Toon posts:

BabyXL ADSL modem als dhcp server!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik hier ff adsl aangesloten en de modem via UTP in onze switch geplugged (10/100mb). Nu blijkt waarachtig dat ding ook nog als DHCP server te werken ook. Aan 3 XP compu's hier deelt ie netjes IP's uit en alles werkt prima.

De win98 compu's werken daarentegen voor geen meter. Ik zet alle instellingen goed (alles auto net als bij XP), maar om een of andere reden houden ze het IP aan van de vorige configuratie; dat wil zeggen IP's in de range van 192.168.0.x Ook geven ze in winipcfg aan dat de dhcp server 192.168.0.1 is. Wanneer ik echter op vernieuwen druk kunnen ze de dhcp server niet vinden en ook 192.168.0.1 is (logisch) niet te pingen (bestaat immers niet, de modem werkt met hele andere range).

Als ik de 98 systemen een IP geef in de range van de XP clients, kan ik met de 98 systemen wel de XP clients pingen. Maar de ADSL modem pingen geeft geen resultaat (echter wel vanaf de XP clients).

Dus hoe krijg ik in godsnaam die 98 compu's zover dat ze die DHCP server willen zien.... ik krijg t echt niet bedacht.

Hulp erg welkom, alvast bedankt!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Internet delen en alle daarbij behorende problemen horen in NT.
I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Erg vreemd probleem. Mischien (zal wel niet :+ ) helpt het als je eerst eens de IP's released, en dan renewed ?

[edit]
Start > run > winipcfg, dar kun je dat doen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 15-03-2003 00:15 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Welk modem is dat dat je bij die BabyXL aanlsuiting gebruikt? Misschien dat dat wat helpt bij verdere antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
tis opgelost!
thnx