Ik heb hier een draytek vigor 2200e. Werkt prima allemaal. Maar nu heeft m'n vader een vpn-verbinding op z'n laptop die verbinding maakt met z'n netwerk van z'n bedrijf.
Voordat ik een router had werkte dit allemaal goed, maar nu dus niet meer.
Het is niet de bedoeling dat alle instellingen in de router gezet worden, maar alles moet gewoon via de laptop lopen.
Die laptop moet dus een eigen IP-adres van de zaak krijgen (niet de router), er mag geen hindernis zijn van firewall. Alles moet dus buiten de router om.
Ik probeer een VPN-verbinding op te zetten naar mijn werk, het wil alleen nog niet erg lukken. Ik zal even de situatie beschrijven.
Router: Vigor 2200E
Laptop: Win2k, PPTP, smartcard, IP door router 192.168.10.13
Router verbonden via Speedtouch Home naar Mxstream Planet Internet
kleine update:
Ik heb hier een laptop die verbinding wil maken met het bedrijf met gebruik van PPTP en ter verificatie een SMARTCARD. Het is dus de bedoeling dat alle VPN-instellingen in de laptop blijven en niet in de router worde ingevoerd.
Ik heb de nieuwste firmware. Ik heb poort TCP 1723 geopend. Werkt niet. DMZ-host geprobeerd -> werkt niet.
Dit gebeurt er wanneer ik een verbinding probeer te maken:
Hij maakt verbinding met de server, (en invoeren password voor smartcard)
vervolgens controle gebruikersnaam en wachtwoord. Dit duurt vrij lang. Na 2 minuten staat er 'opening ports'. Vervolgens gebeurd er niks meer. Wie kan mij helpen?
Voordat ik een router had werkte dit allemaal goed, maar nu dus niet meer.
Het is niet de bedoeling dat alle instellingen in de router gezet worden, maar alles moet gewoon via de laptop lopen.
Die laptop moet dus een eigen IP-adres van de zaak krijgen (niet de router), er mag geen hindernis zijn van firewall. Alles moet dus buiten de router om.
Ik probeer een VPN-verbinding op te zetten naar mijn werk, het wil alleen nog niet erg lukken. Ik zal even de situatie beschrijven.
Router: Vigor 2200E
Laptop: Win2k, PPTP, smartcard, IP door router 192.168.10.13
Router verbonden via Speedtouch Home naar Mxstream Planet Internet
kleine update:
Ik heb hier een laptop die verbinding wil maken met het bedrijf met gebruik van PPTP en ter verificatie een SMARTCARD. Het is dus de bedoeling dat alle VPN-instellingen in de laptop blijven en niet in de router worde ingevoerd.
Ik heb de nieuwste firmware. Ik heb poort TCP 1723 geopend. Werkt niet. DMZ-host geprobeerd -> werkt niet.
Dit gebeurt er wanneer ik een verbinding probeer te maken:
Hij maakt verbinding met de server, (en invoeren password voor smartcard)
vervolgens controle gebruikersnaam en wachtwoord. Dit duurt vrij lang. Na 2 minuten staat er 'opening ports'. Vervolgens gebeurd er niks meer. Wie kan mij helpen?
[ Voor 45% gewijzigd door Floppie op 10-06-2003 21:01 ]