Toon posts:

Casema verbinding hangt na 1 minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n download is eindelijk hoog met Wanadoo Broadband Basic ( gem 20 kb ) met Wanadoo Cable Basic had ik gem 2 kb ;( .
Maar als ik nu aan het chatten ben met msn hangt de verbinding na ong een minuut. Ook als ik aan het internetten ben hangt de verbinding na enkele minuten en moet ik de verbinding verbreken en opnieuw inbellen.
Ik heb de netwerkadapter al op 10 Base T gezet. En al uren op tweakers rondgekeken. Maar dit probleem is nog niet verholpen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
geef eens wat meer informatie: welk modem heb je? besturingssysteem? router aanwezig? etc.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nog een vraag: heb je er een firewall op staan (sinds kort) ?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb Windows XP Pro met een Motorola Eurodocsis SB 4200e modem. Ik gebruik geen router. Er staat een firewall op van PC Cillin 2002. Maar hierdoor valt de verbinding niet weg. Dit heb ik getest door de firewall tijdelijk uit te zetten.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan een verouderde firmware versie zijn op het modem/

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al verholpen. Ik heb bij de netwerkverbindingen bij de eigenschappen van de netwerkkaart gekeken die voor de internetverbinding zorgt en daar op configureren geklikt en dan bij het tabblad energiebeheer het vinkje "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" weggehaald.

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vreemd, ik heb plots hetzelfde probleem, Ook bij stond "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt

very very strange

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding viel nog steeds telkens uit, dat zal wel door het nieuwe protocol komen van het Eurodocsis modem waarmee xp nog niet goed kan omgaan ofzo.

Maar nu heb ik een Draytek 2200e router en de verbinding is perfect en is niet meer uitgevallen. :*)
Pagina: 1