Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Euh tis bijna te voor de hand liggend maar ik mag toch aannemen dat je dr een fan op heb he hehehehe
[ Voor 46% gewijzigd door Max|Burn op 15-03-2003 08:06 ]
Verwijderd
Wat is de temp die in je bios aangegeven wordt?
kijk trouwens uit, 93 c is echt zo'n beetje de max.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 08:02 ]
als ik heb opgestart,5 minuten laten draaien..afsluiten en in de bios de temp bekijken staat de temp daar ook rond de 75-80 graden....
en ja er zit echt een cooler met fan op!!
en kan het koelblok gewoon aanraken...is niet echt kokend heet
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Dat de processor niet juist wordt herkend is in 99,9% van de gevallen hieraan te wijten.
ARME AOW’er
Verwijderd
Werkt hij stabiel?
Normaal worden ze rond de 75 graden al instabiel
[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 10:16 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Draait de fan wel trouwens ehehhehe
Hij zegt dat er een fan opzit, hij kijkt er notabene naar omdat ie m aanraakt, dus ga daar maar vanuitMaxBurn schreef op 15 maart 2003 @ 10:20:
sja inderdaad kan ook bios probleem zijn.
Draait de fan wel trouwens ehehhehe
[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 10:41 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
pardon ? tis maar net hoe je het lees denk ik? Tis niet denigrerend maar t komt nou eenmaal voor.BalusC schreef op 15 March 2003 @ 10:27:
MaxBurn, kap eens met je denigrerende en irritante gedrag.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Ik bedoel het niet denigrerend en irritant is et ook niet aangezien dat soort dingen gebeurt. (fan niet aansluiten) Een forumadmin die bij het minste of geringste zeikt kan je ook irritant noemen. Als je een probleem heb en je sla de simpelste oplossingen over, dan ben je dom bezig. zal niet de eerste x zijn op dit forum dat iemand zegt "een fan? passief moet toch kunnen?"
Anyway hou t ff ontopic ofzo.
Als een bios update niet werkt(zou wel erg raar zijn) weet ik t ook nie meer. Misschien is temp sensortje op mobo wel naar de knoppen.
oftopic: had wat een kater, zou misschien schrijftstijl beinvloeden
[ Voor 64% gewijzigd door Max|Burn op 15-03-2003 11:07 ]
Zo komt het anders wel over.MaxBurn schreef op 15 maart 2003 @ 10:48:
[...]
pardon ? tis maar net hoe je het lees denk ik? Tis niet denigrerend maar t komt nou eenmaal voor.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Ik bedoel het niet denigrerend en irritant is et ook niet aangezien dat soort dingen gebeurt. (fan niet aansluiten) Een forumadmin die bij het minste of geringste zeikt kan je ook irritant noemen. Als je een probleem heb en je sla de simpelste oplossingen over, dan ben je dom bezig. zal niet de eerste x zijn op dit forum dat iemand zegt "een fan? passief moet toch kunnen?"
Maar goed, probeer idd es een BIOS update: als je de heatsink gewoon aan kunt raken lijkt het me dat hij echt geen 90+ graden is.
Volgens mij is die tempsensor niet helemaal fris meer...
Als de heatsink niet goed bevestigd is dan zou het wel degelijk kunnen. Dan heeft ie logischerwijs een slechtere warmteoverdracht en loopt de temp van de core zelf op. Ik wacht nog steeds op antwoordt of ie nou stabiel looptThanatos schreef op 15 maart 2003 @ 11:00:
[...]
Zo komt het anders wel over.
Maar goed, probeer idd es een BIOS update: als je de heatsink gewoon aan kunt raken lijkt het me dat hij echt geen 90+ graden is.
Volgens mij is die tempsensor niet helemaal fris meer...
Als ie dit niet doet kan de temp kloppen, als ie dat wel doet zal het of een hardwareprobleem zijn - tempsensor kapot - of een softwareprobleem, dus verkeerde berekening van de temps, zoals we die van Asus Probe kennen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
AMD certified... dus waarschijnlijk wel...FastBunny schreef op 15 maart 2003 @ 11:27:
Is de cooler ook geschikt voor de XP 2500+ btw?
Er is ook nog zoiets als Google hoorFastBunny schreef op 15 maart 2003 @ 11:27:
Is de cooler ook geschikt voor de XP 2500+ btw?
[ Voor 169% gewijzigd door Tha_TE op 15-03-2003 11:40 . Reden: foutje :) ]
Als de heatsink wel gewoon heet/erg warm is denk ik dus dat het een meting probleem is, want dan maakt de heatsink iig. wel goed contact met de core. (de warmte gaat wel netjes in de heatsink zitten)
Oh, en 93 graden kan _eigenlijk_ ook niet hoor, een XP slaat meestal al af bij de ~ 70graden.
[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 15-03-2003 12:00 ]
Yeah i know googleLekkere Kwal schreef op 15 March 2003 @ 11:33:
[...]
Er is ook nog zoiets als Google hoorhttp://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=
Tis gewoon een vraag /opmerking aan de topicstarter, moet je dan als user eerst echt alles uitzoeken en hem voorkouwen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Nee, je hoeft hem niks voor te kauwen (kauw met 'au'), als je op google het type nummer copy/pastet, zie je gelijk dat hij voor 3000+ is geschikt en is het niet nodig die vraag te posten. Kleine moeite nietwaar?FastBunny schreef op 15 March 2003 @ 12:04:
[...]
Yeah i know google
Tis gewoon een vraag /opmerking aan de topicstarter, moet je dan als user eerst echt alles uitzoeken en hem voorkouwen
[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 15-03-2003 13:56 ]
Verwijderd
processor op mijn oude moederbord gezet..koeler erop...temp full stressed : 58 graden
Chaintech moederbord gaat terug en krijg een andere....processor werd ok niet herkend door het Chaintech moederbord....
bedankt voor alle tips en (onodige) opmerkingen....
prettig weekend nog...
Verwijderd
Ik denk eerder dat jij 'gewoon' ff moet kijken:Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:54:
kijk even in de bios wat hij daar aangeeft. bij mij geeft mbm 87 graden aan en in de BIOS geeft ie 47 aan. Je moet gewoon ff kijken.
--HOOLIE-- schreef op 15 maart 2003 @ 08:11:[...] als ik heb opgestart,5 minuten laten draaien..afsluiten en in de bios de temp bekijken staat de temp daar ook rond de 75-80 graden.... [...]
nee idd AMD zegt 90 graden als max, maar dan is hij allang kapot hoor, en gaat je moederbord niet uit als hij boven bijvoorbeeld de 70 graden komt? Alle voor AMD moederborden (modernere ) hebben dat toch ?Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:06:
93 graden haha
Dan leeft ie nie meer,die temperatuur kan nooit kloppen
Niet alle mobo's doen dat, maar ongeveer de helft heeft een standaard beveiling die hem uitschakelt, en veel anderen hebben een beveiliging in het BIOS, maar die moet je wel met een flinke marge instellen (omdat tegen de tijd dat de proc gaat flippen het bios al te laat is).Thunde® schreef op 15 March 2003 @ 20:51:
[...]
nee idd AMD zegt 90 graden als max, maar dan is hij allang kapot hoor, en gaat je moederbord niet uit als hij boven bijvoorbeeld de 70 graden komt? Alle voor AMD moederborden (modernere ) hebben dat toch ?
Verwijderd
Rare is dat ie lekker op 40 graden celsius blijft met een Spire falcon rock 2.
Stijgt tot 43 onder full load.
Is het normaal dat ie zo koel blijft?
Omdat het hier niet de bedoeling is om een oud topic omhoog te kicken met een overbodig en off-topic vraagje, dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()