Toon posts:

Xbox Live werkt niet via ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb speciaal voor xbox live een netwerkkaart gekocht (Realtek RTL8129 PCI Fast Ethernet). Daarbij had ik een gekruiste ethernetkabel nodig en die heb ik aangesloten. De drivers haalt ie echter niet goed van de meegeleverde Cd-rom. Hij geeft de fout dat de niet alle drivers zijn geinstalleerd. als ik hem nog een keer laat zoeken op de cd of via windows update komt ie met dezelfde driver als waar hij het niet goed mee doet. Via google gezocht maar niets kunnen vinden

Als ik de xbox aan zet geeft ie de fout dat ie geen netwerk kan vinden...

kan iemand helpen?? Alvsat bedankt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

naar de winkel terug en melden dat de CD niet goed is, simpel toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Probeer gewoon es van de site van Realtec een driver af te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld met de winkel die lieten me dezelfde stappen doorlopen als die ik al 100x heb gedaan...en nu doet ie het opeens!! ikke nie begrijp! maar goed hij doet het en daar gaat het om...in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Volgend probleem.... netwerkkaart werkt correct..maar als ik de xbox aanzet dan zegt ie dat ie geen netwerk kan vinden..ik denk dat de pc de xbox dus nie ziet....hoe kan ik dat instellen...(er komt ook geen lan-connectie in mijn systemtray). alvast bedankt

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Ik neem aan dat je nu twee netwerkkaarten hebt een voor je internet en een die naar de xbox gaat.

Die naar de xbox gaat heeft neem ik aan al een goed ipadres en ICS staat aan zodat de xbox ook een ipadresje krijgt aangezien ie standaard op dhcp staat..

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een USB modem (alcatel speedtouch, die groene) er daar is geen netwerkkaart voor nodig..en met dat ics zou je dus je xbox via de netwerkkaart contact kunne laten maken met internet..maar zoals gezegd de xbox zegt dat de kabels goed zijn aangesloten de netwerkkaart werkt ook goed....maar als hij dns servers enzo wil configuren dan kan hij geen netwerk vinden...iemand???

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:40

DJT

Als je een USB modem hebt kun je internet niet op de conventionele manier delen in Windows. Je zult daar een programma als WinRoute oid voor moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga dat ff proberen..als het nie lukt hoort u weer van mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik had winroute geinstalleerd en ondertussen er weer vanaf gegooid. Ik kreeg de melding dat ik ics moest unistallen voordat winroute kon werken maar ik heb ics nodig omdat zo mijn xbox is aangesloen. Is winroute niet toevallig voor bij een router? even voor de duidelijkheid mijn xbox is met een ethernetkabel aan mijn pc aangesloten en mijn pc hangt aan een usb modem van alcatel..

Wat heb ik nou allemaal (naast een netwerkkaart in de pc en xbox nodig en een gekruiste ethernetkabel nodig) om xbox live aan de praat te krijgen??

• MahRain
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 14:57:
Ik had winroute geinstalleerd en ondertussen er weer vanaf gegooid. Ik kreeg de melding dat ik ics moest unistallen voordat winroute kon werken maar ik heb ics nodig omdat zo mijn xbox is aangesloen. Is winroute niet toevallig voor bij een router? even voor de duidelijkheid mijn xbox is met een ethernetkabel aan mijn pc aangesloten en mijn pc hangt aan een usb modem van alcatel..

Wat heb ik nou allemaal (naast een netwerkkaart in de pc en xbox nodig en een gekruiste ethernetkabel nodig) om xbox live aan de praat te krijgen??
Kun je je netwerkverbinding niet gewoon bridgen met zo'n Network Bridge? Dan kan de xbox rechtstreeks op internet.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Als je winroute gebruikt heb je volgens mij weer geen ICS nodig.
correct me if i'm wrong..

Haal ICS er eens af en installeer dan winroute zodat je kunt kijken wat er dan gebeurt.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
ics en winroute doen hetzelfde.

DJT: lulkoek dat je verbindig niet met een usb modem kan delen. ik snap niet hoe je hier bij komt

je moet gewoon ff ICs aanzetten, iptje op automatisch op xbox (ics heb dhcp) en gaan met die banaan.

maar eerst: branden de lampjes op de netwerkkaart wel??

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ics eraf gehaald maar toen wou winroute niet meer installen....toen wilde ik um de trial opnieuw downen en toen deed internet het nie meer....hele netwerkkaart gereinstalled en toen deed alles het weer ics er ondertussen wel weer op staan.. achter brand 1 lampje bij de ethernet aansluiting...winkel zei dat er ook maar 1 hoefde te branden... maar ben nu nog geen stap verder ik heb gedaan wat je zei..maar als ik de xbox aanzet zegt ie cannot create network :S

Verwijderd

Topicstarter
ik denk er nu pas aan...dit gaat over een andere pc als die in mijn sign staat...de pc waarop het netwerk moet komen is een pentium 2 300 mhz windows98 SE realtek PCI fast ethernet kaart

Verwijderd

dan is er toch wat met je netwerk kaart denk ik anders zou ie het gewoon moeten doen.

als je internetdelen aan zet dan moet ie gewoon over de andere netwerkkaart internet delen en zo kan de xbox online probeer anders eens of je met deze pc naar je andere pc kan pingen als je ze aan elkaar koppelt met internetdelen en zo aan misschien is de kabel wel niet lekker you never know.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Gast je moet gewoon ICS gebruiken.. dan krijgt je xbox gelijk een ip en de rest dns en enz.

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 16 March 2003 @ 15:54:
Gast je moet gewoon ICS gebruiken.. dan krijgt je xbox gelijk een ip en de rest dns en enz.
Dat zeg ik nou juist! dat zou ik ook denken maar dat werkt dus nie

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Je moet ook eerst je computer opstarten en dan pas de Xbox he?
Anders zal hij geen ip krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat hebben ik ook gedaan...maar ik krijg altijd de reactie can not create network..dus de xbox heeft nie door dat er een pc aanhangt denk ik....en de pc geeft ook niets aan dat ie een xbox eraan heeft hangen! Heb ik wel alle onderdelen voor een netwerk??

• DJT
  • Laatst online: 09:40

DJT

laurens0619 schreef op 16 March 2003 @ 15:14:
ics en winroute doen hetzelfde.

DJT: lulkoek dat je verbindig niet met een usb modem kan delen. ik snap niet hoe je hier bij komt
Ok. Je hebt twee pc's in een netwerk, 1 en 2, aan 1 hangt een USB ADSL modem. HOE kan ik zonder programma's als WinRoute te installeren met computer 2 op het internet?

Leg jij maar eens uit hoe dat werkt... :Z

Verwijderd

Topicstarter
2pc's zijn niet met elkaar verbonden en doet er ook niet toe... het probleem is dat de xbox niet automatisch een ip krijgt en dns servers kan detecten.. en dat de pc niet ziet dat er een xbox aan hangt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJT schreef op 16 March 2003 @ 17:27:
[...]

Ok. Je hebt twee pc's in een netwerk, 1 en 2, aan 1 hangt een USB ADSL modem. HOE kan ik zonder programma's als WinRoute te installeren met computer 2 op het internet?

Dat zegtie: door ICS te gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 17:28:
2pc's zijn niet met elkaar verbonden en doet er ook niet toe... het probleem is dat de xbox niet automatisch een ip krijgt en dns servers kan detecten.. en dat de pc niet ziet dat er een xbox aan hangt
Wat is het IP-adres op de netwerk kaart in je PC?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat zien??:X

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

start -> uitvoeren -> winipcfg ?

en als je win2k/xp hebt: start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig

• laurens0619
DJT schreef op 16 March 2003 @ 17:27:
[...]

DJT schreef op 16 maart 2003 @ 13:15:
Als je een USB modem hebt kun je internet niet op de conventionele manier delen in Windows. Je zult daar een programma als WinRoute oid voor moeten installeren.
Met ICS. Maar volgens jouw kan dat niet... leer eens lezen |:(

• laurens0619
weetje wel zeker dat je xbox op ip automatisch verkrijgen staat?

en verder, heb je geen firewall draaien die misschien de dhcp blockt (dhcp zorgt dat xbox ip krijgt)

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op 16 March 2003 @ 18:11:
weetje wel zeker dat je xbox op ip automatisch verkrijgen staat?

en verder, heb je geen firewall draaien die misschien de dhcp blockt (dhcp zorgt dat xbox ip krijgt)
Als ik de xbox op ip automatisch zet dan krijg ik de foutmelding: Netwerk services (dhcp or pppoe) were not found

check these possible options:

- Check that all cables are plugged in correctly

- Reset your modem by turnign it off, waiting for the modem lights to go off waiting two minutes. then turning the modem on. Then reset other equipment the same way

- In network settings, enter a static IP adress, specific host name, or Mac adress as provided by your ISP

- Your internet service is not working try again later

Modem kan ik nie resetten (groene alcatel usb speedtouch modem)
wat is een static IP adress? en mac adress?
en ik kan bij dat run/winipcfg ook geen gateway getallen vinden.

moet het ip adres van de xbox nou juist wel of nie gelijk zijn aan die van de pc??

nee geen firewall draaien

• Predator
  • Laatst online: 10:55

Predator

Suffers from split brain

In network settings, enter a static IP adress, specific host name
Kan je een gateway instellen ?

Er staat ook niets in over DHCP maar aangezien ze het over het mac-adres hebben moet je toch dhcp kunnen gebruiken

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

de Realtek 8129 is al een zeer oude chipset en wordt tevens niet meer gemaakt terug gaan met die kaart (zijn veel problemen mee bekend) en gaan voor de 8139 werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Sorry tikfout heb ook een 8139....en tja... zoals gezegd werkt ie wel perfect maar vind ie geen xbox ofzo...er wordt wel aangegeven dat de netwerkkaart correct functioneerd

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 16 maart 2003 @ 20:58:
[...]

Kan je een gateway instellen ?

Er staat ook niets in over DHCP maar aangezien ze het over het mac-adres hebben moet je toch dhcp kunnen gebruiken
bij het menu van xboxlive staat een vakje waar je gateway nummer moet geven ofzo...dat nummer kan ik nie vinden

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 21:07:
[...]

bij het menu van xboxlive staat een vakje waar je gateway nummer moet geven ofzo...dat nummer kan ik nie vinden
Vul daar het IP van je eigen pc eens in, degene die aan je modem zit.
Dat is immers de gateway voor je XBOX :)

[ Voor 9% gewijzigd door the_tWiStEr op 16-03-2003 21:34 . Reden: twister dom dom 8)7 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry??? Kan je het ff uitleggen zodat een newbie het begrijpt?? please!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sorry, was ff gaar aan het typen :P
Zie edit

Verwijderd

Topicstarter
Nou na 3 dagen zwoegen is het gelukt...het was heel simpel eigenlijk..na alle posts op allerlei sites te kijken...toch maar sygate home network gedownload. en het lukte meteen!! in ieder geval bedankt voor al jullie hulp!!!IK GA GAMEN :P

• TeH_oNe
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

ik dnek dat het och tijd owrdt om de faq te lezen hierover.

what?

Pagina: 1