opzeggen zonnet ADSL abbo.

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb al meer dan één jaar een zonnet ADSL-basic abbo, maar omdat een tijdje terug kabel(@Home) beschikbaar is gekomen, ben ik hierop overgestapt...

anyway: ik heb nu @Home en wil me Zonnet abbo opzeggen, dus ik stuur netjes een briefje dat ik er vanaf wil...krijg ik brief terug met dat ik geen GELDIGE REDEN op heb gegeven(ik had dus GEEN REDEN opgegeven) maar wat moet ik dan voor reden opgeven? er wordt overigens gerefereerd naar de alg. voorwaarden...

Verwijderd

wordt het abo niet automatisch verlengt met een jaar? dan heb je pech en zit je nog een jaar extra vast aan het abo

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
eh... moeten ze een reden hebben?!?!
jij bent klant, je hebt ze netjes laten weten dat je wilt opzeggen

als ze weigeren, weiger jij gewoon te betalen... binnen de korste keren is het voor je opgezegt...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 18:16

Arjan A

Cenosillicafoob

Je reden is dat je kabel hebt.

Duh.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• OGangstah
jah okee, maar als ik als reden opgeef dat ik kabel heb genomen, gaan ze dan niet moeilijk dan en me juist daarom naaien en het niet opzeggen :?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Al gaf je als reden dat je niet meer van je vriendin houdt. wat let ze om je abonnement te stoppen? Jij hebt aan je plicht voldaan, dreig alleen maar met het woord ombudsman in een brief en ze zijn om. Het is te gek voor woorden DAT je al een reden moet opgeven.

Canon EOS | DJI M2P

• OGangstah
hier zouden ze dus niets op aan te merken kunne hebben?

Na mij op ****** te hebben aangemeld voor een Zonnet Breedband Basis abonnement, en deze op ****** geactiveerd geworden is, wil ik doormiddel van deze brief de overeenkomst beëindigen. Dat wil zeggen, rekening houdende met de opzegtermijn van één maand, dat de overeenkomst per 1 mei van dit jaar beëindigd zal worden. Het betreft het Zonnet-account met de gebruikersnaam: “******”. De reden voor het opzeggen is dat ik ben overgestapt op een andere internetvoorziening. Ik vertrouw erop dat ik spoedig antwoord mag vernemen.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

LOL

Nog best netjes ja. Je kan hem zonder problemen versturen; als ze hier nog opmerkingen over hebben, moet je zeker dreigen. Je bent een consument en die moet tevreden gehouden worden :P.

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

al geef je als reden dat je je computer het raam uit hebt gegooid, zolang je schriftelijk de overeenkomst opzegt heb je totaal geen reden nodig

• OGangstah
dit iets minder netjes:

Na mij op *** te hebben aangemeld voor een Zonnet Breedband Basis abonnement, en deze op *** geactiveerd geworden is, wil ik doormiddel van deze brief de overeenkomst beëindigen. Dat wil zeggen, rekening houdende met de opzegtermijn van één maand, dat de overeenkomst per 1 mei van dit jaar beëindigd zal worden. Het betreft het Zonnet-account met de gebruikersnaam: “***”. Naar aanleiding van mij vorige brief waarna me verzoek tot opzeggen niet gehonoreerd is, heb ik in deze brief een reden opgegeven, namelijk: overstap naar andere internet voorziening. Hopelijk wordt mijn verzoek nu wel ingewilligd, anders ben ik genoodzaakt een instantie als de onbudsman in te schakelen. Ik vertrouw erop dat ik spoedig antwoord mag vernemen.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

meer LOL :D

Je eerste brief was goed genoeg; als je wil gaan dreigen dan moet je gewoon je oorspronkelijke beëindigingsdatum aanhouden, alles wat je daarna betaalt is immers een teveel vanwege hun incompetente manier van werken.

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

Ik hoop voor je dat het gaat werken, maar gok erop dat dat niet zo is.. Je ADSL abonnement loopt waarschijnlijk in contract van een jaar, met opzegtermijn van tenminste 1 maand, als je niet voor 11 maanden dat je het abonnement had, die brief had ingestuurd, zit je er dus nog een jaar aan vast.. en dan kun je wel allerlei instanties inschakelen, maar betalen moet je, en als je ook de KPN niet betaald, dan sluiten ze ook je telefoonlijn af, dus ik denk dat je beter even kan bellen met hun administratie hoe het precies zit..

• OGangstah
dit haalde ik van de site van KPN
de minimale contractsduur van uw ADSL aansluiting van KPN Telecom is 1 jaar vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan uw is geleverd.
Daarna is ADSL van KPN Telecom maandelijks opzegbaar.
link

overigens: er is op de zonnet-site NIETS te vinden over opzeggen van ADSL.... :(

[ Voor 11% gewijzigd door OGangstah op 15-03-2003 02:43 ]

Verwijderd

Er ZIJN providers die automatisch verlengen met een jaar. Daar ga je mee akkoord als je je abo afsluit. Iedereen die hier (typisch tweakertjes) weer meteen een grote mond hebben met 'bla bla recht bla bla' dienen er goed aan te doen eens een wetboek te pakken, en algemene voorwaarden te lezen

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 12:54
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 13:59:
Er ZIJN providers die automatisch verlengen met een jaar. Daar ga je mee akkoord als je je abo afsluit. Iedereen die hier (typisch tweakertjes) weer meteen een grote mond hebben met 'bla bla recht bla bla' dienen er goed aan te doen eens een wetboek te pakken, en algemene voorwaarden te lezen
Er zal vast wel in de overeenkomst staan dat als je niet betaald dat je ADSL afgesloten wordt. Dus hij kan het altijd nog op deze manier proberen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

van de zonnet site:
Duur van een abonnement
Je sluit een Zon Breedband abonnement af voor de periode van 12 maanden. Indien je je abonnement aan het eind van de periode wilt opzeggen, dien je dit 1 maand van te voren schriftelijk aan te geven.

lijkt me dus dat het abbo elk jaar weer met een jaar wordt verlengd.
smerig trucje dus.

maar pak je contract van zonnet er eens bij.
daar moet in staan hoe en wanneer je je abbo op kan zeggen.
gewoon even lezen en dan zal het goed zijn.

maar wat zei de heldesk eigenlijk.
heb je die al gebelt?

[ Voor 25% gewijzigd door job op 15-03-2003 14:07 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 12:18
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 13:59:
Zijn er ook providers die niet automatisch verlengen met een jaar?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou eens de volgende truuk kunnen uitproberen (succes niet verzekerd)

in de brief beweren dat je de OVK onredelijk bezwarend vindt op grond van artikel 6:237 lid l BW (dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen)

dit is de grijze lijst, en er is ook een artikel wat beter op de situatie slaat.... maar misschien weten zij dat niet :X

het volgende moet je dus niet vertellen : j. dat in geval van een overeenkomst tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen, leidt tot stilzwijgende verlenging of vernieuwing van meer dan een jaar; (artikel 6:236 BW )

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

kwiebus schreef op 15 maart 2003 @ 14:16:
[...]

Zijn er ook providers die niet automatisch verlengen met een jaar?
als ik het goed heb doet xs4all het niet

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 12:18
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:28:
[...]

als ik het goed heb doet xs4all het niet
Het volgende staat in de voorwaarden van xs4all:

ARTIKEL 10 DUUR EN EINDE VAN DE OVEREENKOMST

10.1 De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.

Het lijkt mij dat je in eerste instantie een overeenkomst voor een jaar aan gaat en deze dan volgens bovenstaande voorwaarde telkens met een jaar wordt verlengt Of heb ik het mis?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Toch goed zo'n topic, het blijkt namelijk ook te gelden bij mijn provider (Solcon). Ik dacht dat dit niet gold, blij dat ik het nu weet!
10.4 Een Contract, aangegaan voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld een jaar), kan door de Contractant uitsluitend per post (doch niet per fax) met opgaaf van reden worden opgezegd tegen het einde van de Contractstermijn met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, bij gebreke waarvan het Contract telkens automatisch één jaar wordt verlengd, dan wel een ander Contractstype wordt overeengekomen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yohan schreef op 15 maart 2003 @ 14:54:
Toch goed zo'n topic, het blijkt namelijk ook te gelden bij mijn provider (Solcon). Ik dacht dat dit niet gold, blij dat ik het nu weet!

[...]
Ook bij jou staat "met opgaaf van reden" dan moet je er dus in zetten... ik wil mijn abo opzeggen omdat ik hem niet meer wil :D

Volgens mij is dat punt dus echt gewoon onzin hoor. Als je wil opzeggen zeg je op, de reden gaat hen geen moer aan.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap niet echt waarom providers dat doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Door de prijsverhoging van KPN verviel de minimale contractslengte van een jaar toch? Zodat je ook voor het jaar om is je internetverbinding op kon zeggen?
Ik zelf heb ook Zonnet ADSL Basic via KPN en ik zou graag over willen stappen op Demon ADSL, maar omdat dat rond de 2 maanden zal gaan duren heb ik dat nog niet gedaan. Volgens mij zit ik nu al in het 2e jaar van het Zonnet abonnement dus dan zou het wel rot zijn dat het niet op te zeggen valt.
Inderdaad ook een smerig trucje, want zo hou je mensen tegen hun zin in bij je product wat alleen maar voor negatieve berichten zorgt. Een maand van te voren opzeggen is een mooie regeling.

The devil is in the details.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 14:52
Gewoon zeggen dat je niet tevreden bent met de geleverde kwaliteit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja inderdaad, de pingtijden zijn tussen 19:00 en 21:00 namelijk vaak beroerd laag enzo :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• yohan
Alfredt schreef op 15 maart 2003 @ 14:56:
[...]

Ook bij jou staat "met opgaaf van reden" dan moet je er dus in zetten... ik wil mijn abo opzeggen omdat ik hem niet meer wil :D

Volgens mij is dat punt dus echt gewoon onzin hoor. Als je wil opzeggen zeg je op, de reden gaat hen geen moer aan.
Dit heb je verkeerd gelezen. Er staat bij Solcon alleen dat je een reden moet opgeven als je een contract hebt voor onbepaalde tijd. Ik ken niemand die zo'n contract heeft.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

JvS schreef op 15 March 2003 @ 15:15:
Ik snap niet echt waarom providers dat doen...
Abo per jaar verlengen? lijkt me niet zo vreemd :)
Klanten zitten in het algemeen langer aan de provider vast en bijna niemand let hierop bij het afsluiten van het abo. EN zover ik weet dan ook bijna alle ISP's dit.

Je kan trouwens wel het KPN gedeelte na het eerste jaar per maand opzeggen 8)7

• yohan
BrZ schreef op 15 March 2003 @ 23:04:
[...]
Je kan trouwens wel het KPN gedeelte na het eerste jaar per maand opzeggen 8)7
Haha... Mooie troost. :) Als et echt niet anders kan is dat wel een optie, scheelt toch een mooi bedragje. Maar ik denk dat het dan reëeler is om gewoon nog maar een jaartje van dezelfde provider gebruik te blijven maken :P

Pagina: 1