snelheid processor in windows aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadNeo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 03:36
is er een programma waarmee ik de snelheid van m'n p4-m 1,8 GHz kan aanpassen.
normaal doet m'n laptop dit zelf en kan ik er niet voor kiezen op hoeveel procent de processor kan draaien?

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Zit m dat niet in het verschil dat er bij je laptop een mobile chip in zit? :?

En waarom zou je dit willen?

• MadNeo
als ik met een office programma bezig ben dan wil ik zo lang mogelijk met m'n accu doen.
er zijn programma's waarbij je kan bepalen op hoeveel procent de processor draait. zeg maar 25%, 50%, 75% of 100%.
voor word heb ik niet veel nodig en om dan m'n proc. of 100% te laten draaien vreet onwijs aan m'n accu.
ik heb trouwens een mobile chip in m'n laptop dus de mogelijkheden zullen er toch wel in zitten

Verwijderd

Normaal gezien moet je laptop dit zelf aanpassen. Hoe minder je CPU gebruikt wordt, hoe trager hij zal draaien. Als hij dat niet doet, dan is er iets mis met je CPU zelf, OF heb je zo'n laptop waar ze een desktop CPU in gezet hebben

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
Volgens mij bestaat zo'n programma niet en doet je CPU dit om accucapaciteit te besparen. En, PItchin, als je de post goed leest gaat het toch over een mobiele processor?

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Kijk eens bij Intel (als het een intel processor is)

Volgens mij heet dat proggie step speed (of zoeits) ff uit mijn hoofd

suc6

• MadNeo
hij doe dit ook wel zelf maar alleen als de accu steeds leger wordt.
ik heb een laptop gezien waarbij je de snelheid in 4 trappen kon bepalen.
nl. laag, middel, hoog en max

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
PeterKeller schreef op 15 maart 2003 @ 11:42:
En, PItchin, als je de post goed leest gaat het toch over een mobiele processor?
Mijn excuses, het is weer zaterdag hoor :O :+

Dan is het probleem wel duidelijk. Het is dan zeker interessant om je cpu load geforceerd te regelen.

Aan de andere kant, als hij minder cpu gebruikt duurt het waarschijnlijk langer voor de bewerking uitgevoerd wordt en dat kost dan toch ook energie?

• MadNeo
dat maakt met MS word niks uit.
voor een beetje tekstverwerken heb je niet zo'n onwijs hoge snelheid nodig.
als ik m'n proc. van 1,8 GHz tijdelijk kan terug schroeven naar 300 MHz doe ik tijdens tekstverwerken al een stuk langer met m'n accu

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Is dit wat anders dan de prioriteit instellen in het taakbeheer van xp??

[ Voor 9% gewijzigd door Solomon op 15-03-2003 12:46 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik weet niet of het met de P4-M kan, maar alle AMD processoren hebben PowerNow, waarbij de processorsnelheid dynamisch wordt aangepast naar aanleiding van de vraag van OS en software. Je zou eens moeten kijken naar de whitepapers van speedstep, want ik kan me niet voorspellen dat een P4-M zich niet dynamisch zou kunnen terugklokken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:09

nrg

Venkeroz schreef op 15 March 2003 @ 12:46:
Is dit wat anders dan de prioriteit instellen in het taakbeheer van xp??
Ja.
Die prioriteit geeft aan waar XP de meeste voorrang aan moet geven van de 100% die wordt gebruikt van de processor.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:56
In windows XP kan je mbv energiebeheer de snelheid van je processor enigzins regelen. Als je hem instelt op desktop zal je processor continu op volle snelheid draaien, stel je hem in op laptop dan zal de snelheid van de processor aangepast worden aan de vraag. Dit kan je verder zelf niet echt regelen dus ik kan me voorstellen dat je daar een ander progje voor zoekt. Intel heeft zoals gezegd ook een progje om de snelheid aan te passen, maar als ik het me goed herinner is dat niet geschikt voor XP. Correct me if I'm wrong

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Voor intel heet dit speedstep.

Ik heb hier een Compaq N600 (nou ja de baas dan) en die huppelt tussen de 700 mhz en 999 mhz (het is een Piii 1000 Mhz)

Ik weet alleen niet of er tooltjes voor zijn.

Maar kijk eens bij je merk van je laptop mischien dat ze daar staan. (op de site bedoel ik dan he )
Pagina: 1