Aktieve Subwoofer plopt bij uitdoen slaapkamer lamp

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 22:19
Ik heb een Mordaunt Short MS 308 aktievesubwoofer. Wanneer ik mijn Marantz Sr6200 in standby zet, dan blijft de sub nog 5 minuten aanstaan en dan slaat hij automatisch in de standby.

Wanneer ik dus mijn slaapkamer verlaat en ik doe het licht uit dan plopt mijn Sub (die dus nog niet in de standby mode staat).

Hoe kan ik dit oplossen?

Speciale stekkerdoos gebruiken, die beveiligd is tegen te hoge stroomsterkten??

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een lichtnet ontstoorder gebruiken?

Verwijderd

Zet je subwoofer gewoon uit of kies een stopcontact die niet direct op het zelfde circuit zit (Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik had het zelf eerst ook.. stopcontact aan de andere kant van de kamer gepakt en huppa > werkt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, daar heb ik in dit huis ook last van. Mijn versterker geeft zo af en toe een lelijke tik als iemand een licht aanzet ofzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

waarschijnlijk helpt het om je sub aan een andere groep te hangen, dat hielp bij mij ook heel erg, anders moet je eens gaan zoeken naar een lichtnet ontstoorder zoals hier boven al werd gezecht, alleen denk ik dat je dan aardig duur uit bent...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Het boeit toch ook helemaal niks?

Hij gaat er niet kapot van ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door zimbab op 15-03-2003 18:14 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

GaMeOvEr

Is een hork.

In principe zou het niets mogen boeien nee, mits de Amp in je Sub afdoende beveiligd is.

Dat verwacht ik wel ban Mordaunt Short spullen eigenlijk.

Afgezien daarvan kan het wel irritant zijn, maar schadelijk lijkt me niet als je goede spullen hebt.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Is je Probleem al opgelost ????
Want ik zit met het zelfde probleem namelijk !!!

Wat is zo'n Lichtnet ontstoorder prcs???
En wat kost dat ??

Verwijderd

Weet niemand iets ?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topic kicken mag pas als er 24 uur geen reactie is geweest, niet iedereen is er altijd dus een reactie laat soms even op zich wachten. Of het helpt hangt helemaal van je situatie af, je zou even naar een winkel kunnen gaan om te vragen of je mag proberen of de ontstoorder werkt. Een andere oplossing zou een ander schakelaartje bij je lamp kunnen zijn of het al eerder genoemde op een andere groep plaatsen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

hoi

een netfilter is misschien de oplossing,kan je kopen bij de electronicazaak
Deze haald evt storingen (pieken)van het licht net er uit.

het plopen van je speakers is trouwens niet echt best voor luidsprekers :(

Plopt hij ook als de signaalkabel er niet in zit????
Deze kan namenliik als een soort antene gaan werken als deze niet goed is afgeschermd .(vooral als hij dan ook nog eens lang is)

succes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 22:36 ]

• MM
  • Niet online

MM

Nee hoor daar kunnen ze prima tegen, alleen bij grote conusuitslagen kan het gevaarlijk zijn maar tegen die tijd knallen je oren ook wel uit je hoofd :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Geen van alle oplossingen die hier staan gaat helpen... noch netfilter, noch sub op andere groep steken.

Zolang de amp aanstaat, gaat die actief een "nul" signaal (of bassignaal) op de uitgang zetten, en dat nivo ook zo houden. Stoorsignalen uit de omgeving worden door de amp geabsorbeerd. Het probleem is dat na het uitschakelen van je amp, de ingang van je aktieve sub gewoon zweeft tov. de massa.

Als je nu je licht aan- of uitdoet, genereer je een elektromagnetische golf in de hele omgeving, die door de kabel tussen je amp en je sub mooi opgepikt wordt, en versterkt door de aktieve sub.

Je kan ofwel een goede afgeschermde kabel proberen (succes niet gegarandeerd), ofwel de amp gewoonweg laten aanstaan... Dat laatste is nog zo gek niet, hier staat-ie ook al aan sinds ik terug ben van reis ;)

Eventueel kan je ook een master/slave schakelaar zien te bemachtigen, das een apparaatje dat een stopcontact aanschakelt wanneer een ander apparaat stroom trekt. Je amp hang je dan op 'master' en je sub op 'slave'. De sub krijgt dan enkel stroom als de amp aanstaat, en is dus ook uit als je je amp uitdoet ;)

• MM
  • Niet online

MM

Volgens de TS staat de sub nog aan op het moment dat hij het licht uit doet :)

• subsonik
Beter lezen :)

• MM
  • Niet online

MM

"Het probleem is dat na het uitschakelen van je amp, de ingang van je aktieve sub gewoon zweeft tov. de massa." dat lees ik :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
De versterker die signaal zend naar zijn actieve sub staat uit (op standby). De sub zelf staat nog aan, m.m
Dus zal idd de draad naar de sub antenne spelen, en het storingssignaal zal door de actieve sub versterkt weergegeven worden.

[ Voor 44% gewijzigd door naftebakje op 22-01-2004 22:57 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• subsonik
amp != lamp :P

Verwijderd

Het zit zo!! Trouwens sorry dat ik het nu pas zeg, maar sorry dat ik je topic ff leen, maar ik zit met hetzelfde Probleem.

Ik heb dus sinds kort een Aktief Subwoofer, maar als ik mijn Lichten,lampen uit doe dan plopt ie!!! En nie zo zachtjes ook!!!!

Heb al verschillende dingen geprobeerd, Versterker uit gedaan waar de Sub is aangesloten, Volume zachter van mijn Sub, in aparte groep aangesloten.

Dus het gaat om het volgende, Subwoofer staat gewoon aan, Licht gaat uit, plop!!!
Het vreemde is ( of misschien nie vreemd ) hij plopt alleen met lampen!!
Zet ik de tv aan/uit niks. versterker aan/uit niks etc. Dus plopt alleen bij de lampen. heb 3 lampen op mijn kamer. 1 tl-lamp Harde plop, 1 plafond lamp doffe plop en nachtlampje - plopje.

Iemand een oplossing die werkt ???

Vr.Gr.kevin

• MM
  • Niet online

MM

Het lijkt me dat subsonik een mooi stukje ergens hierboven heeft getypt :)

Er zit een verschil tussen ohmse belastingen (gloeilamp) en inductieve belastingen (transformator uit tv), daardoor wordt waarschijnlijk het al dan niet ploppen veroorzaakt.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
De reden dat lampen meer ploppen dan andere belastingen, ligt aan het feit dat lampen meer storen.
Van het ene op het andere moment (schakelaar omzetten) ga je van nul naar 230V (kort door de bocht, ik weet het). Dan heb je een heel steile flank die (fourrier-analyse) een heel hoge frequentie heeft, en dus ver uitgestraald word.
Een toestel met een transformator in (TV, versterker,...) zullen langzaam van de nul naar 230V gaan, en dus is er zowat geen storing.

Volkomen normaal dus KevinMastah.

Het is heel moeilijk die hoge frequenties(die ver uitgestraald worden) tegen te houden, oa omdat hoe hoger de frequentie is, hoe kleiner een antenne mag zijn. En een netfilter zal alleen de storingen uit het net weghalen, maar normaal zijn die al afgezwakt door de transfo en condensatoren in je versterker.

[ Voor 28% gewijzigd door naftebakje op 22-01-2004 23:47 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

een goede versterkte subwoofer hoort altijd die pieken eruit te halen.
bij mijn Energy e:xl s-8 heet dat "clipping protection circuit".

maar ik neem aan dat deze Mordaunt Short MS 308 een ietwat budget subwoofer is? })

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:46:

maar ik neem aan dat deze Mordaunt Short MS 308 een ietwat budget subwoofer is? })
Dikke onzin....ook hele dure versterkers hebben dat wel eens. Als je de schakelaar van de lamp zo halverwege probeert te houden zodat ie heel snle gaat flikkeren kan je dat meestal ook goed door je speakers horen.

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Als het aan de snelle opname van stroom ligt kan je ook een spaarlamp nemen :) Misschien helpt dat wel voor jou.
Ik heb nergens last van :) (en ik heb een spaarlamp:))

ActueleWind

Verwijderd

onstoorcondensatortje over je lichtschakelaar, 100nF 350V moet genoeg zijn !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:46:

:z Dat clipping slaat op dat de versterker z'n eigen pieken afkapt, als-ie te hard gezet wordt. Iets wat je vaker op goedkope dan op dure spullen ziet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb je geen "stopcontact" in je versterker? mijn Yamaha heeft dat, daar heb ik mijn videorecorder, dvdspeler en subwoofer inzitten B) nooit een tik of iets gehoord en alles gaat tegelijk aan en uit, erg handig :9

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

BeaM-R

Powerrrrr

Ik hab het ook op mijn subje die aan de comp hangt.
Echter alleen wanneer het wasmachine stond te draaien. Kreeg je regelmatig een tik te horen. Sinds kort een nieuw wasmachine en nergens last meer van.
Dus het hoeft zeker niet aan je sub te liggen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

/laat maar

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 12:24 ]

Pagina: 1