Toon posts:

Overklok Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag, en misschien dat iemand hier weet wat ik fout doe.

Ik heb al vanalles online zitten lezen, ook de faq hier, maar ik kom geen steek verder, en ik krijg het gevoel dat ik iets verkeerds doe

mijn specs

Asus a7n8x deluxe 1002bios versie
dane-electric 333/2.5 geheugen
AMDXP-2100-Palomino
Audigy 1 Platinum
Asus Geforce 3 deluxe(v8200)
IBM schijf (80GB)
Lite-on brander(24speed)
philips DVD speler

Ik hoor allerlei verhalen dat dit bord zo makkelijk te klokken is, zelfs naar 211Mhz FBS, dat dit een beetje erg extreem is begrijp ik, maar ik kom niet eens verder dan 139, ga ik verder dan boot dat ding gewoonweg niet maar.

Ik heb vanalles geprobeert, USB bijvoorbeeld uitgezet (had hiervoor een asus a7v266, en daar hielp het als ik usb onboard uitzette, dan ging het klokken simpel naar 148Mhz frontside.

Multiplier, tja ik heb niet zo zin in het unlocken met die pasta, ben er iets te onhandig voor, om die kleine sleuffies te dichten.

Maar multiplier moet toch gewoon lukken lijkt me?

Dus wat doe ik verkeerd? of ben ik gewoon weer is de zoveelste pechvogel, en heb een K*T processor gekocht die dat net weer niet aankan? of is het iets anders? geheugen kan het niet aan liggen lijkt me, want dat is 166Mhz geheugen, en zijn dus bij 147 mhz nog lang niet geklokked.

Heb nu vanalles en nog wat geprobeert, ontelbaar aantal malen gereboot om het te proberen, maar kom maar tot 139 Frontside.
Hoop dat hier iemand misschien aanwijzingen heeft waar ik moet zoeken, of waar het probleem kan liggen.

Alvast bedankt

ps core voltages heb ik ook al geprobeerd trouwens 1.75, 1.80, 1.825

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Zoek het eens bij je processor, je hebt namelijk een palomino.. Al die resultaten zijn waarschijnlijk behaald met een thouroughbred

Ik kwam met mijn palomino ook niet verder dan 140FSB, maar met m'n thouroughbred B haal ik 205 als t moet... :)

Verwijderd

Topicstarter
de temp van me processor komt trouwens niet eens voorbij de 47Graden, dus dat kan het denk ikook niet zijn? toch?

• liosnel
nee, 47 graden is geen probleem.... lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
Dus waarschijnlijk kan het dus zijn dat het komt omdat het een Palomino is *zucht*
echt weer iets voor mij, dacht het niet zoveel uit zou maken :(

en wat voor xp heb jij? anders ga ik kijken voor een processor die jij ook hebt, ga ik daar wel lekker mee zitten klooien, hoop natuurlijk het liefst dat iemand hier misschien nog iets weet, anders zal het die oplossing worden denk ik

Verwijderd

Ik heb zelf een 2000+ die unlocked is, ook Palomino. Draai nu op 10,5x179. Dit is t maximum. Daarna wordt ie instabiel.
Voordat ie unlocked was, kon ik naar een fsb van 143, dus ik zou zeggen: probeer het eens (op eigen risico uiteraard)

Moet wel zeggen dat het met waterkoeling is, maar zo hoog is t niet; misschien redt je het met lucht ook

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 23:58 ]

• liosnel
ik heb t zelfde moederbord als jij, ook een A7N8X deluxe, met een thouroughbred b (JIUHB, zie anders ff dit topic, daar staat veel info over verschillende cores die goed overklokken. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks, heb hier al zitten zoeken, maar deze was ik nog niet tegen gekomen, ga meteen zitten lezen ;-)

en intussentijd, als iemand nog ideeen heeft, hoor ik het graag ;-)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een JIUHB 1700+ Tbred die van 1466 naar 2220 kan. In dat bovengenoemde topic staan nog meer spectaculaire resultaten... Als je die Palomino kan verpatsen kan je heel goedkoop (69 euro) een Xp1700+ kopen... Kan verder dan je 2100+ nu :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

stomme vraag misschien, maar:
heb je al geprobeerd hem direct op 166 te zetten?
Multiplier op 10, 11 of 12?

Verwijderd

Topicstarter
ha *zucht* ik hoef alleen maar te kijken naar de 166mhz bus, en hij zegt al doe het lekker zelf maar, sh*t board en/of processor :-(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit soort topics zie ik steeds vaker. Mensen zien de overclocks in het tbred topic, en willen dat ook. Vervolgens komen ze hier omdat hun palomino niet hoger wil dan 142fsb :/

Maargoed, een tip aan de topicstarter:
Verkoop die 2100+ voor pakweg €80,- en koop er een 1700+ tbred B voor €65,- terug.
Je kunt dan erg hoog overclocken en maakt nog eens winst ook ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat die nieuwe cores beter te klokken zijn.

maar om een indicatie te geven, die proc, heb ik ook in een ander bord gehad, even getest bij een vriend (asus a7v8x) en die kan dus gewoon meteen dat ding op 166 mhz klokken, zijn AMD xp1800 draait ook op 166 frontside.

en doe ik dat bij mij, vertiktie dat, en dan zeggen ze nog dat dit board asus17n8x zo goed te klokken is... baal er eigenlijk nogal beetje van, duur board, en heeft nog weinig extras voor me betekend.

en als het goed is blijft je pci bus met de nforce2 ongeklokked als je de frontside bus klokked dus, daar kan het niet aan liggen? of toch wel, ik weet niet of ik iets over het hoofd zie.

mij gaat het er voornamelijk om, ik hoef geen aso klokkings te hebben, maar 148 moet toch wel te doen zijn? of is dat al teveel gevraagd van dat board?

Verwijderd

bios: pci-koppeling is daar toch in te stellen? (Y/N)
geheugen: ergens iets van strakke timings, dat hij de 333 niet pakt (Dual DDR266-effect)?
Ga er maar vanuit dat je iets over het hoofd ziet; hardware van nu is niet meer in staat je te foppen met 133MHz, ook al wordt het nog steeds als dusdanig verkocht.. (166MHz is zowieso het bare minimum)

//edit: doe zelf ook eens een poging tot reageren, dus niet meteen gaan vloeken

Memory timings zo los/laag als mogelijk.
Brust Rate-s && uit in BIOS
En dan instralen dat ie 166 kan lopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 04:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 04:09:
bios: pci-koppeling is daar toch in te stellen? (Y/N)
geheugen: ergens iets van strakke timings, dat hij de 333 niet pakt (Dual DDR266-effect)?
Ga er maar vanuit dat je iets over het hoofd ziet; hardware van nu is niet meer in staat je te foppen met 133MHz, ook al wordt het nog steeds als dusdanig verkocht.. (166MHz is zowieso het bare minimum)

//edit: doe zelf ook eens een poging tot reageren, dus niet meteen gaan vloeken

Memory timings zo los/laag als mogelijk.
Brust Rate-s && uit in BIOS
En dan instralen dat ie 166 kan lopen?
Dat het officieel 166mhz cas 2.5 geheugen is, staat vast (verzegelde verpaking dane-electric geheugen), het geheugen gewoon standaard op 166mhz zetten, werkt wel, alleen me frontsidebus niet.

dus met dezelfde standaard settings(van het geheugen) klok ik ook de frontsidebus.

ik heb het voltage nu al naar 1.85 gegooid, en nu wil die booten met 143mhz, maar het leuke is hij start gewoon door, dan windowsxp boot screen, en dan zwart scherm :?

en over dat beetje schelden, tja kwam er eigenlijk meteen zo uit, ik was het gewoon beetje zat, bij iedereen die ik help om te klokken lukt het tot nu toe altijd, en wil ik het bij mezelf gaat het weer fout... 8)7 :(

misschien stomme vraag, kan het zijn dat ik een ide schijf gebruik op mijn serial-ata bus(via converter)... tja heb al zoveel geprobeert, kan het daar iets mee te maken hebbe!!??

burst rate heb ik al mee geklungeld.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 12:14:
[...]
ik heb het voltage nu al naar 1.85 gegooid, en nu wil die booten met 143mhz, maar het leuke is hij start gewoon door, dan windowsxp boot screen, en dan zwart scherm :?
Als het een beetje oude revisie is van de XP2100 dan is 't helemaal niet raar dat ie niet zover komt. De XP2100 is namelijk de snelste Palomino, veel meer valt er simpelweg niet uit te halen....

Het is overigens ook logisch dat ie normaal boot, maar bij het starten van Windows crashed. Dat is namelijk het moment dat je processor het druk krijgt en door heeft dat ie te hard loopt, en vervolgens struikelt.....als je goede koeling hebt kan het voltage nog wel iets verder omhoog. Als je bordje dat kan tenminste.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Het ligt echt niet aan je mobo ofzo hoor. Puur aan je proc, de palomino is gewoon een vreselijk slechte overclocker. Een vriend van me draait nu 200 FSB op de A7n8X in combinatie met een 1800+ (week 47 A core). En ik draai zelf 185 FSB, maar dat ligt aan m'n memory. Wat ik hiermee wil zeggen is dat hoge fsb's geen uitzondering zijn mits je natuurlijk een Tbred koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Tja dan wordt het denk ik mijn proc verkopen en een kopen met de nieuwe core.... dan maar een gok nemen, maar een ding is zeker ik wil een hogere frontsidebus, al is het alleen maar voor de grote boost die je krijgt.

weet iemand of die er ook in xp2100 te krijgen is? heb al zitten kijken, maar heel veel winkels hebben niet eens de 2100, of er staat niet vermeld welke core

• liosnel
liosnel schreef op 14 maart 2003 @ 23:57:
ik heb t zelfde moederbord als jij, ook een A7N8X deluxe, met een thouroughbred b (JIUHB, zie anders ff dit topic, daar staat veel info over verschillende cores die goed overklokken. Succes!
Quote ff mezelf... B) :+ dat topic is ook voor de 2100+, hier moet je dus de AIUHB core hebben...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
AGP op 66 MHz zetten pci niet aan fbs koppelen. dan kan je hem wel weer hoger krijgen zo niet dan heb je pech en moet je of een nieuwe processor nemen of er genoegen mee nemen. Misschien nog het voltage omhoog gooien. Je kunt ook nog altijd je geheugen op 120% laten lopen kan klopt het ook weer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1