[Mercury] Iedere computer zelfde mail?

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:09
Is het met Mercury mogelijk dat je op alle computers dezelfde mail ontvangt?

Ik heb hier een netwerk van 3 computers en een aantal mailaccounts (allemaal POP3). Het nadeel is dat elke computer nu een "deel" van mijn inbox heeft, omdat ik om de dag op een andere computer de mail binnenhaal.
Nu wil ik eigenlijk dat Mercury elk mailtje "bewaart" totdat iedere computer die mailtjes heeft opgehaald.
Dus een praktijkvoorbeeld: Jantje stuurt een mailtje naar account "ciske". Met mijn desktop haal ik het mailtje op. Met mijn 2e desktop haal ik het mailtje de volgende dag op. En een week later haal ik 'm ook nog even met mijn laptop op.

Kortom: Mercury moet dus bij gaan houden welke computer het mailtje al heeft ontvangen en welke computer 'm nog moet binnenhalen.

Ik wil GEEN gedeelde inbox met Outlook, omdat ik soms ook op 2 computers tegelijkertijd Outlook open heb staan. Dan krijg je dus write protection en al die shit, en dat wil ik niet :). Elke computer moet lokaal de mail hebben opgeslagen

Het liefste verander ik niet van maillserver, omdat Mercury, qua systeemeisen, ook nog op mijn Pentium 133 draait zonder problemen :)
Alvast bedankt!

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan bij elke mailclient toch aangeven 'leave mail on server', en dan na 5 dagen deleten ofzo?

Wat je ook kan doen (mits de mailserver dat ondersteunt) is 3 boxen maken, de incoming mail forwarden naar die 3 boxen en het zo laten ophalen, heb je geen last van die 5 dagen bij bovenstaande oplossing.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Mercury ondersteund ook IMAP, dan kan je de mail gewoon laten staan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Das idd dan een betere oplossing ja :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Cis
Probleem is dat al mijn Wanadoo accounts POP3 zijn. Is dat makkelijk om te zetten naar IMAP?? :? :?
Leave on server is geen optie, omdat ik dagelijks erg veel mail krijg. Veelal projecten van 5 / 6 mb. Dan zou ik om de 2 dagen mijn mailbox moeten legen. Daar wordt ik ook leip van na een paar weken :)
Als iemand een andere mailserver weet die mijn probleem wel kan handelen, dan hoor ik het nog steeds graag!

Verwijderd

Je moet het als volgt op zetten:
- Je gebruikt ipv de POP3 server van Mercury the IMAP server
- Je laat Mercury je pop3 account binnentrekken (zoals je nu doet waarschijnlijk)
- Je leest je mail van Mercury via een IMAP client (kan ook Outlook Express zijn).
(je moet dus in de mailclient die je nu gebruikt (kunnen) instellen dat je via imap je mail leest ipv pop3).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:38 ]

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Even lezen, maui71. IMAP is gene optie omdat de server daar geen HDspace voor heeft.
Wat je wel kan doen is elke outlok zo instellen dat je email op een netwerk share word opgeslagen zodat al je outlooks wel dezelfde folders gebruiken en dus maar 1 keer de mail heeft.
Moet je natuurlijk wel een van de PC's altijd aan hebbe staan als je je mail wil lezen :+

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Cis
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 13:37:
Je moet het als volgt op zetten:
- Je gebruikt ipv de POP3 server van Mercury the IMAP server
- Je laat Mercury je pop3 account binnentrekken (zoals je nu doet waarschijnlijk)
- Je leest je mail van Mercury via een IMAP client (kan ook Outlook Express zijn).
(je moet dus in de mailclient die je nu gebruikt (kunnen) instellen dat je via imap je mail leest ipv pop3).
Bedankt. Dit is in ieder geval een stapje in de goede richting.
Het enige (en lastige) probleem dat nu nog rest (en dat ik ook al verwachtte, helaas): als ik op 2 computers Outlook Express heb aanstaan, kan 1 computer de nieuwe emails ontvangen. De andere computer moet wachten totdat de connection wordt gesloten (lees: outlook wordt afgesloten). Zolang een email-client de connectie bezet houdt, kan de ander niks nieuws ophalen...

Verwijderd

Ok, ander optie is, de normale gang van zaken zoals je het al had staan, echter je maakt
2 nieuwe mail account aan op mercury, laat alle binnen getrokken mail automatisch forwarden naar alle accounts.
Zo kan je per computer een account maken, die toch alle mail krijgt. (wel ff de account op de clients aanpassen).

• Cis
Huh? Kan je dat even verder specificeren?
Ik heb onder "Manage Local Users" 3 accounts staan (desktop "Bert", laptop "Ernie" en desktop "C500" (server)).
Onder "MercuryD POP3 client" heb ik even een testaccount gezet van Wanadoo (POP3 account). Als eigenschappen van deze Wanadoo-account heb ik "Local User: C500" ingesteld. Dit betekent dus (voor zover ik Mercury snap :) ) dat ik deze mail alleen kan ophalen met mijn email-client, waarin ik heb ingesteld dat de Account-naam C500 is.
De truc is natuurlijk nu: hoe kan ik het aantal "local users" uitbreiden? Dus dat ie 'm naar 3 accounts tegelijk stuurt...? :)

Bedankt alvast voor je behulpzaamheid!

Verwijderd

pff, ik heb die Mercury niet meer draaien zelf, (draai nu linux met exim/qpopper/uw-imp/squirrelmail) , ik zal 's ff kijken of ik het kan vinden.

Je moet iets met filters e.d. instellen, kan je aan de hand van headers bepalen waar een mail naar toe moet, dan kan je ook kiezen tussen verplaatsen of kopieeren.

Heb ff geinstalleerd en gekeken, je moet eens rond kijken bij:
Configuration -> Filtering Rules -> Edit Global Rules

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 16:31 ]

• Cis
Ah, fantastisch, ik denk dat het wel gaat lukken. Je kunt inderdaad instellen dat "if subject / CC / From = ......" then copy to ....
Super, ik ga weer verder knutselen :) Thanx

(edit: je kan zelfs instellen dat er *altijd* gekopieerd moet worden naar bepaalde users (Onder de optie "always triggers")

[ Voor 29% gewijzigd door Cis op 16-03-2003 16:34 ]

Verwijderd

Cis schreef op 16 March 2003 @ 16:33:
Ah, fantastisch, ik denk dat het wel gaat lukken. Je kunt inderdaad instellen dat "if subject / CC / From = ......" then copy to ....
Super, ik ga weer verder knutselen :) Thanx

(edit: je kan zelfs instellen dat er *altijd* gekopieerd moet worden naar bepaalde users (Onder de optie "always triggers")
Zie eens aan.
Ik vond het altijd al een geweldige GRATIS mailserver die Mercury, interface is wat achterhaald maar als je 'm eenmaal draaiend hebt, is ie perfect.
Pagina: 1