Toon posts:

BenQ cd-writer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zaterdag een 2e cd-brander, namelijk een BenQ 32x10x40 ide.

Deze wordt soms wel en soms niet herkend (overwegend niet) door de bios.
Als hij door de bios herkend wordt, dan wordt hij ook in 'deze computer' weergegeven, maar als de bios hem niet 'pakt' dan wordt hij ook niet in 'deze computer' weergegeven. Mijn OS is winXP.

Ik heb hem als secondaire-master en slave geprobeerd, beide keren hetzelfde probleem. Beide heb ik op auto als selecteermethode staan.
Op de primaire staat alleen de harde schijf, maar als ik hem daarop aansluit heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Een andere device die ook op de secondaire zit is een Philips 4x2x24 cd-brander.

Ik heb een asus a7v333 (zonder RAID) met de nieuwste bios (10.16 b geloof ik).
Ook heb ik de installeerprocedure op de installatie-diskette van de brander gedaan.
Maar nog steeds is het probleem niet verholpen.

Heeft iemand misschien nog een idee? volgens mij licht het probleem ergens bij de bios, maar ik heb geen flauw idee waar.

Heeft iemand van jullie misschien een idee?
En vraag maar als jullie nog meer gegevens nodig hebben.
Bvd.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Klinkt erg debiel dit, maar sluit hem aan dmv een andere stroomstekker (molex). Ik had een tijdje vier HD's aan 1 snoer (Enermax ding met 4 stekkers aan 1 snoer) en soms werd eentje niet herkend. It's a long shot, maar je kan het proberen.
Probeer eerst eens bijv. om die eerste brander af te koppelen, als het dan lukt moet je kijken of je hem anders aan kan sluiten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de molex uit de goede brander getrokken, dus alleen de BenQ op de molex, maar dat werkt ook niet.
Heeft iemand misschien nog een idee/tip?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Heb je de brander al geflashed naar de laatste firmware :? Anders probeer is deze opstelling :?
IDE 0 = HD Master
IDE 1 = BENQ Master
IDE 1 = Philips Slave :P.

[ Voor 2% gewijzigd door Termi op 16-03-2003 01:50 . Reden: 101010 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de firmware opdaten? Dat kan toch alleen als hij herkend wordt?

En ik heb de situatie die jij stelt geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.
Ik weet het echt niet meer, imeand nog ideëen?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

terug naar de winkel??????

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de enigste optie denk ik.
Ik zal NoRRod maandag/morgen even mailen wat ik moet doen, heb ik hem ook weg.

Of hoe kan ik de firmware zonder bios/windows herkenning updaten? Dat wordt zeker heel lastig/onmogelijk?

Verwijderd

Een vriend van me had PRECIES hetzelfde probleem met dezelfde brander, hij is terug naar de winkel gegaan en heeft een goed werkende brander mee naar huis gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord van NoRRod: PC in zijn geheel laten nakijken of het product omruilen tegen een goed werkend exemplaar.
Kort maar krachtig, maar het lost mijn probleem voorlopig niet op.
Bedankt voor jullie reacties, jammer dat het niet mocht baten.
Pagina: 1