Toon posts:

[XP Home]windows kan licentie niet controleren

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van een legaale Windows Xp Home edition, alles werkte totdat ik een "spyware" programma op mijn computer kreeg.
Deze heb ik nu verwijderd, maar nu krijg ik de volgende melding als ik Windows dus normaal opstart.

Vanwege een probleem kan Windows de status van de licentie voor uw computer niet controleren. Dit exemplaar van Windows dient zich via Microsoft te activeren.

Dan kun je dus kiezen tussen ja en nee.
Ik heb ja gedaan, en dan product code wijzigen, en ik heb mijn legaale code ingevoerd, maar hij doet het nog steeds niet, krijg nog steeds de bovenstaande melding.

Als ik nou via Veilige Modus opstart, kom ik wel in Windows zonder dat ik de bovenstaande melding krijg.
Dus ik probeer systeemherstel, maar dan krijg ik deze melding; De computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer systeemherstel opnieuw uit.
Ik heb dit zo'n 5 keer geprobeert, maar geen resultaat.

Ik heb overigens ook nog geprobeert om via msconfig het spyware weer terug te zetten, maar dan werkt het nog niet.

Weet iemand nog wat om dit probleem ongedaan te maken?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat gebeurd er als je naar uitvoeren gaat en dit invuld: c:\windows\system32\oobe\msoobe.exe /a ?

Ik heb nog wel een register code die je product registratie volledig ongedaan maakt, maar ik weet niet of ik die hier wel mag posten :) (= hulpmiddel voor activatie omzeilen)

[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2003 22:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
Dan geeft hij aan dat hij geregistereerd is, maar dat snap ik niet, ik het opstart menu krijg ik dus de melding dat hij zich moet activeren.

Overigens moet ik wel zeggen, ik krijg niet eens mijn bureablad te zien, ik krijg dus alleen welkom te zien, en daarna dat ik me moet registireren.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Probeer deze key uit te voeren: (eerst opslaan als)

[link weggehaald]
/edit: voor de zekerheid wil ik toch ff toestemming van een MOD :)

Let op: Het is volledig op eigen risico :)

Ik zou je niet anders kunnen helpen, simpelweg omdat ik geen ervaring heb met het legaal activeren van windows XP :)

[ Voor 107% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2003 22:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt nog steeds dat windows is geactiveerd, en een andere originele registratiecode helpt dus niet.
Zelf heb ik ook geen verstand van legaale window's xp machine's, maar hij wou de orginele, en geen illigaale.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 22:13:
Hij zegt nog steeds dat windows is geactiveerd, en een andere originele registratiecode helpt dus niet.
Zelf heb ik ook geen verstand van legaale window's xp machine's, maar hij wou de orginele, en geen illigaale.
Die register key zorgt ervoor dat de waardes van je register van windows ergens ongeldig worden zodat je opnieuw kunt activeren (of op een minder legale manier).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2003 22:26 ]

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

iemand al een oplossing?

Ik zit hier met hetzelfde prob...

De-Activeren helpt ook niet.

Verwijderd

IK HAD hetzelfde probleem.

--Nu ligt mijn Orgioneele XP Home cd in de prullenbak en staat er win2k op---

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Als het een legale versie is kun je gewoon ff telefonisch activeren, dan krijg je een nieuwe code en is je probleem opgelost.
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:46:
IK HAD hetzelfde probleem.

--Nu ligt mijn Orgioneele XP Home cd in de prullenbak en staat er win2k op---

Modbreak

Wil je dit soort reacties voortaan laten... :/

[ Voor 27% gewijzigd door momania op 05-07-2003 11:16 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Een oplossing volgens Microsoft zelf is de Security Provider resetten:
Reset the Default Security Provider in Windows XP
To reset the default security provider in Windows XP, delete the relevant keys in the Windows registry. To do this:

1 - Start the computer. Press the F8 key during startup to start the computer in Safe mode.
2 - Start Registry Editor (Regedt32.exe).
3 - Delete the following keys in the Windows registry:
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Cryptography\Providers
HKEY_USERS\S-1-5-20\Software\Microsoft\Cryptography\Providers

4 - Quit Registry Editor.
5 - Restart the computer.
Dit is een specifieke oplossing die eigenlijk alleen te maken heeft met dit probleem op Dell computers, maar misschien helpt het na inbreuk van spyware ook wel.

Anders kan je altijd Microsoft zelf bellen met problemen bij de activatie.
Als je kiest voor activatie via telefoon en je hebt een NL XP versie staan daar telefoon nummers bij als het goed is en die nummers zijn geloof ik ook nog gratis en 24 per dag bereikbaar.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1