Toon posts:

Ervaringen met Coolermaster Lownoise

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net op de site van Informatique een Coolermaster lownoise cooler tegen.

De DP5-7JD1B-OL

http://www.coolermaster.c.../silent/dp5-7jd1b-0l.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon er verder weinig op Google en de Search over vinden kwa performance. Ik wil hem gaan gebruiken voor een Tbird 1.4Ghz op een Abit KG7 plank

Verwijderd

ik heb deze ook maar dan de herrie-versie, werkt toppie.
goeie lowbudget cooler. Ik heb een keer de fan vervangen door een low-noise fan maar dat was al een stuk minder.
Voor iets meer geld kan je denk ik beter de lownoise heatpipe versie van coolermaster kopen deze word overal errug goed getest.
suc7

of anders een met koper, zal het altijd beter doen. ik heb het niet zo op de lownoise/budget van coolermaster

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:46 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

k ben m al 2 keer tegen gekomen, is wel een goede koeler voor t geluid wat ie maakt. hij s best stil, maar dat mag ook wel voor 2700rpm (tov bijv mijn huidige 5400rpm coolermaster >:) ) en koelt voldoende... hij hield een xp2000+ (thoroughbred b) net onder 50 graden zonder extra casefan, dat noem ik goed genoeg :P
k denk ook wel dat ie een 1400 redelijk koel moet kunnen houden hoor :z

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom ga je niet voor de CP5 versie? Dat is dezelfde koeler met alleen een stukje koper onderaan de heatsink.

FYI: Ik heb zowel de CP5 als de DP5 in gebruik, en ze koelen hier prima mijn XP 1800+ CPU's. Ze blijven ongeveer 41 graden, niks op aan te merken dus. Vooral niet voor die prijs. (voor 12 euro heb je al bij de MyCom een CP5, zie ook PW)

Hier wordt o.a. de CP5 getest.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de spire falconrock is ook een leuke tegenwoordig. koperen onderkantje, eurotje of 12, best wel stil, en vooral: 80mm, dus je kan er elke fan op schroeven die je wil.

is nagenoeg gelijk aan de whisperrock III maar heeft dus een koperen vlakje en heeft ook een grotere clip, met 3 tandjes ipv 1tje.

[ Voor 29% gewijzigd door smvs op 15-03-2003 14:10 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Deze zit bij m'n broer bovenop z'n Athlon XP 1800+

Stressed ongeveer 50 graden. Ik vindt hem erg stil, ongeveer evenveel geluid als een Intel Retail Cooler dus een aanrader!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou zeker voor de CP5 versie gaan, die is namelijk nauwelijks duurder en heeft een koper plaatje erop zitten. 't was mn vorige koeler, en ik moet zeggen dat ie best redelijk koelde. Mn XP1800 (palomino) was altijd 42 graden idle en 47 stressed, zonder casefans, v-core op 1,750 (standaard waarde). Best netje dus.

Maar voor het zelfde geld zijn er betere koelers op de markt, die ook ongeveer even stil zijn.
De Spire Falconrock schijnt zeer goede prestaties te leveren en ook nog eens stil te zijn...

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik heb die CP5 en die bevalt me wel goed, redelijk/goed stil en koelen doet hij ook goed XP2200+ (stressed 45c na 2 uurtjes dus valt mee). Maar uiteindelijk denk toch dat ik nieuwe cooler ga nemen die nog stiller is (van Thermaltake of Spire). Eentje die mooi in mijn toekomstige Xaser III staat :9~

Verwijderd

De dp5 versie koelt mijn xp1700 palomino zonder problemen. Er zit ook een barracuda V schijf in die pc en je moet bijna je best doen om die pc te horen als ie onder je bureau staat.
Voor dat geld dat ik ervoor neerlegde is er weinig beters ( 8 euro in mijn geval :) )
Pagina: 1