[Minix install] Ramdisk too big?

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik ben bezig om op een 80286 (Intel 12MHZ) met 4MB Geheugen en 40MB hardeschijf een 16bit Minix te installeren. Als ik boot, zegt de 'bios' dat er iets niet helemaal klopt (Bad battery, bad checksum, bad memory size). Als ik opnieuw opstart dan krijg ik die errors niet meer, waarschijnlijk omdat 'ie dan de correcte weggeschreven heeft naar de 'bios'...
Als ik dan met de gemaakt minix bootdisks boot, en de setup probeer te starten, krijg ik een kernel panic. Rede: RAMdisk too big. Na de panic wil 'ie uiteraard niet verder met setuppen... Waarom krijg ik deze foutmelding? Ik heb nog geen partitie's aangemaakt op de harde schijf, en 4MB RAM lijkt mij toch niet te groot :)?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:09

_nethack

We're all MAD here

Misschien betekend de melding dat de ramdisk die hij probeert te maken 'too big' is voor het aanwezige intern geheugen?
Oftewel dat er te weinig geheugen in de machine aanwezig is :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Dat denk ik niet, want een 16bits installatie op een 286 heeft volgens de documentatie van Minix minimaal 2MB nodig, aanbevolen om meer te gebruiken (bij een review van een installatie werd er zelfs 16 mb gebruikt!). Ik denk dat het iets te maken heeft met de foutmelding in 't BIOS. Jammer genoeg is die BIOS niet aanspreekbaar, dus ook niet te wijzigen. Er is wel een tooltje voor onder DOS, dus dat heb ik gebruikt (DOS Bootdisk en dan dat proggie uitvoeren) maar dat hielp ook niet. Zelfde foutmelding helaas...

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
De melding van de bios heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de batterij welke de bios van stroom voorziet als de computer uit staat (en dus je settings bewaard) niet goed meer is (zoals de melding ook al zegt trouwens).

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeybrains op 15-03-2003 12:44 ]