Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
GEEN slotje !!

Dit is namelijk niet de veel gestelde vraag: "hij doet het niet"

- er komt weinig tot geen spanning uit de voeding
- 230 staat er op (je hoort h'm buzzen)

alleen nu komt het: als je h'm uit zet dan komen alle spanningen er heel even wel goed uit !! :?

en hij doet het natuurlijk op een normaal at bord wel gewoon goed...

heeft er iemand suggesties ?

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
hangt er iet aan (een hd oid)? als dat niet zo ies kan het voltage aardig inelkaar zakken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
voor 2€ een nieuwe kopen ;)

Je zou kunnen kijken of er intern iets niet 100% uitziet, maar ikzelf zou er de moeite niet voor doen. die dingen kan ik voor niks aan komen, ze liggen bewijs van spreken bij oud vuil :)

• hilbren
Carstijn schreef op 14 March 2003 @ 22:06:
hangt er iet aan (een hd oid)? als dat niet zo ies kan het voltage aardig inelkaar zakken.
die had ik met search al gevonden en uiteraard ook geprobeerd, maar dan werkt die ook niet :?

er moet echt iets aan die moederbord connectors gerotzooit worden (met alleen een moederbord doet ie het namelijk wel

ik heb ook al aan verschillende draadjes een 100 Ohm weerstand gehangen maar dit had geen effect :'(

ik heb net nog even een test uitgevoerd: ik hoef maar een van de twee stekkers aan te sluiten op het moederbord om de voeding te activeren

[ Voor 13% gewijzigd door hilbren op 14-03-2003 22:12 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Er zit een control line op die nakijkt of er wel degelijk iets aangesloten is en of dat correct werkt, zoniet geeft ie geen stroom.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• hilbren
Guru Evi schreef op 14 March 2003 @ 22:11:
Er zit een control line op die nakijkt of er wel degelijk iets aangesloten is en of dat correct werkt, zoniet geeft ie geen stroom.
de enige lijn die daarvoor geschikt zou kunnen zijn is de oranje "power good" draad

maar als ik het goed begrepen heb uit mijn zoek actie op GOT dan is die bedoelt om het moederbord signaal te geven dat de spanning in orde is...

en als dat wel het geval is dan verklaart dit niet het feit dat ik die stekker(met de oranje draad) niet hoef aan te sluiten op het moederbord om de voeding te activeren

het maakt namelijk niet uit welke van de twee connectoren is aan gesloten om de voeding te actieveren :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Hang er eens iets meer aan dan een HD, een paar halogeen lampen (aan de 5V lijn bij voorkeur) wilt wel eens helpen. Sommige voedingen moeten een flinke load hebben voordat ze iets gaan doen.

Repareren doe je zo.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Sine schreef op 15 March 2003 @ 01:23:
Hang er eens iets meer aan dan een HD, een paar halogeen lampen (aan de 5V lijn bij voorkeur) wilt wel eens helpen. Sommige voedingen moeten een flinke load hebben voordat ze iets gaan doen.
bij mijn at-voeding had ik dit ook. Draait je fan eigenlijk wel (kon het niet opmaken uit de tekst)? Of hoor je de voeding alleen maar een zoemende toon geven? Bij mij ging de fan niet eens draaien hoorden `m alleen maar zoemen. Ik had `m open gemaakt en aan gezet, toen deed ie het wel. Maar toen had ik de voeding zo`n 2 maanden stil gezet en ik wou m`n pc (file server) weer eens opstarten toen deed ie ook niks meer, nachtje laten staan toen deed ie het maar half, toen was bij mij de voeding overleden. Heb je iets aan je voeding of er aan gehangen wat kortsluiting maakte?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Als je de voeding aan zet (met een belasting zoals een harddisk of mobo), en de fan gaat heel even draaien en stopt dan weer, dan springt de voeding in een termische beveiliging. De oorzaak kan dan een kortsluiting zijn (IDE of floppy kabel verkeerd om aangesloten of zo)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 10:40:
Als je de voeding aan zet (met een belasting zoals een harddisk of mobo), en de fan gaat heel even draaien en stopt dan weer, dan springt de voeding in een termische beveiliging. De oorzaak kan dan een kortsluiting zijn (IDE of floppy kabel verkeerd om aangesloten of zo)
dit had ik ook ging maar even aan daarna weer uit. Toen hoorde ik alleen een zoemende toon. Ik had er helemaal niks aanhangen!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Dat is hier ook het geval, zelfs met een hd oid doet hij het niet. De fan spint even op en kapt er daarna mee. Ik heb een fietslampje op de 5 volt lijn gezet en nu doet ie het wel.
Je hebt alleen een fietslampje dat dan continu brand. :D

Unknown

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
Heb je al eens je voeding van binnen bekeken? Vaak zit daar een ophoping van stof, wat ook problemen kan veroorzaken misschien. Mijn voeding is ook één berg stof, ik vind 't een wonder dat ie 't nog doet >:)

Trouwens, een weerstand van 100 ohm zou ik nooit zomaar aansluiten, 100 ohmpjes is echt niet veel, eigenlijk gewoon een kortsluiting.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Toch echt een kwestie van te weinig belasting aangezien hij het op je moederbord WEL doet. hoe je het ook went of keert, toch een slotje. Regel een autolampje ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.