Toon posts:

[ABIT SA7] led mobo brand niet, pc boot niet :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een pc gebouwd voor iemand maar krijg hem maar niet werkend,

het lampje van het moederbord gaat niet branden (rode controle lampje wat normaal betekend dat er stroom op het moederbord staat ofzo) En de pc wil dus ook niet opstarten.
Als er een kabel in de onboard netwerk aansluiting zit, en die in de switch zit krijg ik wel 2 lampjes te zien, dus dat werkt wel. wat is dan het probleem. ik dacht eerst een kapot moederbord, maar een ander (zelfde type) geeft ditzelfde probleem.

SPECS:

Abit SA7 (onboard LAN, AUDIO) --> 2 verschillende geprobeert maakt geen verschil
PointOfVieuw Geforce 4 MX440 --> werkt, uitgetest in andere pc
P4 2400Mhz proc --> werkt, uitgetest in andere pc
2 x 256MB 333mhz RAM --> werkt, uitgetest in andere pc
Maxtor 80Gb hdd --> werkt, uitgetest in andere pc

Ik zit nu te denken dat de voeding brak is... maar wat zou het nog meer kunnen zijn??? :?:?:?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:08:
Heb hier een pc gebouwd voor iemand maar krijg hem maar niet werkend,

het lampje van het moederbord gaat niet branden (rode controle lampje wat normaal betekend dat er stroom op het moederbord staat ofzo) En de pc wil dus ook niet opstarten.
Als er een kabel in de onboard netwerk aansluiting zit, en die in de switch zit krijg ik wel 2 lampjes te zien, dus dat werkt wel. wat is dan het probleem. ik dacht eerst een kapot moederbord, maar een ander (zelfde type) geeft ditzelfde probleem.

SPECS:

Abit SA7 (onboard LAN, AUDIO) --> 2 verschillende geprobeert maakt geen verschil
PointOfVieuw Geforce 4 MX440 --> werkt, uitgetest in andere pc
P4 2400Mhz proc --> werkt, uitgetest in andere pc
2 x 256MB 333mhz RAM --> werkt, uitgetest in andere pc
Maxtor 80Gb hdd --> werkt, uitgetest in andere pc

Ik zit nu te denken dat de voeding brak is... maar wat zou het nog meer kunnen zijn??? :?:?:?
als alleen het lampje niet brand dan kan kunnen het maar 2 dingen zijn

1 je voeding

2 je mobo (heel onwaarschijnlijk want dan zou hij echt heeeel brak moeten zijn)

ik zou zeggen ga eens kijken naar een andere voeding hoe veel Wat was deze btw ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Voedingen zijn vaker het probleem dan je zou denken. Niets dan ellende gehad, en toen maar een 'echt' merk gekocht: Enermax.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

het enige na deel van enermax is dat ze INORM duur zijn

ik zou gaan voor een sterke Qtec (550 W ofzo die is vergelijkbaar of net iets sterker dan een 450 W enermax)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

offtopic:
sis >:)

Heb je al gechecked of je niet teveel verhoogbusjes onder je mobo hebt geplaatst? Tis namelijk zo dat meeste boards niet aangaan uit beveiliging tegen beschadiging.

En anders misschien ff andere videokaart/geheugen.... andere ideeen heb ik ff niet meer, suc-6 :>