus wel

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geven de diagnostic leds ook iets vreemds aan tijdens de startup?

Always outnumbered, never outgunned!

• pinockio
Sommige grafische kaarten doen raar als je geheugen niet compatible is. Probeer in ieder geval eens om de geheugenbankjes even op 100 MHz te draaien, het komt vaak voor dat no-name PC133 sdram niet werkt op deze snelheid
dual-zip schreef op 15 March 2003 @ 16:57:
[...]

1 woord: onzin :)

[...]

[...]

Hij ondersteunt het dus wel
Zorg, voordat je iets onzin noemt, ervoor dat je weet waarover je praat. Ik heb beide wel degelijk meegemaakt:

- PC133 SDRAM dat op 133 MHz fouten geeft
- Videokaarten die problemen geven met bepaalde soorten geheugen.

Verder kan ik helaas geen bijdrage leveren aan deze draad.

Inderdaad is het testen van je geheugen een goed idee.

[ Voor 21% gewijzigd door pinockio op 15-03-2003 17:46 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pinockio schreef op 15 March 2003 @ 17:45:
Sommige grafische kaarten doen raar als je geheugen niet compatible is. Probeer in ieder geval eens om de geheugenbankjes even op 100 MHz te draaien, het komt vaak voor dat no-name PC133 sdram niet werkt op deze snelheid

[...]

Zorg, voordat je iets onzin noemt, ervoor dat je weet waarover je praat. Ik heb beide wel degelijk meegemaakt:

- PC133 SDRAM dat op 133 MHz fouten geeft
- Videokaarten die problemen geven met bepaalde soorten geheugen.

Verder kan ik helaas geen bijdrage leveren aan deze draad.

Inderdaad is het testen van je geheugen een goed idee.
Jah, maar ervaringen van slechts 1 persoon zijn niet representatief. Als geheugen - merkloos of niet, dat staat er verder helemaal los van - niet werkt op de gespecificeerde snelheid, dan is het gewoon brak. Simpel. Dat komt ook wel degelijk voor met Corsair of Kingston. Waarschijnlijk in mindere mate, maar daar is de prijs dan ook naar.

Wat betreft die videokaarten, dat kan gewoon niet. Dat ligt ongetwijfeld aan iets anders, want het kan gewoon niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pinockio
dual-zip schreef op 15 March 2003 @ 18:13:
[...]

Jah, maar ervaringen van slechts 1 persoon zijn niet representatief. Als geheugen - merkloos of niet, dat staat er verder helemaal los van - niet werkt op de gespecificeerde snelheid, dan is het gewoon brak. Simpel. Dat komt ook wel degelijk voor met Corsair of Kingston. Waarschijnlijk in mindere mate, maar daar is de prijs dan ook naar.

Wat betreft die videokaarten, dat kan gewoon niet. Dat ligt ongetwijfeld aan iets anders, want het kan gewoon niet.
Ik zeg niet dat het ALTIJD zo is. Het KAN voorkomen. En ik heb het meerdere malen gezien. Dan is het onzin om dat als onzin te bestempelen. Dat jij nu zoiets niet hebt meegemaakt... Ik probeer met mijn suggesties de topicstarter te helpen, jij bestempelt dat als onzin. Geen voorbeeld van netiquette.

Verder: ik zal je de volgende situatie schetsen. Een ECS K7S6A bordje. Een reepje DDR 333. Een GF4. Geen probleem. Een reepje DDR 266 erbij. Videokaart wordt niet meer herkend door Windows XP. DDR 266 eruit... werken. Duidelijk? Het kan.

Probeer wat meer respect te tonen voor je medetweakers.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pinockio schreef op 15 maart 2003 @ 22:33:
[...]

Ik zeg niet dat het ALTIJD zo is. Het KAN voorkomen. En ik heb het meerdere malen gezien. Dan is het onzin om dat als onzin te bestempelen. Dat jij nu zoiets niet hebt meegemaakt... Ik probeer met mijn suggesties de topicstarter te helpen, jij bestempelt dat als onzin. Geen voorbeeld van netiquette.

Verder: ik zal je de volgende situatie schetsen. Een ECS K7S6A bordje. Een reepje DDR 333. Een GF4. Geen probleem. Een reepje DDR 266 erbij. Videokaart wordt niet meer herkend door Windows XP. DDR 266 eruit... werken. Duidelijk? Het kan.

Probeer wat meer respect te tonen voor je medetweakers.
sorry dat het zo overkwam, ik bedoelde het niet zo :)

In die situatie die jij schept, zal het ongetwijfeld met de chipset te maken hebben. In ieder geval niet met het geheugen.

Ze liepen wel beide op 266 dan he. Misschien trekt die 266 de 333 niet, en krijg je dat gezeik. Dat zou ook kunnen :D

Heeft het niet iets met DIMMs en SIMMs te maken ?
Of met HAL, geen idee of dat kan eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 16-03-2003 00:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:06:
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 14:07:
hij staat standaard volgens mij op 100 en als k em verander maakt het niets uit
maar ga et toch nu ff proberen :)
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:16:
hij doet het nu wel normaal, maar hij ziet de "oude" module nu weer niet
Wil je in het vervolg aub het edit-knopje gebruiken in plaats van om zo'n monoloog te posten en dan ook nog doelbewust het topic omhoogkicken? Pas wanneer het topic uit de topiclist is verdwenen (na 24 uur dus), dan mag je je topic wel omhoogkicken. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Terugkomend op het probleem: heb je al geprobeerd om te opstarten met één der modules? Ik kan niet echt uit jouw hele verhaal opmaken of je dat ook al had geprobeerd..
Pagina: 1