Harddisk crash na install Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik zit met een vaag probleem. Ik heb net even WinXP opnieuw geinstalleerd. Tijdens de setup van Windows kreeg ik ineens een blauw scherm (DATA_INPAGE_ERROR). Ik heb het systeem toen gereset en sindsdien krijgt mijn Maxtor 20 GB een hele rare naam en doet het systeem alles behalve opstarten :(

Ik heb het eerder gehad. Aan en uit was toen de oplossing. Nu helpt het geen steek. Het is een Maxtor Fireball 3 (5400 RPM) 20 GB

• LollieStick
Ik hoop dat het probleem nu opgelost is. Heb de IDE kabel los getrokken en er weer opgedrukt. Nu wordt de schijf goed herkend.

edit:

Niet. Het systeem crasht alweer. Ben nu met maxdiag aan de gang om te zien wat het rsultaat is.

Maxdiag gaat op zijn bek bij de read / write cache test. De eerste test (om te zien of alles aangesloten is) gaat goed. Moet ik deze disk terug brengen (is nog garantie) of is de kabel dood (omdat het soms ook even goed is).

[ Voor 65% gewijzigd door LollieStick op 15-03-2003 14:46 ]

Verwijderd

Als Maxtor schijven ipv hun identificatiestring, hun codenaam geven, is er wat goed mis is met de elektronica. (Codenamen kunnen mythologische namen zijn, maar er zijn ook series met StarTrek namen :P )

Ik heb in de knowledge base van Maxtor gelezen dat 't veroorzaakt kan worden door een corrupt (geworden) firmware, of deels defecte controllers.

Kijk idd nog even wat de resultaten van Maxdiag zijn, maar ik persoonlijk zou deze schijf nomineren voor een enkele reis fabriek. ;)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Zou de schijf, als ie nu goed lijkt, eens een langere tijd testen.
Blijf je hem niet vertrouwen... gewoon terug gaan.. zeker nu je nog garantie hebt

• LollieStick
een basic scan gaat mis. Een advanced scan is nog erger. hij zegt dan dat hij een bepaalde sector niet kan vinden. Denk dat dit dus idd enkele reis fabriek wordt :+