Goedendag
Ik heb enkele problemen met FreeSCO 0.2.7. Ik heb PureFTPd, Apache (HTTPd) en OpenSSHd. Apache werkt perfect, gewoon wereldwijd en alles. Maar PureFTPd en OpenSSHd kan ik alleen aan vanuit mijn eigen netwerk, dus niet vanaf het internet. Ik wil lui vanaf het netwerk ook de kans geven op mijn FTP te komen en mijn router te adminnen (tot op zekere hoogte :-)). De packages zijn goed geconfigureerd. Telnet zegt: Connection refused. Waarschijnlijk zit het hem in de firewall dan. Goed;
Ik heb geprobeerd om port 22 en 21 naar 192.168.0.1 te mappen, maar dat werkt niet. Googlen googlen, vanalles gevonden over hoe je de firewall moet configgen maar dat werkt ook niet. Hier een overzicht van mijn firewall rules en portmaps:
Volgens mij heb ik die firewall rules niet helemaal goed ingesteld... Ik snap het niet echt en kon nergens n goeie uitleg vinden...
Graag hulp
Ik heb enkele problemen met FreeSCO 0.2.7. Ik heb PureFTPd, Apache (HTTPd) en OpenSSHd. Apache werkt perfect, gewoon wereldwijd en alles. Maar PureFTPd en OpenSSHd kan ik alleen aan vanuit mijn eigen netwerk, dus niet vanaf het internet. Ik wil lui vanaf het netwerk ook de kans geven op mijn FTP te komen en mijn router te adminnen (tot op zekere hoogte :-)). De packages zijn goed geconfigureerd. Telnet zegt: Connection refused. Waarschijnlijk zit het hem in de firewall dan. Goed;
Ik heb geprobeerd om port 22 en 21 naar 192.168.0.1 te mappen, maar dat werkt niet. Googlen googlen, vanalles gevonden over hoe je de firewall moet configgen maar dat werkt ook niet. Hier een overzicht van mijn firewall rules en portmaps:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #!/bin/sh # # User startup/shutdown and firewall script. . /etc/system.cfg . /etc/live.cfg . /etc/chat.pwd if [ "$1" = firewall ]; then # Add your custom firewall rules here. Warning, incorrect rules could # leave your system insecure. $INET always represents the internet # interface. These rules come before standard system rules. Example: # reject incomming tcp connections to port 22 from the internet and log #ipfwadm -I -a reject -P tcp -W $INET -D 0.0.0.0/0 22 -y -o ipfwadm -I -a accept -P tcp -W $INET 22 ipfwadm -I -a accept -P tcp -W $INET 21 #---------------------------------------------------------------------- exit; fi if [ "$1" = stop -o "$1" = restart ]; then echo -n "Stopping rc_user...III" |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #_47x._[Port_forwarding_AKA_export_services] #_ #_tcp|udp,incoming_port,local_computer_IP_addr/port #_ #_Example:_t,80,192.168.168.2/80 #_this_will_open_worldwide_web_server_on_local_computer_192.168.168.2 #_ #_Example:_t,21,192.168.168.3/21 #_this_will_open_worldwide_ftp_server_on_local_computer_192.168.168.2 #_ #_Comment_must_be_on_separate_line_start_with_"#_"_and_should_not_have_spaces t,21,192.168.0.1/21 t,22,192.168.0.1/22 |
Volgens mij heb ik die firewall rules niet helemaal goed ingesteld... Ik snap het niet echt en kon nergens n goeie uitleg vinden...
Graag hulp