Virtuele cd-rom drive maken ala vmware

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

hoe maak ik een virtuele cdrom drive waarmee ik mijn systeem kan booten? en is dit uberhaupt wel mogelijk? het liefst zou ik gewoon zoals bij vmware een iso-file als virtuele cd-rom drive willen laten werken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe wil jij booten van een virtuele cd, als je OS nog niet in de lucht is? Ik ben toch wel zeer benieuwd :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Waar wil je het voor gebruiken dan, als alles down is kun je toch ook booten met je xp-cdrom.
Ik gebruik virtuel daemon manager v3.23 , en ben er zeer tevreden over.
Pakt .iso .cue files.

[ Voor 36% gewijzigd door makkie op 15-03-2003 11:24 ]

Verwijderd

daemontools ?
maar booten wordt een beetje lastig :D

Verwijderd

Denk niet dat dat gaat lukken nee.

De enige mogelijkheid hiervoor zou zijn als je bios een virtuele drive kan aanmaken denk ik.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Microkid schreef op 15 March 2003 @ 11:19:
Hoe wil jij booten van een virtuele cd, als je OS nog niet in de lucht is? Ik ben toch wel zeer benieuwd :)
maar kan het ook niet dmv een dos programmaatje, zodat ik met een w98 bootdisk kan booten en met dat programmaatje een ISO file als cdrom laat afbeelden?

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een netwerk, nou wil ik iedereen een cd-rom kunnen laten gebruiken, zonder dat deze ene CD-rom de hele tijd moet worden gewisseld tussen de computers.

Is er een programma die ervoor zorgt dat bv de CD-foon gids (is een cd-rom) virtueel op een pc (win98se) kan zetten en deze zo via het netwerk kan laten gebruiken, zodat de cd-foon, als je die opstart, niet de hele tijd om de cd-rom vraagt.

https://www.enwatbenjedan.nl/

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 19:46
Rekenmachine schreef op 15 March 2003 @ 11:34:
Ik heb een netwerk, nou wil ik iedereen een cd-rom kunnen laten gebruiken, zonder dat deze ene CD-rom de hele tijd moet worden gewisseld tussen de computers.

Is er een programma die ervoor zorgt dat bv de CD-foon gids (is een cd-rom) virtueel op een pc (win98se) kan zetten en deze zo via het netwerk kan laten gebruiken, zodat de cd-foon, als je die opstart, niet de hele tijd om de cd-rom vraagt.
Mounten met Daemon Tools en dan sharen?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:25
Rekenmachine schreef op 15 maart 2003 @ 11:34:
Ik heb een netwerk, ..... En de rest.
Dat kan! Je moet de cd-rom delen, vervolgens op de andere computers moet je rechts op "deze computer" drukken en dan "netwerk verbinding" kiezen. Vervolgens wijs je de cd-rom share aan. Zo werkt het perfect!

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rekenmachine schreef op 15 maart 2003 @ 11:34:

Virtual CD, http://www.virtualcd-online.com/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1