Toon posts:

Systeem Tunen

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand aan de hand van mijn specificaties (heel exact) Mij vertellen wat de ideale(lees: snelste en stabielste) instellingen zijn?

Stuur even een reactie als je dat kan, dan mail ik de specs...

(het gaat me er dus ook om versies van bios en bios instellingen, windows tunen, drivers optimaal en dat allemaal in combinatie!)

Ik kom zelf een eind maar ik weet nog lang niet alles.

Thnx!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig als je de specs hier even neerzet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
In de FAQ staat wat je zoekt :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
comming up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW ik wil dus niet clocken...ik wil TUNEN... Dus niet sneller laten lopen dan bedoeld. Ik heb mn spul net nieuw en wil weinig tot geen risico lopen. Dus OC heb ik niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:36:
BTW ik wil dus niet clocken...ik wil TUNEN... Dus niet sneller laten lopen dan bedoeld. Ik heb mn spul net nieuw en wil weinig tot geen risico lopen. Dus OC heb ik niet veel aan.
Eeh clocken=tunen 8)7. Je laat je hardware gewoon sneller lopen dan bedoeld is :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm naar mijn id is tunen gewoon fijn afstellen en haal je het maximale uit je apparatuur. Dus niet sneller dan bedoeld. Maar dat terzijde, mijn specs komen eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat jij wilt is niet op een forum te vragen. Lees maar een aantal detonator topics door. Duizenden reacties op verschillende detonators, terwijl bij iedereen een andere detonator het beste werkt.

De oplossing is simpel. Gewoon zelf proberen wat bij jouw systeem het beste werkt. Meestal werken de nieuwste -niet-bèta- firmware/drivers het beste.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

ASUS A7V8X-LAN (AWARD BIOS V.6 REV 1009)
AMD ATHLON XP2100+ BOXED
SAMSUNG PC400 256 DDR
ABIT OTES 128MB DDR TI4200 8XAGP TV/DVI(FIRMWARE 4.28.20.05.00)
MAXTOR 80GB 7200RPM 8MB ATA133
PROMISE ULTRA133TX2 (BIOS V2.20.0.12)
SBLIVE 5.1 DIGITAL
WINXP PRO V2002+SP1
DIRECTX 9
LITE ON DVD EN BRANDER(16X)

Dus weet iemand de correcte instellingen voor mijn biosje?(vind ik denk ik het belangrijkst ((moeilijkste voor me :? )

En voor iedereen die me een stuk verder helpt of wil helpen --> _/-\o_ !!!!

als ik dingen vergeten ben te melden laat het me ff weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Wat wil je nou de hele tijd met je bios? De bios veranderd de instellingen van hardware dus als je daar (bv. memtimings) lager zet ben je al aan het clocken.

Als je niet wilt klokken moet je opzoek gaan naar andere (nieuwe) drivers voor je vidkaart engeluidskaart enz. Maar je systeem zal daar niet echt sneller van worden.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
Precies, je kunt windows misschien een beetje tunen en betere aansturing (lees drivers) voor je uitbreidingskaarten installeren maar zodra je echt hardwarematige instellingen doet zoals in bios vanalles tunen ben je aan het overklokken.

Misschien moet je eens naar downloads gaan en daar zoeken naar tweak. Dan vind je wel een mooie proggie om windows te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je moet effe zoeken bij google.com dan vind je ook meestal over je bios. Maar ik raad aan om meteen bios update te doen( je gaat me ook niet vragen hoe je dat moet doen he). Dus nieuwste bios update is heel belangrijk voor de stabiliteit en zet standaard Optimum setting ofzo en een paar setting veranderen. Bijv. HDD BLOCK enablen enzo en bij AGP fast write ook enablen. Voor WinXP moet je effe TweakXP downloaden. Misschien is het makkelijk voor jou om TweakXP te gebruiken.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed goed...tunen of clocken...wie heeft er zoveel verstand van dit bios en kan mij vertellen wat de optimale instellingen zijn?
ik kan wel flashen enzooi, maar ik ken sommige termen van het bios gewoon niet. als iemand me daar mee op weg kan helpen...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Die termen hoef jij echt allemaal niet te weten hoor :). Je kunt het systeem beter gewoon op de default waardes laten staan. Dat is het snelst als je niet clockt B).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 15 March 2003 @ 04:55:
Die termen hoef jij echt allemaal niet te weten hoor :). Je kunt het systeem beter gewoon op de default waardes laten staan. Dat is het snelst als je niet clockt B).
Niet echt antwoord op mn vraag...
Laat ik mijn vraag maar redefinieren: Wie heeft een ASUS A7V8X-Lan met bios Rev 1011 (net geflashed :) ) en weet wat de meest ideale (snelle) instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Heb je al google gezocht? Heb je al effe search gebruikt hierboven?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik post bijna nooit op een forum en de manier waarop hier op GoT geantwoord wordt vind ik maar vreemd. Als je het niet weet en je kent het niet ga me dan niet zeggen wat ik allemaal proberen moet!IK zoek me rot op internet dus OOK op google en alle bronnen die ik tot mijn beschikking heb en ook ken. Ik zoek gewoon iemand die het antwoord wel weet en niet iemand die mij verteld waar en hoe ik zoeken moet. Staat trouwens ook in de regels van GoT!!! Als je het weet help me dan gewoon en "plaats gewoon vriendelijk een linkje"....

voor degene die me wel echt op weg kan helpen, alvast vriendelijk bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets minder hoog van de toren mag wel. Als je de FAQ goed gelezen hebt, weet je ook dat GoT niet bedoeld is voor 'snelle antwoorden'. Daaraast is het op got niet de bedoeling specs 'op aanvraag' te verstrekken, je wordt geacht zoveel mogelijk informatie in je 1st post te zetten. Op die manier wordt je ook sneller geholpen.

Probeer eens www.wimsbios.com of blader even rond op www.tomshardware.com, daar staat ook een bios guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik danken u...ik zal eens koekeloeren......thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zeg, als je wat meer beschrijft van wat je weet en gedaan hebt, i.p.v. "Ik kom zelf een eind maar ik weet nog lang niet alles.", dan kunnen en willen we je best helpen. Maar jij komt met zo'n open vraag, waarop zoveel te schrijven valt... Er is niet zoiets als "de beste oplossing". Jouw vraag, zeker in je eerste post, is heel complex.

Je wilt verschrikkelijk veel tegelijk beantwoord zien als je dit schrijft: "versies van bios en bios instellingen, windows tunen, drivers optimaal en dat allemaal in combinatie".
Wat kunnen we hier nou mee? Je wilt blijkbaar álles aanpakken. Daar is toch geen beginnen aan? Oké, je beperkt later tot bios-instellingen en dan de snelste instellingen. Dit is al wat meer te doen. Als je niet wilt overclocken: laat alles op default en automatisch. Dit is voor de meeste gebruikers goed genoeg. Zeker omdat je ook de stabiliteit wilt behouden. (Waarom post je dan eigenlijk in Die-Hard Overclocking & Cooling?)
Je kan denken aan zaken als niet automatisch laten detecteren van je hardeschijf-gegevens en geheugen, maar hiermee schiet je hooguit enkele miliseconden met het opstarten. Maar we weten niet of jij dit wel kan, als je niet zegt wat je nou wel of niet weet en wat je tot zover hebt gedaan...

Anyway, als je wilt tunen, kun je beter Windows aanpakken. Kijk bijvoorbeeld op
www.tweakxp.com

In de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen staat een mooi linkje naar
The Definitive BIOS Optimization Guide.

edit:
Sorry dat wij misschien allemaal onvriendelijk overkomen, maar teveel (vooral nieuwe) gebruikers komen over alsof ze Tweakers als hun persoonlijke helpdesk beschouwen. Hieraan ergeren heel veel (vooral oudere) gebruikers zich, wat niet bevorderlijk voor de sfeer.
Anyway: welkom op GoT.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Stuur me maar ff een mailtje met wat je precies getuned wil hebben. Ik kan je denk ik wel helpen. Heb niet voor niks de hoogste 3dmark score met een GeForce @ default snelheid :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik wilde niet zeggen maar ben je ooit in de bios geweest van verschillende mobos? Als je dat had gedaan dan had je ook geweten dat elke bios niet echt veel van elkaar verschilt. En het is niet zo dat je 20% performance winst krijgt hoor. Alleen een paar opties die bij default of Optimum setting uit staan kun je weer enablen(HDD BLOCK MODE, FAST WRITE enz). En jij zegt zelf dat je niet wilt clocken dan blijft er maar een ding over. Maar dat heb ik al gezegd.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yiu, Thnx!!! :) ben idd beetje nieuw *schaam*...maar komt goed...ben druk op zoek en als ik antwoord heb zal ik deze ook posten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Met het downloaden van de nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.46 geloof ik, staat bij de driver updates op de frontpage) en de nieuwste nVIDIA Detonators (43.00) kom je al een heel eind..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakzone.nl/tweaks/overzicht op deze site staan een heleboel tweaks voor windows....hier kun je misschien nog iets vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 15 maart 2003 @ 05:50:
Stuur me maar ff een mailtje met wat je precies getuned wil hebben. Ik kan je denk ik wel helpen. Heb niet voor niks de hoogste 3dmark score met een GeForce @ default snelheid :P

Opschepper :P :+ ;)

@TS
Dit is een overklok forum en dus past dit draadje hier niet echt. Ondertussen heb je al aardig wat info en silentsnow bied je zijn diensten aan ;)
Ik zou nu de draad kunnen verplaatsen naar een ander forum, maar eigenlijk is dit wel makkelijk te vinden. Er zijn namelijk heel veel guides op het net waarmee je het systeem sneller kan maken. Er zijn ook speciale BIOS guides en vaak ook nog voor de bios/plank de je hebt :)

Succes.

Edit:
En welkom op GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.