Toon posts:

[vreemd] koeling&zo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week een NoiseControl Silverado gehaald.
Mooie koeler en kwam goed uit de tests bij Tom's Hardware.
Voorheen zat er een JustCooler 1500+ op mijn T-bird 1333.

Nu iets vreemds:
Met die Just Cooler kwam ik op 9x166=1494MHz
Hoger ging niet; dan liep hij vast.
VCool bracht mijn machientje onder windows naar 24*C idle, 42*C stressed.

Nu de NoiseControl. 9.5x166=1577MHz
Hoger heb ik nog niet getest, al lijkt mij dit de limiet (paar lockups gehad)
Nu komt VCool met een idle van 42*C idle en 60*C stressed!

Ook als ik hem op 9x166 draai (begon ik mee) loopt hij op 40/42*C idle.
Snapt iemand van jullie waarom hij nu wel verder geklokt kan worden, ondanks een hogere temp??

O ja, de NoiseControl Silverado
en de JustCooler

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

zou het kunnen zijn dat die noisecontrol gewoon een mindere goede koeler is ?
het is en blijft een cooler die STIL is en geen oc cooler

en dan komt er nog eens bij dat de temps de laatste tijd natuurlijk flink aan het veranderen zijn he met de lente en zo :P

maar ik denk dat die noisecontrol gewoon niet een oc cooler is

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Niks aan de voltage instellingen veranderd?
Ik kan eigenlijk alleen bedenken, dat je nu betere OC skills hebt, dan toen je je met je Justcooler ging overclocken 8)7 Nee ff serieus: waarschijnlijk heeft je proc met de Justcooler lekker kunnen inbranden en gaat ie als gevolg daarvan harder. Dat zou tenminste een logische verklaring zijn....

Is 9,5 X 166 nu ook volledig stabiel?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Misschien zit de temp sensor op een plek die beter gekoeld wordt door de Just Cooler en dat die plek minder goed gekoeld wordt door de NoiseControl. Het kan natuurlijk ook zo zin dat je op de plek van de temp sensor, te veel/weinig keolpasta hebt gedaan.
Als de proc echt warmer wordt, zou ik ff testen wat sneller is: een warme 1577MHz of een koude 1494MHz. Als je proc nl kouder is presteert hij beter

• Shunt

Shunt

Boe

Herr Muller schreef op 15 March 2003 @ 13:24:
Misschien zit de temp sensor op een plek die beter gekoeld wordt door de Just Cooler en dat die plek minder goed gekoeld wordt door de NoiseControl. Het kan natuurlijk ook zo zin dat je op de plek van de temp sensor, te veel/weinig keolpasta hebt gedaan.
Als de proc echt warmer wordt, zou ik ff testen wat sneller is: een warme 1577MHz of een koude 1494MHz. Als je proc nl kouder is presteert hij beter
erm wel eens goed gekeken naar een proc :D
het stukje dat gekoeld word is gewoon een stukje core van een cm bij een cm ofzo :D
dat dat stukje word dus door iedere koeler gekoeld meer ook niet :P

mare het eenige waar ik aan kan denken is dat die nieuwe cooler gewoon stiller is en niet beter koelt (of dat je te veel koelpasta gebruikt (te weinig kan haast niet :P )

Game PC

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Shunt schreef op 15 maart 2003 @ 13:30:
[...]

erm wel eens goed gekeken naar een proc :D
het stukje dat gekoeld word is gewoon een stukje core van een cm bij een cm ofzo :D
dat dat stukje word dus door iedere koeler gekoeld meer ook niet :P

mare het eenige waar ik aan kan denken is dat die nieuwe cooler gewoon stiller is en niet beter koelt (of dat je te veel koelpasta gebruikt (te weinig kan haast niet :P )
Dat de Silverado minder goed koelt is natuurlijk best goed mogelijk, het is immers een koeler die bedoelt is om stil te zijn, en hij is bovendien al weer behoorlijk oud.
Maar het gaat er juist om dat de TS met een hogere temperatuur, veroorzaakt door zijn nieuwe koeler, verder kan overklokken dan hij kon met zijn Justcooler (en lagere temps...) die hij hiervoor had. That's the point! ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Shunt

Shunt

Boe

zet je oude cooler eens trug en kijk eens hoe ver je dan weer komt ?

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is het inderdaad de cooling pasta. Bij de JustCooler had ik Arctic Silver II, nu heb ik de bijgeleverde witte emulsie gebruikt. Voltage is ongewijzigd gebleven.

Toch blijf ik het vreemd vinden; nu op 1577MHz stabiel (jawel!) - daarvoor moest ik ze wel op 12v zetten; onstabiel als ik ze op 8 volt zet. Voorheen, met de JustCooler, liep hij vast op deze snelheid, zowel op 7volt als op 12volt (de fan). De responsetijd is beter nu, naar mijn gevoel.
En ja, dat is de enige wijziging die ik heb doorgevoerd.

Ik moet eerlijk bekennen geen zin te hebben de oude terug te zetten, temeer daar die is overgezet naar het CeleronServertje (voorheen zo'n rotte Orb)

Ik denk inderdaad dat het de pasta is. Het blijft weird, though. :)

Ook heb ik nog niet geprobeerd hoger te gaan dan 166 of 9.5; dat is van later zorg (wanneer ik de NB-cooler en de adhesive van Zalman binnen heb)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 14:11 . Reden: extra info ]

Pagina: 1