XBOX + DHCP

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als trotse bezitter :) van de XBOX zit ik eraan te denken om strakjes XBOX Live aan te schaffen en ik heb begrepen dat je de XBOX online kunt brengen mbv ICS via een host pc en een ISP provider. Nu is het zo dat ik Chello heb en een thuisnetwerk met een DHCP server. Alle clients krijgen ook dynamisch een IP adres van de DHCP server en kunnen zodoende allemaal het i-net op. Alle leases worden ook netjes weergegeven in de DHCP server. Voor de XBOX is dit dus een NO-GO. Alle link lampjes op de ethernet kaart + op de switch branden maar hij krijgt geen lease van de server....
BTW de server is Microsoft Windows 2000 Advanced Server. Ik ben dus erg bang dat de ENIGE manier om je XBOX online te krijgen is mbv ICS en NIET met een DHCP server. Een beetje krom want ICS is in principe ook niets meer dan een soort mini-dhcp... Errug jammer en ik hoop dus dat ik er langs zit anders is het XBOX Live plan definitief van de baan :'(

Die-hard Brexiteer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 11:35
Je kunt toch ook uitzonderingen maken op je DHCP server ?
Dat je één of meer systemen een vast IP geeft ?

• KingNothing
Een reservering ja inderdaad dat kan. Maar je maakt een reservering aan de hand van een MAC adres, geen flauw idee wat het MAC adres van mijn XBOX netwerk kaart is...kan het iig niet vinden in de boekjes. Maar met ICS geeft de host pc toch ook gewoon dynamisch een ip adres aan de XBOX.

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
*kick*

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Hmmmz ik ben er nog steeds niet uit. Kan deze post misschien niet gemoved worden naar Network Troubleshooting ?

Die-hard Brexiteer

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je MAC adres staat onder op je doos en anders kon je het zien als je de live kit hebt geinstalled :)

Dit dacht ik op het xbw forum gelezen te hebben :)

Je mag zelf wel ff zoeken :+
http://www.xboxworld.nl/f...mdisplay.php?s=&forumid=4

[ Voor 24% gewijzigd door SaURoN op 18-03-2003 11:19 . Reden: Linkje ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik neem aan dat je niet meer als 10pc's in je huis hebt staan. Dus waarom DHCP? Geef gewoon elk systeem een eigen ip en je xbox ook. Dus gewoon je xbox als een pc zien.

Moet geen problemen geven

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als het goed is kan je dit op de onderkant van het apparaat halen

verder kan je dit uit de logfiles van je dhcp server te halen

[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda op 18-03-2003 16:35 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 11:35
BeyondHorizon schreef op 17 March 2003 @ 13:51:
Hmmmz ik ben er nog steeds niet uit. Kan deze post misschien niet gemoved worden naar Network Troubleshooting ?

Volgende keer is het slimmer om het ff te melden bij een mod, via mail of bv ICQ/MSN.
Of gewoon via een report of SM.

Maar goed ik move 'm naar NT, geen idee of ze 'm daar willen hebben, merk je snel genoeg >:)

Move > Network Troubleshooting

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

XBox kan best wel een IP-adres van een Win2K DHCP server krijgen; werkt hier ook.
Dus de vraag wordt: hoe stel je vast dat je XBox geen IP krijgt? Misschien heppie d'r al een maar kun je d'r vervolgens nix mee.
Andere vraag is: heb je je XBox wel ingesteld op het verkrijgen van een dynamisch IP-adres?

[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 18-03-2003 17:05 . Reden: typo ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1