[TV] Sony KV-32LS60 82cm 100Hz

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe 82cm breedbeeld tv ter vervanging van mijn 55cm Grundig apparaat , omdat ik toch wel een echte film freak (dvd) ben moet het wel een leuke tv worden. Nu zag ik in het Macro krantje dat de Sony KV-32LS60 in de aanbieding is vanaf 18 Maart voor 950,81 incl. BTW. Toch niet echt duur als ik dat zo vergelijk met andere winkels (normaal zo rond de 1100 euro zelfs bij de Mediamarkt in Duitsland !)

specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioworld.nl/media/Sony_televisie_KV-32LS60.jpg

- FD Trinitron WEGA 100% vlak
- Beeldformaat: 16:9
- Beelddiagonaal: 82cm
- 100Hz, DNR, Auto Noise Reduction
- Uitgangsvermogen speakers: 2x10W + 15W
- Aantal pagina's teletekst geheugen: 250
- 3 scarts, 2 RGB ingangen, Smartlink
- Afmetingen: 891x564x584mm

Nou mijn vragen:

- Zijn er meerder mensen met deze TV en zo ja wat zijn de ervaringen. (ik heb al wat gespiekt op andere sites en daar waren ze overwegend positief)
- Wat houdt dat WEGA precies in.
- Is deze TV een ouder model wat er binnenkort uitgaat
- Is dat ding te tillen met 2 man hij weegt 62 kilo !!
- zijn er nog alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs van bijv. Philips of JVC ?

Als er iemand nog andere goede tips heeft waar ik op moet letten. Ik ben namelijk een enorme TV n00b. Geluid ga ik via m'n Sony DVD + surround set regelen dus dat is niet belangrijk. de beeldkwaliteit en dan met name van DVD's op 16:9 wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KaMiKaZe op 15-03-2003 14:30 . Reden: mediamarkt ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
KaMiKaZe schreef op 15 maart 2003 @ 14:00:

Nou mijn vragen:

- Zijn er meerder mensen met deze TV en zo ja wat zijn de ervaringen. (ik heb al wat gespiekt op andere sites en daar waren ze overwegend positief)

Ik heb de KV32-FX66, dat is een iets duurder type, met volgens mij als enige verandering het uiterlijk. Vond deze die jij bedoeld zo'n bakbeest. Komt ook van de Makro trouwens.

- Wat houdt dat WEGA precies in.
- Is deze TV een ouder model wat er binnenkort uitgaat

Nee, is juist een vrij nieuw model

- Is dat ding te tillen met 2 man hij weegt 62 kilo !!

Ja hoor, Ik heb die van mij (ook zoiets) met 2 man 3 trappen op moeten sjouwen. Zorg wel voor een grote auto (ik had een busje van de PTT meegenomen 8) , want die doos eromheen is huge.

- zijn er nog alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs van bijv. Philips of JVC ?

Vast wel, maar ik vind sony een erg prettig beeld hebben met mooie kleuren en al mijn andere apparatuur is van sony dus dat is wel makkelijk dat de appies goed met elkaar samenwerken.

Als er iemand nog andere goede tips heeft waar ik op moet letten. Ik ben namelijk een enorme TV n00b. Geluid ga ik via m'n Sony DVD + surround set regelen dus dat is niet belangrijk. de beeldkwaliteit en dan met name van DVD's op 16:9 wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een mooie televisie, niets mis mee zeker niet voor die prijs (is die in of excl btw???)

Dit model gaat er uit vandaar de dat ie afgeprijst is. De hele LS-serie en FX66 gaan er uit en er komt een 32FX68 gaat in eerste instantie 1499,- kosten. Verder heb je dan nog de 32FQ80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik zit over precies dezelfde na te denken, alleen dan de KV-32LS65. Volgens iemand op kieskeurig.nl is ie dan met Picture in Picture en Comb Filter. Kost 999 euro bij Pick to Pay. Ik vind het erg mooie modellen, maar ik ga toch nog eens bij de Megapool kijken naar het formaat.....ik vind het meestal wel meevallen, maar ik ga hem eens echt met de FX66 vergelijken. Vind ik die nou echt minder "lomp" dan neem ik die wel. Ik ga ze trouwens ook ff vergelijken met de JVC AV32X25S en de Philips 32-8707. Ik denk wel dat het de Sony wordt, maar ik bekijk het ff rustig......duurt nog twee weken voor ik er geld voor heb. :) JVC en Philips:

Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/big/jvc_av32x25eus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.larsbengtsson.se/products%5Cprodimg%5Cphi32pw8707.jpg

De Philips is ook in het zilver verkrijgbaar, maar misschien dat ik zo'n zwarte wel weer eens mooi vind. Is ook anders zwart dan vroeger....nu wat stijlvoller. Maar nogmaals denk ik toch dat het een Sony gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 08:56:
Op zich een mooie televisie, niets mis mee zeker niet voor die prijs (is die in of excl btw???)

Dit model gaat er uit vandaar de dat ie afgeprijst is. De hele LS-serie en FX66 gaan er uit en er komt een 32FX68 gaat in eerste instantie 1499,- kosten. Verder heb je dan nog de 32FQ80.
De prijs is incl. btw. Goedkoopste waar ik hem elders heb gezien is op duitse webshops voor 930 euro, maar met verzendkosten etc. kom je dan nog hoger uit dan die 950 van de Makro. Hoger dan 1000 euro wil ik eigenlijk niet gaan voor een TV. Ik heb mijn kleine Grundig destijds voor FL. 999 gekocht :)
zimbab schreef op 16 March 2003 @ 13:10:
Ik zit over precies dezelfde na te denken, alleen dan de KV-32LS65. Volgens iemand op kieskeurig.nl is ie dan met Picture in Picture en Comb Filter. Kost 999 euro bij Pick to Pay. Ik vind het erg mooie modellen, maar ik ga toch nog eens bij de Megapool kijken naar het formaat.....ik vind het meestal wel meevallen, maar ik ga hem eens echt met de FX66 vergelijken. Vind ik die nou echt minder "lomp" dan neem ik die wel. Ik ga ze trouwens ook ff vergelijken met de JVC AV32X25S en de Philips 32-8707. Ik denk wel dat het de Sony wordt, maar ik bekijk het ff rustig......duurt nog twee weken voor ik er geld voor heb. :) JVC en Philips:

[afbeelding]

[afbeelding]

De Philips is ook in het zilver verkrijgbaar, maar misschien dat ik zo'n zwarte wel weer eens mooi vind. Is ook anders zwart dan vroeger....nu wat stijlvoller. Maar nogmaals denk ik toch dat het een Sony gaat worden.
De FX zal toch wel een stukje duurder zijn neem ik aan ? ik ga ook eens even rondneuzen bij wat andere winkels. Ik zit zelf al een paar maandjes te kijken naar wat nieuwe tv's, maar kwam eigenlijk nooit tot onder de 1400 euro voor een TV die ik wilde. en nu zag ik deze staan. Het model waar jij het over hebt KV-32LS65 kan ik overigens niet vinden op de Sony site :? is dit model dan nog zo nieuw dat ie niet vermeld wordt ?. Picture in Picture vind ik zelf niet zo belangrijk. En wat doet die Comb filter precies ?.

edit:
Heb net even op de site gekeken van pick2pay en volgens mij is de LS65 gewoon de LS60. hij heeft GEEN picture in picture en GEEN COmb filter

Sony KV 32 LS 65

100 Hertz ja
Digital scan ja
Vlakke beeldbuis ja
Volledig vlakke beeldbuis ja
Scherm in scherm nee
OSD ja
Comb filter nee
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst: ja
Teletekst aantal pagina's 250
Teletekst TOP-FLOF nee
Stereo: ja
Dolby ProLogic nee
Output in Watt 35 Watt
Kinderslot ja
ACI nee
Scart-aansluitingen 3
AV-ingang voorkant ja
Hoofdtelefoon ja
Draagbaar nee
12 volt televisie nee
Gewicht: 62 kg
Afmetingen (B x H x D) 89 x 56 x 58

Makro dus toch nog cheaper 8)

[ Voor 14% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-03-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

KaMiKaZe schreef op 16 March 2003 @ 13:18:

Heb net even op de site gekeken van pick2pay en volgens mij is de LS65 gewoon de LS60. hij heeft GEEN picture in picture en GEEN COmb filter

Sony KV 32 LS 65

100 Hertz ja
Digital scan ja
Vlakke beeldbuis ja
Volledig vlakke beeldbuis ja
Scherm in scherm nee
OSD ja
Comb filter nee
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst: ja
Teletekst aantal pagina's 250
Teletekst TOP-FLOF nee
Stereo: ja
Dolby ProLogic nee
Output in Watt 35 Watt
Kinderslot ja
ACI nee
Scart-aansluitingen 3
AV-ingang voorkant ja
Hoofdtelefoon ja
Draagbaar nee
12 volt televisie nee
Gewicht: 62 kg
Afmetingen (B x H x D) 89 x 56 x 58

Makro dus toch nog cheaper 8)
[/edit]
Dat had ik al gezien ja, maar waar ik ondertussen ook al achter was gekomen is dat die sites heel vaak verkeerde info hebben staan. Op kieskeurig.n staat bijvoorbeeld bij de KV-28LS60 (waar ik eerst naar zat te kijken) dat ie geen vlakke beeldbuis zou hebben. Zo ben ik nog veel vaker specificaties tegengekomen op sites die niet sporen met de echte specs. Hoogstwaarschijnlijk heeft Pick2Pay gewoon de LS60 specs. overgenomen omdat de LS65 niet eens op de Sony site staat. (dat zei jij ook al) Wel vaag trouwens. Ik ga binnenkort gewoon ff een mailtje naar Sony sturen met de vraag wat nu precies het verschil is. Zal het hier wel ff posten. Dat het de LS60 is die zij aanbieden zal wel niet, want zij kijken gewoon wat er op de doos staat. Dit is trouwens wat die gast op Kieskeurig.nl zei:
Hallo, ik wilde even mijn ervaring tot nu toe geven. Ik heb de LS65 gekocht. De verkoper zei tegen mij dat het verschil was dat deze picture in picture had en een digitale combo filter. Veel scherper beeld, ik heb het met mijn eigen ogen gezien.
edit:
Gaat bellen naar Sony worden....kan geen e-mail vinden, maar wel tel.nr

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 16-03-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
zimbab schreef op 16 March 2003 @ 14:00:
[...]

Dat had ik al gezien ja, maar waar ik ondertussen ook al achter was gekomen is dat die sites heel vaak verkeerde info hebben staan. Op kieskeurig.n staat bijvoorbeeld bij de KV-28LS60 (waar ik eerst naar zat te kijken) dat ie geen vlakke beeldbuis zou hebben. Zo ben ik nog veel vaker specificaties tegengekomen op sites die niet sporen met de echte specs. Hoogstwaarschijnlijk heeft Pick2Pay gewoon de LS60 specs. overgenomen omdat de LS65 niet eens op de Sony site staat. (dat zei jij ook al) Wel vaag trouwens. Ik ga binnenkort gewoon ff een mailtje naar Sony sturen met de vraag wat nu precies het verschil is. Zal het hier wel ff posten. Dat het de LS60 is die zij aanbieden zal wel niet, want zij kijken gewoon wat er op de doos staat. Dit is trouwens wat die gast op Kieskeurig.nl zei:

[...]

edit:
Gaat bellen naar Sony worden....kan geen e-mail vinden, maar wel tel.nr
hmm toch maar eens even wat verder op onderzoek uitgaan dan. Ik kom de LS60 en de LS65 bij diverse winkels tegen met een prijsverschil van rond 75 euro, maar wat dat extras dan is in de LS65 :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je graag een sony wil,
wacht dan tot april dan komen de nieuwe series uit van sony o.a. bij its waar ik toevallig parttime werk en ze zijn een stuk goedkoper dan de modellen nu.
Neem nou de fx 66 (nu) en de fx 68 (nieuw) de laatste is al 100€ standaard goedkoper dan de fx 66, dit geldt ook voor de ls serie en de nieuwe fq serie als ik mij niet vergis de fq 70. Trouwens niet alleen tv's maar met alles dvd's,rewriters,versterkers,camera's etc. zeer mooi spul moet ik eerlijk zeggen ben 2 weken geleden bij sony geweest om de nieuwe spullen te kunnen zien via mijn werk en er komt erg leuk spul aan moet ik zeggen.

ps heb je vragen mail me even

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 14:40 . Reden: even wat duidelijker maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 14:24:
Als je graag een sony wil wacht dan tot april dan komen de nieuwe series uit van sony o.a. bij its waar ik toevallig parttime werk en ze zijn een stuk goedkoper dan de modellen nu neem nou de fx 66 (nu) en de fx 68 nieuw de laatste is al 100€ standaard goedkoper dit geld ook voor de ls serie en de nieuwe fq serie als ik mij niet vergis de fq 70. geldt trouwens niet alleen voor tv's maar met alles dvd's,rewriters,versterkers,camera's etc. zeer mooi spul moet ik eerlijk zeggen ben 2 weken geleden bij sony geweest om de nieuwe spullen te kunnen zien via mijn werk en er komt erg leuk spul aan moet ik zeggen.
Het uitkomen van een nieuwe lijn zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat deze breedbeeld tv nu zo goedkoop gedumpt wordt bij de Makro. Maar ik ben een impulsief mens en als ik ergens mijn zinnen op heb gezet dan moet ik het ook hebben :).

Op die keiskeurig site staan overwegend goede ervaringen behalve met een of ander brommend geluid. verder kan niemand een passend antwoord geven over wat het verschil nu precies is tussen de LS60 en LS65. Ook staat de LS65 niet appart vermeld op kieskeurig. stof tot nadenken ?

heeft it's btw ook een website waar ik kan kijken wat er in de aanbieding is ?
gevonden http://www.itsonline.nl/

de Sony kost bij jullie 1279 :{ :X

[ Voor 6% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-03-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1279? hmm even uit blote koppie kan daar best nog wel wat vanaf hoor.....

als je maar lang genoeg zeurt bij it's maken ze het nog wel scherper hoor gewoon geduld hebben. Waar kom je van dan kamikaze? maar het wachten op de nieuwe lijn is het echt waard hoor. Makro is lang niet zo goedkoop en om eerlijk te zijn is het altijd mogelijk om onder die prijzen te duiken. ps wil je afdingen heb het dan niet over prijzen op internet bij internet shops kom je niet ver mee namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

behalve brom geluid en scheef trekkend beeld zijn de sony's goede tv's voor de ls moet je trouwens als je een mooi meubel zoekt bij wehkamp zijn die heeft op dat meubel helaas het alleen recht (snik) en het scheef trekkend beeld kun je aanpassen in het menu wel eerst in winkel kijken als dit mogelijk is niet alle tv's hebben dit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 14:42:
als je maar lang genoeg zeurt bij it's maken ze het nog wel scherper hoor gewoon geduld hebben. Waar kom je van daan kamikaze? maar het wachten op de nieuwe lijn is het echt waard hoor. Makro is lang niet zo goedkoop en om eerlijk te zijn is het altijd mogelijk om onder die prijzen te duiken. ps wil je afdingen heb het dan niet over prijzen op internet bij internet shops kom je niet ver mee namelijk.
goedkoopste waar ik em voor kan vinden op Inet is € 1008 (bij nederlandse webshops) en dan zit de Makro toch erg goedkoop met z'n 950 euro. Normaal gesproken koop ik nooit iets van Electronica bij de Makro maar dit is toch wel een erg interessant aanbod en geloof eerlijk gezegt niet dat ze bij It's zo eventjes meer als 300 euro van de prijs af laten pingelen. :)

Delfosso gaf eerder idd al aan dat er een nieuwe FX68 komt die 1499 gaat kosten en dat is mij toch iets te duur. ik vind 1000 euro eigenlijk de max voor een TV.

Ik kom btw uit Den Bosch ;)

[ Voor 12% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-03-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het bij de makro in of excl? maar 300€ tja dat weet ik niet bij sommige tv's kan er nog wel meer af hoor.... en dan heb ik het nog niet eens over plasma's en tft'tjes maar gewone tv's
mocht je hem bij de makro halen vergeet dan niet het service contract van 27,- euro voor 5 jaar je weet maar nooit en voor 27 euro laat jij geen monteur bij je langskomen die hem probeert te maken en anders meeneemt en weer terug brengt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fx 1499? nee is veel minder hoor.... de 66 is nog goedkoper en de 68 zit daar ruim onder namelijk ik dacht meer een onder de 1300 nog weet alleen niet meer precies hoeveel.

en na wat pingelen kun je maar makkelijk iets rond de 1100 of 1150 van maken

of als je een niet uitgeslapen verkoper hebt 1250

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 08:56:

de fq 80 is er al een aantal maanden die nieuwe is de fq 70
en de fx 68 zal de 66 opvolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 14:53:
is het bij de makro in of excl? maar 300€ tja dat weet ik niet bij sommige tv's kan er nog wel meer af hoor.... en dan heb ik het nog niet eens over plasma's en tft'tjes maar gewone tv's
mocht je hem bij de makro halen vergeet dan niet het service contract van 27,- euro voor 5 jaar je weet maar nooit en voor 27 euro laat jij geen monteur bij je langskomen die hem probeert te maken en anders meeneemt en weer terug brengt.

mark

ps kom donderdag pas weer op mijn werk maar mail even op reclame@janssen-online.nl wat je zoekt? precies dan en kijk ik ook even als ik de prijzen van de nieuwe lijn kan krijgen en wanneer ze precies uitkomen.
Prijs is incl. 19% btw. Waarschijnlijk ga ik hem Dinsdag al halen want dan gaat de aanbieding in en ik denk toch wel dat er een aardige rush op gaat komen ;)
en ik neem er idd zo'n 5 jaar garantie ding bij just in case. iig bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Iets over de nieuwe Sony spullen: http://hifi.nl/allesover.php?id=1513

Staat vrij weinig over TV's (1 LCD) maar leuk om ff te loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel mee vallen bij de makro die hebben alles ruim op voorraad!!!!!! maar om de drukte voor te zijn op dinsdag om 9 uur aanwezig haha. pas wel op dat het geen 50 herz is ipv 100
deze had je ook in de ls namelijk weet alleen niet meer welke dan nou was maar heb ook meer verstand van audio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met die auto sta ik op de foto hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 15:01:
zal wel mee vallen bij de makro die hebben alles ruim op voorraad!!!!!! maar om de drukte voor te zijn op dinsdag om 9 uur aanwezig haha. pas wel op dat het geen 50 herz is ipv 100
deze had je ook in de ls namelijk weet alleen niet meer welke dan nou was maar heb ook meer verstand van audio....
ja ik ga ff goed opletten dat het de goeie is. Heb geen zin om een kat in de zak te kopen. Maar het uitkomen van de nieuwe lijn in April verklaart denk ik wel dat de TV's ineens zo enorm goedkoop gedumpt worden. Ik ga Dinsdagmorgen gewoon ff rustig kijken of het de goede is en naar de beeldkwaliteit en beslis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De LS35 is 50 Hz en de LS60 is 100 Hz. Als ze jou een 50 Hz verkopen kun je gewoon terug gaan en zijn ze verplicht hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
zimbab schreef op 16 maart 2003 @ 15:06:
De LS35 is 50 Hz en de LS60 is 100 Hz. Als ze jou een 50 Hz verkopen kun je gewoon terug gaan en zijn ze verplicht hem te vervangen.
ja dat wist ik :) ik zag btw op diga4u dat de 28LS60 /65 (niet de 32 dus) onder dezelfde TV viel zal ik maar zeggen. Ik krijg toch sterk het vermoeden dat we hier met een ietwat verbeterde versie van LS60 te doen hebben.

http://www.diga4u.nl/page...=10&prodcode=02&merk=Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja en de KV-28LS65 staat ook nog eens apart op die site (ernaast of eronder) en is 7 euro goedkoper!

Ow ja.....en er zijn mijns insziens twee redenen om een product een nieuwe naam/nummer te geven, namelijk een nieuw uiterlijk of nieuwe techniek. Aangezien de LS65 hetzelfde uiterlijk als de LS60 heeft neem ik aan dat ie nieuwe of verbeterde techniek aan boord heeft en dan kan hetgeen die man op kieskeurig zei wel kloppen. Maar ik zal morgen ff bellen. (als ik tijd kan vinden)

Wie heeft er trouwens ervaring met Pixel-Plus en/of DRC TV's? Zijn die erg veel beter?

[ Voor 76% gewijzigd door zimbab op 16-03-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
zimbab schreef op 16 March 2003 @ 15:15:
Ja en de KV-28LS65 staat ook nog eens apart op die site (ernaast of eronder) en is 7 euro goedkoper!

Ow ja.....en er zijn mijns insziens twee redenen om een product een nieuwe naam/nummer te geven, namelijk een nieuw uiterlijk of nieuwe techniek. Aangezien de LS65 hetzelfde uiterlijk als de LS60 heeft neem ik aan dat ie nieuwe of verbeterde techniek aan boord heeft en dan kan hetgeen die man op kieskeurig zei wel kloppen. Maar ik zal morgen ff bellen. (als ik tijd kan vinden)

Wie heeft er trouwens ervaring met Pixel-Plus en/of DRC TV's? Zijn die erg veel beter?
Ik ga zelf vandaag ff bellen wat nu precies het verschil is. Misschien ook gelijk even vragen welk model er nu in de plaats komt van de LS60/65 en wat de richtprijs is. Morgen begint de aanbieding bij de Makro en om te voorkomen dat ik misgrijp wil ik het toch wel op tijd weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En? Wat zeiden de Sony-mensen? Ik heb ze vandaag ook nog ff bekeken in de Megapool (was nog niet zeker of ik 28" of 32" zou nemen) en het zag er toch wel erg goed uit. De zoom-functie werkt wat mij betreft perfect. Had het laatst in een test van de LS35 al gelezen dat de zoom-functie van Sony 1 van de betere was, maar heb het nu ook echt gezien. Het beeld van de Sony leek gewoon te kloppen terwijl een Samsung die ernaast stond allemaal van die uitgerekte hoofden had. Nou wil dat waarschijnlijk alleen maar zeggen dat ze die Samsung niet goed hebben afgesteld, maar het ging mij ff om het feit dat het dus blijkbaar geen breedbeelduitzending was. Het design vind ik toch echt wel mooier dan b.v. de FX66 en ik vond hem optisch ook niet groter ofzo. Ik wil alleen weten hoe het in mijn kamer staat.......tussen al die andere breedbeeld TV's lijkt het niet groot, maar misschien staat het op mijn kamer wel voor geen meter.....lastig, want qua beeld is 32" natuurlijk wel leuker dan 28", maar aan de andere kant is het ook weer 280 euro meer. Ik denk er nog eens goed over na......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
heb nog niet gebeld (geen tijd vandaag :() maar ik ga morgenochtend gelijk om 8:30 ff kijken bij de Makro en waarschijnlijk dat ik em gelijk meeneem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

OK....heb Sony gebeld en er kwam het volgende uit:

"de LS65-modellen zijn zogenaamde shelter-modellen en mogen alleen door bepaalde dealers verkocht worden. Vandaar dat je hem niet overal ziet. Het verschil met de LS60 is dat de LS65 PiP heeft en een 100Hz Digital Plus beeldbuis i.p.v. de "gewone" 100Hz beeldbuis. Voor de rest zijn ze gelijk."

Nou weet ik niet wat Digital PLus exact is, maar ik weet wel dat het een net iets "betere" beeldbuis is. Had die man van Kieskeurig toch een beetje gelijk, hoewel hij PiP en comb filter zei. Maar hij heeft het verschil gezien zei hij. Daar geef ik dan toch maar die 50 euro meer aan uit. PiP vind ik ook wel handig trouwens....fijn als je op een programma zit te wachten. Hoef je niet telkens heen en weer te zappen.

edit:

Uit de 'verklarende woordenlijst' van Sony:
100Hz Digital Plus:
Een ontwikkeling van 100Hz-technologie die zorgt voor een soepeler overgang van beeld naar beeld. Vermindert tevens lijnflikkering.

[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 18-03-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Nasty trekje van de LS60: wanneer je audio uit (RCA) gebruikt met bijv. hifi-systeem moet je diep in het menu het geluid op de audio-out activeren. De interne speakers schakelen dan af en je hoort het TV geluid via je luidsprekers van je audio systeem.
Wanneer je nu de TV uitzet staat standaard weer op de interne speakers. Dit is bj mijn weten niet te her-configureren. Er is geen optie om het geluid standaard op audio out te ztten ipv interne speakers.
Klein irritant detail voor de liefhebbers.......
Als mensen een manier weten om dit wel voor elkaar te krijgen dan houd ik me aanbevolen!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm al een tijdje, de KV-32LS60, en ik moet zeggen dat ie mij prima bevalt. Bij een directe vergelijking met de veel duurdere pixelplus modellen van Philips redt ie het naar mijn mening niet, maar in deze prijsklasse heb ik nog niet echt iets gezien wat mij beter bevalt.
Inderdaad, ik zit op zolder (3 hoog), en hij is inderdaad lomp zwaar. Wat dat betreft kan je beter een Philips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scheelt je 2 kilo op de 60, alsof je dat merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Goed ik heb hem vandaag toch maar gehaald en ik moet zeggen dat het een prima TV is. Dat Geluidsgedoe van BN moet ik nog even testen (heb hem ook op de stereo hangen). Het beeld en geluid is iig prima. alleen nu komt het. WAAROM HEB IK #$&&@*%^)#)$#)#@) NOG STEEDS ZWARTE BALKEN BIJ EEN BREEDBEELD DVD :( :( :(

ik zie dat die DVD's anamorphic widescreen hebben maar ik zie verdomme nog steeds die balken waar ik vanaf wilde. |:( en daar koop je dan een 16:9 televisie voor zeg ;(

Breedbeeld TV, en dan nog films die breder zijn

Was overigens een heel gedoe om dat ding boven te krijgen. Ik moest em uit de (gigantische) doos halen om em uberhaupt al door het trapgat te krijgen. Je tilt je zelfs met 2 man nog een ongeluk aan dat ding.

[ Voor 27% gewijzigd door KaMiKaZe op 18-03-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Jeetje....dat je dat niet wist. Widescreen is nog iets anders dan breedbeeld. Maar om je ff een beetje gerust te stellen: je hebt wel groter beeld dan een 4:3 TV, want een breedbeeld rekt het in de breedte nog wat en een 4:3 niet, dus...... Bovendien heb je ook wel breedbeeldfilms hoor.

edit: widescreen is geloof ik 21:9

De TV-fabrikanten kunnen er ook niks aan doen dat er verschillenden maten zijn. Ze kunnen moeilijk een TV maken die zijn formaat iedere keer aanpast. Dan moet je een projector nemen en je doek wat oprollen. (Zoals Garmt heeft)

[ Voor 33% gewijzigd door zimbab op 18-03-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Goed ongeveer de helft van m'n DVD's hebben nog zwarte balken, maar het is idd een stuk minder dan 4:3. Geluid heb ik tegelijk door en m'n TV en Versterker speakers geregeld dus daar heb ik niet zo'n problemen mee. Beeld is echt superstrak. Heb gisteren nog even Signs en Saving private ryan zitten kijken (wel geheel beeldvullend :)) en wat een genot zeg *D

Ik heb overigens zelf al een beamer (Philips Hopper ) en het grote beeld is natuurlijk wel leuk, Maar een beamer heeft gewoon geen mooie beeldkwaliteit (trillingen en onscherp).

[ Voor 23% gewijzigd door KaMiKaZe op 19-03-2003 13:23 ]

Pagina: 1