Toon posts:

sluiten topics

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me trouwens af wat er met gathering is gebeurt in de loop der tijd?

Echt beter is het er niet op geworden, om het minste of geringste als iemand alleen maar een scheet laat bij wijze van spreke wordt er al een topic gesloten, met vaak nogal bijdehande opmerkingen!

Dit forum is er om vragen aan elkaar te stellen, en ja de een zal misschien net iets sneller iets vinden dan de ander.

en ja het is overbodig om tig topics over hetzelfde forum open te hebben staan, maar als iemand het dan toevallig net niet heeft gevonden... EN JA DAT KAN!, zelfs als hij heeft gezocht.

dan komt er meteen een of ander bijdehand opmerkinkje van de moderators, dat je niet goed hebt gezocht! lekker vriendelijk zal ik maar zeggen.

ben blij dat ik op mijn forum niet zo hatelijk ben tegen mijn members! misschien iets om over na te denken voor de moderators hier, wees is wat vriendelijk voor je members, ipv meteen lukraak maar de ene topic na de andere te sluiten, ik denk dat het slim is, eerst is een opmerking te plaatsen, dat het al aanwezig is op het forum, of een linkje te geven waar het onderwerp al behandeld is.

Als er de moeite wordt genomen een mail te sturen, en topics te sluiten, is het minder moeite die link te geven, dan het topic weer te sluiten, is aardig wat muis klikken meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het op jouw forum ook niet zo druk is :+

En als iem. het idd niet zo snel gevonde heeft, is er wel iemand die hem wel een goede linkje geeft, probleem opgelost!

En de meeste opmerking die jij bij de hand vind, kan ik wel waarderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 02:20 . Reden: zo beter? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het forum is niet bedoeld als helpdesk, iedereen in welk forum dan ook wordt gevraagt eerst zelf te zoeken op het internet, danwel de vele faq's en fora te lezen welke het got bied.

Indien je topic gesloten is kun je altijd de betreffende moderator per email vragen hoe en waarom.

En je kunt altijd http://bemiddelaar.tweakers.net gebruiken indien je het niet eens bent met de reden(en) waarom je topic gesloten is.

Dat een opmerking bijdehand overkomt is een persoonlijke kwestie en heeft niets te maken met de inhoudelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay op mijn forum is het misschien niet zo heel druk.

Maar zoals het de laatste tijd is geweest, zo is het nooit geweest, vroeger werden er ook wel is topics gesloten, als het echt overbodig was, maar de laatste tijd is het gewoon vaste prik, gewoon normale vragen worden al afgekapt, slaat natuurlijk helemaal nergens op!

zonder de members bestaat gathering niet eens! en nu ze wat bekender en groter zijn, gaan ze een beetje arrogant reageren, is niet echt bepaald beleefd tegen je members!

Kijk als men nu wil dat er mensen wegblijven, laat ze dat dan ronduit direct vertellen, en niet in een omweg, want zo jaag je inderdaad members weg...

dus moderators, wees is wat beleefder tegen je members!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat heb ik ook wel, soms.

Alleen kan ik me inleven in een modje. Het is best wel irritant om 10 tot 15 keer per dag hetzelfde te moeten zeggen bij het sluiten van een topic, lijkt me.

Dan ga je mensen vanzelf met een wat korter antwoord benaderen.

Toen mijn eerste topic gesloten was, wist ik niet eens wat FAQ was :z En die mod had het meteen over FAQ en HK enzo. Gelukkig zag ik een knopje waar ook faq op stond dus ik had het snel door, maar niet iedereen kan zo snel zijn natuurlijk :+
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 02:14:
[...]

En de meeste opmerking die jij bij de had voelt, kan ik wel waarderen :)
Je edit je bericht, maar laat de fout staan? 8)7 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 15-03-2003 02:19 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:18:
Maar zoals het de laatste tijd is geweest, zo is het nooit geweest, vroeger werden er ook wel is topics gesloten, als het echt overbodig was, maar de laatste tijd is het gewoon vaste prik, gewoon normale vragen worden al afgekapt, slaat natuurlijk helemaal nergens op!

Wat is vroeger voor jou als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:08:
Ik vraag me trouwens af wat er met gathering is gebeurt in de loop der tijd?
Euh in de loop der tijd dat is een enorm rekbaar begrip I dare to say ;)
Echt beter is het er niet op geworden, om het minste of geringste als iemand alleen maar een scheet laat bij wijze van spreke wordt er al een topic gesloten, met vaak nogal bijdehande opmerkingen!
Heb je linkjes + onderbouwing please :)
Dit forum is er om vragen aan elkaar te stellen, en ja de een zal misschien net iets sneller iets vinden dan de ander.
Wrong: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
en ja het is overbodig om tig topics over hetzelfde forum open te hebben staan, maar als iemand het dan toevallig net niet heeft gevonden... EN JA DAT KAN!, zelfs als hij heeft gezocht.
See the above ;)
dan komt er meteen een of ander bijdehand opmerkinkje van de moderators, dat je niet goed hebt gezocht! lekker vriendelijk zal ik maar zeggen.

ben blij dat ik op mijn forum niet zo hatelijk ben tegen mijn members! misschien iets om over na te denken voor de moderators hier, wees is wat vriendelijk voor je members, ipv meteen lukraak maar de ene topic na de andere te sluiten, ik denk dat het slim is, eerst is een opmerking te plaatsen, dat het al aanwezig is op het forum, of een linkje te geven waar het onderwerp al behandeld is.

Als er de moeite wordt genomen een mail te sturen, en topics te sluiten, is het minder moeite die link te geven, dan het topic weer te sluiten, is aardig wat muis klikken meer....
Heb je ook een gefundeerd stuk kritiek, dat wil zeggen: Iets dat ik 'de afgelopen tijd' niet ben tegengekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

M@NIC schreef op 15 March 2003 @ 02:20:

[...]

Wat is vroeger voor jou als ik vragen mag ?
cestmoi

Aantal posts: 13

Geregistreerd op Monday 11 November 2002 17:50
Dat vroeg ik me nou ook af. Zeker met zo'n post historie.
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:08:
ben blij dat ik op mijn forum niet zo hatelijk ben tegen mijn members! misschien iets om over na te denken voor de moderators hier,
En hoeveel members zijn dat als ik vragen mag?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al begrepen dat jij het er mee eens was ;)

Maar als de moderators het zelf nou ook is waren! het is gewoon zinloos steeds maar modjes te sluiten.

ook van mij zijn er modjes gesloten, en was er namelijk nogal zwaar beledigd onder, als ik ergens niet van hou is er maar meteen VANUIT gaan dat ik niet goed gezocht had, maar als ik toevallig dan een vraag stel, krijg ik dat meteen naar me hoofd. en wordt er ook nog is verwezen naar het FAQ, waar dat antwoord dus helemaal niet in stond, want daar had ik al gekeken! :(

Ik weet aardig wat van computers, ben er al jaren mee bezig, maar als ik dan effies een vraag stel, omdat ik dan net even niet het antwoord weet, je vergeet ook wel is wat, dan vind ik het niet echt wenselijk een mailtje te krijgen waar meteen maar even je kennis wordt beoordeeld, ik bedoel ik BEOORDEEL HUN NIET, dan is het niet meer als respectvol dat hun dat ook niet doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik onderschrijf je mening totaal niet. Zelf ben ik van mening dat de ergste zeurtopics in LA juist net overgewaaid zijn. Maar goed, jij add er doodleuk weer een. Je mag van mij best bezwaren hebben tegen de postpolicy, maar benoem ze dan ook. Een klaagzang dat GoT zo slecht is, vind ik niet echt geldig. Met mijn uch, uch 2,5 jaar GoT zie je de ups and downs, maar een echte negatieve spiraal, dat praten sommige users elkaar alleen maar aan. Zelfs de HK is na een vrij korte periode weer opengegaan met restricties, waar de sfeer gewoon weer top is te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom al op dit forum sinds '98, heb alleen een tijd niet meer gereageerd, en mijn account werkte niet meer, dus toen heb ik een andere aangemaakt.

vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15

Exirion

Gadgetfetisjist

FASCISTUH ZIJN HET DIE UBERSLOTJEGIJLUH MODTJUHS!!!!!!!!! DOOD AAN DE MODTS!!!!!! 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:25:
maar als ik dan effies een vraag stel, omdat ik dan net even niet het antwoord weet, je vergeet ook wel is wat, dan ....
Je mag op GoT best dingen vragen, maar niet voordat je zelf wat dingen geprobeerd hebt en duidelijk aangeeft wat dat was en waarom het niet hielp..

Mja, bovenstaande 'quote'geeft zeer sterk aan waar je @ GoT op dit moment op wordt beoordeeld.
En inderdaad: ffies wat vragen hoort daar gewoonweg niet bij, simple as that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 02:27:
Ik kom al op dit forum sinds '98,
Da's knap, dat is namelijk nog eerder dan user nummer 1...

[ Voor 22% gewijzigd door GA!S op 15-03-2003 02:32 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het er trouwens mee eens, als er opmerkingen worden gemaakt of sancties tegen members die alleen maar troep neerzetten, en alleen maar bijdehande opmerkingen maken, dat soort mensen heb je niet veel aan.

maar gewone vragen hoeven niet per definitie meteen maar lukraak gesloten te worden.

ik kan zo niet meteen een voorbeeld noemen, had wel handig geweest in dit geval, maar ik zit nu alweer een tijd weer wat vaker op het forum, en ik zie gewoon dat aardig vaak topics zomaar gesloten worden, ook als het gewoon doodnormale vragen zijn.

bovendien als men ook zo van mening is dat met moet zoeken op het forum, laat men dan ook de zoekfunctie beter maken, als je bijvoorbeeld ergens op zoekt, dan krijg je soms een leuk topic, en daar hangen dan doodleuk 30pagina's aanvast, ja dat is leuk, 30 pagina's doorlopen, en dan erachter komen dat het in een andere staat. you get mij point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:27:
Ik kom al op dit forum sinds '98, heb alleen een tijd niet meer gereageerd, en mijn account werkte niet meer, dus toen heb ik een andere aangemaakt.

vandaar ;)
Hmm, en dan wil je zeggen dat het volledig langs je heen is gegaan wat daar de bekende mogenlijkheden voor zijn. Die zijn zelfs mensen die amper langskomen niet ontgaan (en jah: die mensen heb ik langsgehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm let me think...

hmm als het niet 98 was, dan moet ik effies nadenken, dan moet het begin 99 geweest zijn, maar kan niet veel later zijn, want kwam hier al tijdens mijn stage periodes, en dat was in begin 99.

so excuse me for giving me the wrong date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat de slotjeshangers hier ook wat overdreven te werk gaan :{

Echte dubbele topics, prima, sluiten die hap. Maar om alles nou in een paar topics te proppen.

Maak dan een FAQ van GoT, en sluit het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
cestmoi >Zou je aub de quote knop willen gebruiken.
Ik moet nogal puzzelen voor ik je reply een beetje kan plaatsen en tegen wie je het hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door M@NIC op 15-03-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke leesblind :@

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:32:
maar gewone vragen hoeven niet per definitie meteen maar lukraak gesloten te worden.
Geef voor de grap eens een definitie van "gewone vragen".

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja en dat is waar ik het dus niet mee eens ben.

een forum is er om dingen aan elkaar te vragen, en niet anders....

en ja ik ben het ermee eens dat je wel een beetje redelijk info moet geven, als je een antwoord wil weten over een probleem. maar dat geld niet altijd bij alle vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook wel eens het lid op de neus gekregen, waarbij ik dacht: WTF !?

Toch kan ik begrijpen waarom het gebeurd. Als je goed de sfeer proeft van GoT, weet je dat niet ieder normaal topic ook open blijft. Een gesloten topic is vaak geen enkele reden tot zorg, omdat je vaak je vraag zo in een lopend topic kan donderen.

Graag zie ik wat concrete voorbeelden in dit verhaal, zodat we wat concreter kunnen bekijken waarop je doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voorbeeld:
Atlhon XP 2100+

hoezo deze sluiten? doodnormale vraag, en aan zijn opmerkingen te zien, zal hij ook wel gezocht hebben, en heeft hij ook best kennis... dus wat is er gek als hij dan is vraagt, of iemand nog iedeen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij had ik een keer deze site gegeven, hij heeft niet zo heel veel kennis, gemiddeld zal ik maar zeggen.

ik weet effe niet zo snel onder welke naam, maar hij had een vraag gesteld over een moederbord.

meteen topic gesloten, en een mailtje... krijg ik meteen het hele verhaal over me heen, "nou lekker site is dit, ik stel een vraag over iets wat ik niet weet, wordt meteen belaagd, ik kom hier nooit meer!!!!"

ja en dat vind ik dus niet leuk!!!!!!! gathering is en blijft nog steeds mijn favo site nummer 1, en ik vind het dus niet leuk als ik dan dat soort verhalen hoor.

klinkt misschien stom, dat ik het nu zo formuleer, maar dat is een beetje wat ik bedoel!

de een weet nu eenmaal meer als de ander, en het leuke was altijd dat hier de betere, de wat minder goede konden helpen, en dat is een beetje weg, of in ieder geval lijkt het er wel heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:36:
een forum is er om dingen aan elkaar te vragen, en niet anders....
Als ik wil weten hoe ik bonensoep wil maken, vraag ik dat dan hier? Nee, want een forum is er niet zomaar om dingen aan elkaar te vragen. De dingen die je vraagt moeten wel relevant zijn voor de doelgroep/ doelstelling die het forum na wil streven. DIE doelstelling wordt gemaakt door het team achter het forum, de Modjes, het MT etc. Zij bepalen wat hier "gewone vragen" zijn en welke vragen daar dus wel en niet aan voldoen, NIET de users!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:34:
Ik vind dat de slotjeshangers hier ook wat overdreven te werk gaan :{

Echte dubbele topics, prima, sluiten die hap. Maar om alles nou in een paar topics te proppen.

Maak dan een FAQ van GoT, en sluit het forum.
ben het trouwens hier helemaal mee eens! maak dan maar helemaal een FAQ van het GoT, want af en toe is het echt overdreven hoe hier topics gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 15 March 2003 @ 02:44:
[...]

Als ik wil weten hoe ik bonensoep wil maken, vraag ik dat dan hier? Nee, want een forum is er niet zomaar om dingen aan elkaar te vragen. De dingen die je vraagt moeten wel relevant zijn voor de doelgroep/ doelstelling die het forum na wil streven. DIE doelstelling wordt gemaakt door het team achter het forum, de Modjes, het MT etc. Zij bepalen wat hier "gewone vragen" zijn en welke vragen daar dus wel en niet aan voldoen, NIET de users!
Hallo, de crew zit hier voor de users, niet andersom. Een beetje flexibiliteit mag hier wel hoor, het is soms net of de crew een slotjesquotum moet halen. Wat is er mis mee als iemand een vraag stelt die vaag lijkt op een ander topic, maar eigenlijk helemaal niet aansluit op dat andere topic ? Moet tweakers betalen per byte in de database of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:38:
voorbeeld:
Atlhon XP 2100+

hoezo deze sluiten? doodnormale vraag, en aan zijn opmerkingen te zien, zal hij ook wel gezocht hebben, en heeft hij ook best kennis... dus wat is er gek als hij dan is vraagt, of iemand nog iedeen heeft?
De eerste post op de vraag: [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]

Dat zegt toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:46:
[...]

ben het trouwens hier helemaal mee eens! maak dan maar helemaal een FAQ van het GoT, want af en toe is het echt overdreven hoe hier topics gesloten worden!
Heb je al eens gekeken hoeveel er wel niet open blijft!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 15 March 2003 @ 02:44:
[...]

Kijk de users zijn niet de beheerders, op mijn forum ben ik ook mijn baas, maar ik luister wel degelijk wat members te melden hebben, en als ze ergens niet mee eens zijn, maak ik soms ook wel aanpassingen.

maar ik besef me wel al te degelijk, dat zonder mijn members, ik het forum wel kan sluiten, het is wel geven en nemen, je kan niet als beheerder maar zeggen, ZO MOET HET, EN NIET ANDERS. er moet wel een vorm van een beetje democratie zijn, om het zo maar is te stellen, nietwaar?

want de beheerders moeten tevreden zijn, de members ook tenminste mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 02:47:
[...]Moet tweakers betalen per byte in de database of zo ?
Nee hardware en bandbreedte is gratis 8)7

Maar voor de zoveelste keer, er is gewoon een bepaalde ondergrens aan gevraagd niveau. Als je postings de hele tijd op dat randje zitten zul je vaak tegen slotjes aanlopen ja. Als je dat niet bevalt dan zoek je een forum dat meer aansluit bij het niveau van jouw vragen. Zo moeilijk is het toch niet. Het web is groot genoeg en er zijn tegenwoordig fora in alle soorten en maten. Het is IMHO echt onzin om te denken dat je alle gebruikers tevreden kan houden. Beetje ondergrens is zeker wel prettig, heb je die niet dan zit je voor je het weet Wim Kok uit te leggen dat een muis niet OP het scherm thuis hoort.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was maar even een snel gezocht voorbeeld, maar daar gaat hier dus helemaal niet om, het gaat erom dat er hier een soort modsluiter virus heerst, ik zou zeggen sluit alles dan maar joh.

en maak van gathering.tweakers.net meteen maar www.google.com zijn we meteen klaar, want he elke vraag is ooit wel is gesteld. en als je maar lang genoeg zoekt vind je het daar wel... lekker makkelijk denken zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:49:
[...]
maar ik besef me wel al te degelijk, dat zonder mijn members, ik het forum wel kan sluiten, het is wel geven en nemen, je kan niet als beheerder maar zeggen, ZO MOET HET, EN NIET ANDERS. er moet wel een vorm van een beetje democratie zijn, om het zo maar is te stellen, nietwaar?
Nogmaals: hoeveel users praten we in dat geval over.

Democratie: er zijn maar een paar users die lopen te klagen hier, gek genoeg zijn het altijd hetzelfde soort users (postings op het randje)...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 15 maart 2003 @ 02:53:
[...]

Beetje ondergrens is zeker wel prettig, heb je die niet dan zit je voor je het weet Wim Kok uit te leggen dat een muis niet OP het scherm thuis hoort.
dat bedoel ik nou he :r meteen weer zo extreem suf voorbeeld noemen, het is best duidelijk dat ik niet zulke vragen bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en nee dit doe ik niet alleen voor mezelf, ik durf er bijna me handen voor in het vuur te steken, dat meer members het hier met mij eens zijn.

dat het de laatste tijd gewoon vaste prik is om modjes te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 02:57:
[...]

dat bedoel ik nou he :r meteen weer zo extreem suf voorbeeld noemen, het is best duidelijk dat ik niet zulke vragen bedoel
Oh nee? Volgens jou moeten anders alle vragen open blijven. Daar is een forum toch voor? Of snap je nou dat je ergens een grens moet trekken?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 15 maart 2003 @ 02:53:
[...]

Nee hardware en bandbreedte is gratis 8)7

Maar voor de zoveelste keer, er is gewoon een bepaalde ondergrens aan gevraagd niveau. Als je postings de hele tijd op dat randje zitten zul je vaak tegen slotjes aanlopen ja. Als je dat niet bevalt dan zoek je een forum dat meer aansluit bij het niveau van jouw vragen. Zo moeilijk is het toch niet. Het web is groot genoeg en er zijn tegenwoordig fora in alle soorten en maten. Het is IMHO echt onzin om te denken dat je alle gebruikers tevreden kan houden. Beetje ondergrens is zeker wel prettig, heb je die niet dan zit je voor je het weet Wim Kok uit te leggen dat een muis niet OP het scherm thuis hoort.
Wie ben jij, de forum gestapo ? Kritiek moet toch kunnen lijkt me. Feit is gewoon dat verwijzen naar een oud topic vaak niet werkt omdat

a) het topic niet aansluit op jouw eigen specifieke vraag.
b) men topics met meerdere pagina's vaak niet interessant vind, waardoor hulp uitblijft.

Wat is het grote probleem als een topic wordt gepost die wat lijkt op een ander topic. Wordt de Database te groot ? Kost het bandbreedte ? Wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

GA!S schreef op 15 March 2003 @ 02:49:
[...]

Heb je al eens gekeken hoeveel er wel niet open blijft!
Wat bedoel je nou? 8)7 :+
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:58:

dat het de laatste tijd gewoon vaste prik is om modjes te sluiten....
Ik neem even aan dat je dit bedoelde: "Volgens mij, is het de laatste tijd voor moderators het doel is om zoveel mogelijk topics te sluiten".

Bovenstaand is in ieder geval niet waar natuurlijk |:( Maar zoals Ga!s al illustreert, op een groot forum zoals dit, moet je ergens grenzen trekken. Men heeft als criterium gesteld dat je een gevorderde computergebruiker moet zijn en gebruik kan en zult maken van een zoekfunctie, dat is toch niet te veel gevraagd? :?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:00:

Wie ben jij, de forum gestapo ?

[...]
Wat is het grote probleem als een topic wordt gepost die wat lijkt op een ander topic. Wordt de Database te groot ? Kost het bandbreedte ? Wat ?
Het verziekt de sfeer om tussen 50 postings "HELLUPPP MIJN 3D MARK SCORE IS ZO LAAG" nog de normale topics te vinden. Net zoals jou geflame hier de sfeer van een topic verziekt, of je dat voortaan wil laten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 15 maart 2003 @ 03:06:
[...]

Het verziekt de sfeer om tussen 50 postings "HELLUPPP MIJN 3D MARK SCORE IS ZO LAAG" nog de normale topics te vinden. Net zoals jou geflame hier de sfeer van een topic verziekt, of je dat voortaan wil laten.
Overdrijven is ook een vak. Heb je niks op mijn punten te zeggen die ik aangeef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken is het probleem niet.

maar om een indicatie te geven, als je een zoekterm opgeeft van een gemiddeld ondwerp, dan is het nogal onmenselijk en onlogisch om te verwachten dat iemand 100 pagina's mag doorzoeken, om te kijken of het er misschien tussenstaat!

of nog leuker ondwerp gevonden, maar hangen er 30 pagina's aan, ja leuk, mag je ze allemaal doorzoeken.

en dat heeft dus niks met kennis te maken, mijn kennis is meer als gevorderd! ik run me eigen netwerk, en bovendien beheer ik er ook nog is zelf een op me werk.

als men wil dat mensen zoeken, zoals ze hier formuleren! zorg er dan ook voor dat de zoekfunctie beter werkt, of in ieder specifieker zoekt,

voorbeeld:
zoek je iets, dan moet de zoekfunctie dan ook meteen die pagina van dat specifieke topic weergeeft, en niet alleen de topic zelf waar 30 pagina's aan hangt.

heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt, ik denk laat ik is zoeken, nou na de zoveelste pagina, heb je er geen zin meer in hoor, als het antwoord er dan nog niet tussen staat, get my point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:08:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Heb je niks op mijn punten te zeggen die ik aangeef ?
Kom eerst maar eens met concrete voorbeelden die je stelling illustreren want zover ik weet zijn 9 van de 10 slotjes gewoon terecht.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mening is en blijft gewoon dat dit forum er voor iedereen moet zijn, EN NIET ALLEEN VOOR DEGENE DIE ER ALLES VANAF WETEN!

Ik heb ook een beetje het gevoel dat degene die het niet eens zijn, waarschijnlijk de wizkids zijn...

Ik krijg ook vaak tig vragen naar me hoofd gegooid, hmmm zal ik tegen hun voortaan ook maar zegggen, hey zoek het even lekker zelf uit, hier heb je www.google.com, ga het eerst maar is zoeken.

Ik zie het als een voorrecht dat ik heel van pc's weet, en help dus mensen die het niet allemaal snappen. en zo moet hier ook gaan.

ik heb het niet over die onzinnige voorbeelden die hier enkele members noemen, want iedere leek weet best dat het niet gaat over de punten die extreem simpel zijn, maar ook over gewoon doodnormale vragen, als toevallig iemand het even niet weet, zoals ik al vermelde die zoekfunctie werkt gewoon niet optimaal!

ps en dat topics de sfeer op een forum verpesten, wat een ongelofelijk kortzinnige opmerking, als een onderwerp te suf is, dan reageert er vanzelf op den duur niemand meer, en verdwijnt die op den duur, dus met sfeer heeft dat niets te maken.
wat sfeer bepaald is! schelden, constant bijhande opmerkingen maken of antwoorden geven waar niemand wat aan heeft, kijk dat verpest de sfeer!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 03:15:

Ik zie het als een voorrecht dat ik heel van pc's weet, en help dus mensen die het niet allemaal snappen. en zo moet hier ook gaan.
Dat doet iedereen van ons wel eens in informele sferen. Als je zus belt, dat ze niet 'op haar email' kan komen, terwijl jij weet dat alleen MSN er uit ligt, leg je haar dit ook netjes uit. Dat kan ook op een forum, alleen niet op dit forum!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 15 maart 2003 @ 03:25:
[...]

Dat doet iedereen van ons wel eens in informele sferen. Als je zus belt, dat ze niet 'op haar email' kan komen, terwijl jij weet dat alleen MSN er uit ligt, leg je haar dit ook netjes uit. Dat kan ook op een forum, alleen niet op dit forum!
En dat bedoel ik dus, het forum is niet meer waar het ooit mee begon, en ik denk dat meer mensen het hier mee eens zijn

maar ja hier zal ook wel weer een slot :X op gegooid worden, want ojee als iemand is wat verkeerd zegt, of niet goed gezocht heeft... of 8)7 ja dat is het dit onderwerp is al een keer aan de orde geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
[nohtml]
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 03:15:
Mijn mening is en blijft gewoon dat dit forum er voor iedereen moet zijn, EN NIET ALLEEN VOOR DEGENE DIE ER ALLES VANAF WETEN!
Hmm.... Ik dacht dat GoT eerder was voor de enthousiaste computergebruiker met de nodige basiskennis....
Voor mensen die die nodige bagage niet hebben, is er het beginnersweb. (www.beginnersweb.nl).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:00:
Wie ben jij, de forum gestapo ? Kritiek moet toch kunnen lijkt me. Feit is gewoon dat verwijzen naar een oud topic vaak niet werkt omdat
Mensen worden niet blij van zulk soort (grove) beledigingen. Laat dat even ajb :/

Laat ik hier even de mening van een simpele moderator P&W neergooien, welke volgens u lijd aan het slotjesvirus :)

P&W is een forum voor programmeer problemen en vraagstukken (dus ook discussies zijn welkom). Het eerste wat ik dus doe als ik een topic zie, is beoordelen in hoeverre dit een programmeerprobleem is.
Ik krijg dagelijk vragen over hoe PHPMyAdmin te installeren, hoe PHPNuke te configureren ed. Hoewel die dingen wel in PHP gemaakt zijn, is het geen programmeer kwestie. Die topics horen dus niet thuis in P&W.

Komt er dan een slot op? Dat ligt eraan. Na overleg met de moderator van het forum waar deze wel in hoort, wordt beoordeeld of het topic daar op slot zou gaan. If so, dan doe ik hem op slot en vertel de topicstarter dat het volgende keer in subforum X moet, maar dan volgens de daar geldende policy :)

Als een topic wel degelijk een programmeerprobleem is, dan gaat er gekeken worden naar in hoeverre de topicstarter moeite doet.

Waarom vereis ik dat?
Simpel, wij ( moderator en vaste bewoners van P&W ) willen ons best opstellen als leraren/mentoren. We willen anderen helpen met onze kennis en er voor zorgen dat zij later ook weer mensen kunnen helpen. We willen echter niet uitgebuit worden als Helpdesk voor elke vraag en dat de topicstarter over 10 minuten weer terug is met een gelijksoortige vraag. Zo 'helpen' is niet leuk voor iedereen :)

Er moet dus geconstateerd worden of een persoon 'moeite' wil doen om een oplossing te vergaren. Ik kijk dan meestal naar wat de persoon al geprobeerd heeft, in hoeverre hij al hierover heeft nagedacht enzovoorts :)
Mocht ik dat onvoldoende vinden, dan plaats ik een bericht in het topic met de vraag voor een aanvulling.
Als dit wordt genegeerd, dan volgt uiteindelijk een slot.
Scriptrequest gaan per direct op slot, omdat deze (vanzelfsprekend) geen leerdoel hebben :)

Zoals je boven kunt zien, is het een redelijke procedure voordat er een slot geplaatst wordt. Nu ontwikkel je natuurlijk wel wat routine en gaat het redelijk rap, dat beoordelen, maar bij twijfel wordt er toch overlegd.
Ik denk dat een 'slotjesvirus' dan ook sterk overtrokken is, zo'n procedure in acht neming :)

Laatste punt: Niet alle fora voeren zo'n beleid. Van P&W en van de SG hoofdgroep weet ik het zeker, de rest durf ik niet te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
3 van jouw 5 topics hebben een slotje. 1 van die drie is met zo'n kort antwoord, de rest met een aardig uitgebreid antwoord.

Ik snap niet wat je nou wilt bereiken cestmoi, er is al duidelijk gezegd dat hier hoger niveau verw8 wordt...

Die zoekfunctie: je kan ook op topictitel zoeken én bv de slotjes eruit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In principe is er plaats voor practisch elke computervraag op GoT. Hoe simpel ook. Maar.... je moet wel laten zien wat je gedaan hebt. Jij kan wel weten dat je gezocht hebt, de faq 3 keer door gelezen hebt, 10 oplossingen hebt geprobeerd. Wij kunnen dat niet weten als je dat niet verteld.
Ook als je zegt "Ik heb gezocht" weten wij nog niks. Als je verteld op welke woorden je gezocht hebt, welke searches je gebruikt hebt en welke oplossingsmogelijkheden je uitgeprobeerd hebt die niet bleken te werken kan je er bijna zeker van zijn dat je geen slotje krijgt.

/edit:
een slotje met een verwijzing naar een topic met precies het zelfde onderwerp zie ik overigens niet als een 'zuiver slotje' het is meer een merge :)

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-03-2003 10:29 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:15:
ik heb het niet over die onzinnige voorbeelden die hier enkele members noemen, want iedere leek weet best dat het niet gaat over de punten die extreem simpel zijn, maar ook over gewoon doodnormale vragen, als toevallig iemand het even niet weet, zoals ik al vermelde die zoekfunctie werkt gewoon niet optimaal!
Zoals ik al eerder een keer of wat gezegd heb: definieer jij nou eens wat jij onder "normale vragen" verstaat! Dat begrip is zo subjectief als de pest! Je hele discussie is gebaseerd op een compleet loze kreet. Wat je nu eigenlijk wil zeggen is "de lat van basis kennis moet lager".
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:29:
[...]

En dat bedoel ik dus, het forum is niet meer waar het ooit mee begon, en ik denk dat meer mensen het hier mee eens zijn
Nee natuurlijk is het dat niet meer. Het heeft een paar honderd keer meer users gekregen, er zijn teintallen sub-fora aangemaakt en de lat is langzaam aan wat hoger komen te liggen. Allemaal om er voor te zorgen dat het forum ook goed BLIJFT werken. Dat sommige bij al die veranderingen net buiten de boot vallen: so be it.
Het is echt geen ramp hoor dat jij je ei hier niet meer kwijt kan, zoek een plek waar je het wel naar je zin hebt en waar jouw "inzet" (ik heb geen inzicht in je post-historie als je geen link geeft naar je oude account, vandaar dat ik je inzet baseer op die 3 gesloten helpdesk topics) wel gewaardeerd wordt.
maar ja hier zal ook wel weer een slot :X op gegooid worden, want ojee als iemand is wat verkeerd zegt, of niet goed gezocht heeft... of 8)7 ja dat is het dit onderwerp is al een keer aan de orde geweest...
Ja, ook deze vraag in LA komt minstens 10x per week langs. Soms met argumenten, maar vaker als losse kreet met een user die OF na posting 1 niet meer reageerd OF met iemand die vrij koppig aan zijn eigen idee vast wil houden zonder ook maar één moment het probleem bij zichzelf te zoeken.
Hoe verder dit topic komt, hoe meer ik het idee krijg dat jij in die laatste categorie thuis hoort.

[ Voor 53% gewijzigd door GA!S op 15-03-2003 11:56 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:51
En op dit punt blijkt de GoT crew jou mening niet te delen.
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Ook hieruit blijkt dat vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is niemand die alles van computers afweet ;)
Ik krijg ook vaak tig vragen naar me hoofd gegooid, hmmm zal ik tegen hun voortaan ook maar zegggen, hey zoek het even lekker zelf uit, hier heb je www.google.com, ga het eerst maar is zoeken.
Wat je blijkbaar niet beseft is dat het vaak best wel sneller voor jou kan zijn als je gewoon je vraag eerst eens probeert te beantwoorden via google oid.
Een half uur lang zoeken klinkt lang, maar hoe vaak heb je binnen een half uur het antwoord op je topic dat je zoekt?
ik heb het niet over die onzinnige voorbeelden die hier enkele members noemen, want iedere leek weet best dat het niet gaat over de punten die extreem simpel zijn, maar ook over gewoon doodnormale vragen, als toevallig iemand het even niet weet,
Geef dan goede voorbeelden, want die verzuim je steeds te geven?
zoals ik al vermelde die zoekfunctie werkt gewoon niet optimaal!
Dan zijn er twee mogelijkheden:
- Of je geeft constructief (eventueel middels een bug report in het bugmeldingen forum) aan wat er niet goed aan is.
- Of jij kan gewoon niet zoeken, wat geen groot/onoverkomelijk probleem is, maar wel lastig is, meer tijd aan het zoeken besteden kan dan helpen en ga dan zeker dit soort linkjes even doorlezen: http://www.lib.berkeley.e...es/Internet/FindInfo.html en http://www.sc.edu/beaufort/library/bones.html.
(de eerste twee hits op "search tutorial" bij google)
ps en dat topics de sfeer op een forum verpesten, wat een ongelofelijk kortzinnige opmerking, als een onderwerp te suf is, dan reageert er vanzelf op den duur niemand meer, en verdwijnt die op den duur, dus met sfeer heeft dat niets te maken.
dat ene topic wellicht wel ja... maar je vergeet even dat er enkele duizenden vragenstellers hier zijn, als zij allemaal dezelfde vragen gaan/blijven stellen dan is het PER topic idd wel dat ie afzakt, maar je ziet nog steeds dagelijks "hetzelfde" topic in de topiclist staan...
wat sfeer bepaald is! schelden, constant bijhande opmerkingen maken of antwoorden geven waar niemand wat aan heeft, kijk dat verpest de sfeer!

Dat is zeker waar, maar dat is niet het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

hier exact dezelfde discussie als deze, maar dan 3 weken geleden, waarin EXACT hetzlefde wordt uitgelegd:

Kan het soms niet even anders?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
ja precies, en vroeger was toch alles beter :P

(zoals toen er nog UBB werd gedraait hier :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik wil bij deze cestmoi met klem verzoeken om met concrete voorbeelden te komen; mijn muis neigt erg naar een slotje op dit topic namelijk als we hier nog veel langer een eind in de ruimte lullen zonder ergens te komen.

Tweakers.net is geen democratie. Is het nooit geweest, zal het nooit worden.
Wij hebben een bepaald doel voor ogen met GoT, en daarom kan het gebeuren dat een topic niet voldoet aan de normen die wij stellen. We maken er geen geheim van dat wij een bepaalde mate van zelfwerkzaamheid en initiatief van onze gebruikers verwachten.
Ettelijke tienduizenden gebruikers hebben hier geen enkele moeite mee; die hebben geen behoefte aan dingen op CID- en Beginnersweb-niveau; nee, het zijn steeds die mensen die verwachten dat wij ons aanpassen aan een klein groepje wat net buiten de boot valt.
En dat doen we dus niet. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen mhz
dualchannel
TI4200 vraagje

Dit zijn de slotjes die cestmoi heeft gekregen, en ik zie er eigenlijk niets verkeerds in. De sluitposts zijn duidelijk, vriendelijk geformuleerd en, het belangrijkste imho, hij heeft een antwoord gekregen. Ik weet niet waarom je nu hier zeurt, cestmoi, maar voor mij is het doel om een antwoord te krijgen op een vraag. Ikzelf geef ook de voorkeur aan geen slotjes, maar goed, per saldo ben je er alleen maar beter op geworden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 19:12 . Reden: Kut nieuwe toetsenbord :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

I see... Dit zijn erg nette slotjes ja; had het niet beter kunnen zeggen.

Tja, dan rest mij niets anders dan cestmoi te wijzen op de thread Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! en het verder in LA erbij te laten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.