Ik ben van plan om in Borland C++ Builder een chat programma te maken over het lan. Zonder server als dit mogelijk is.
Maar na lang zoeken ben ik er nog niet aan uit hoe ik eraan moet beginnen.
De search op deze site bracht enkel maar antwoorden op Server/Client scripts over internet.
De opstelling van het netwerk: ( denk wel niet dat dit veel uitmaakt, maar ik geef het toch )
20 PC's die onderling via een switch aan elkaar hangen. Deze switch hangt nog aan een fileserver in een ander lokaal.
Het programma moet enkel lopen in het lokaal met 20PC's zonder tussenkomst van de fileserver
Hopelijk kunnen mij hier mensen het ligtje laten aanspringen.
BTW: Moet ik werken via een protocol, of kan het gerust zonder ?
Met protocol bedoel ik chatprotocol. Ik ga idd wel gebruik moeten maken van IP/TCP
Maar na lang zoeken ben ik er nog niet aan uit hoe ik eraan moet beginnen.
De search op deze site bracht enkel maar antwoorden op Server/Client scripts over internet.
De opstelling van het netwerk: ( denk wel niet dat dit veel uitmaakt, maar ik geef het toch )
20 PC's die onderling via een switch aan elkaar hangen. Deze switch hangt nog aan een fileserver in een ander lokaal.
Het programma moet enkel lopen in het lokaal met 20PC's zonder tussenkomst van de fileserver
Hopelijk kunnen mij hier mensen het ligtje laten aanspringen.
BTW: Moet ik werken via een protocol, of kan het gerust zonder ?
Met protocol bedoel ik chatprotocol. Ik ga idd wel gebruik moeten maken van IP/TCP