Toon posts:

[Suse 8.1 Pro Linux] Installeren, kan niet swappen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
eeeys, ik heb een probleem met het installeren van Linux.. Ik heb namelijk een P1 200mhz met 32MB geheugen... blijkbaar is 32MB niet voldoende want hij zegt van " you're computer doesnt have enough memory to run Yast, to continue, activate some swap space ". nou komt mij probleem.. help wat nu !!.. ben namelijk "newbie" met Linux. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit dus kan oplossen.

Ik kreeg toen een reactie van iemand die me wat links gaf van hoe je een partitie enzo maakt... maar nou komt het.

Je moet dat doen in "Linux Opdracht prompt" die commando's invoeren.. maar ik kan daar niet eens komen want hij kan niet alles laden en vraagt dus om een swap partitie.

- Linux installatie start op...
- Er is onvoldoende geheugen.. maak swap aan kies abort
- Ga naar Start installation / system
- Kies Start rescue system

Daar kon je het doen volgens een site... of doe ik het weer verkeerd :'(

thnx

Verwijderd

Wat je misschien het beste kun doen, is de manual installation starten, dan gebruikt hij de textbased installatie ipv de grafische. Hierdoor omzeil je dit probleem.

Success....

Verwijderd

http://users.skynet.be/bluedigit/cursus/
Ga die eerst eens doorlezen . Daar staat namelijk uitgelegd hoe je in Linux je weg kunt vinden. Dit zijn vragen die worden verondersteld als basiskennis. Wij nemen je niet aan het handje om elke hobbel die jij tegenkomt bij het installeren op te lossen. Een bepaalde mate van basiskennis wordt in NOS gewoon verwacht.
Installatie review SuSe Linux 7.3
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Dit topic is gesloten.