Toon posts:

muziek van LP naar CD en codec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het omzetten van muziek van LP naar CD ging het een tijdje goed (wel 1 LP lang) maar bij een tweede LP ging het fout. Bij het branden van de CD lukt het wel de eerste LP over te zetten, maar de tweede LP gaf een foutmelding en de CD weer uitgestoten.
Voor het overzetten van LP naar harde schijf wordt gebruik gemaakt van Cooledit.
Het systeem is een Dell 2,6 Mhz draaien onder XP Home edition. Voor het branden maken we gebruik van Easy CD Creator 5 (meegeleverd bij de Dell).
Tussen de eerste en de tweede LP is even contact geweest met internet terwijl alle programma's nog open stonden (ook Media Player).
De nummers van de 2de LP zijn ook met MP niet meer af te draaien. Wel krijgen we een foutmelding met iets over codec. Ook nummers van de eerste LP die we voor een tweede keer opnemen zijn niet meer af te spelen. De nummers van de 1ste LP blijven gewoon te beluisteren.

Wie helpt ons uit de brand? :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maar bij een tweede LP ging het fout.
Kan je daar iets meer over vertellen? Kreeg je foutmeldingen, en zo ja welke?
Verder heeft dit ook niets met Windows Operated Systems te maken, dus ik move dit topic naar Software Algemeen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik denk dat een 2.6 mhz pc te traag is om mee cool edit te kunnen werken :)

je kunt in cooledit ook verschillende indelingen kiezen voor wav dus ik denk dat het daar fout is gegaan je moet het gewoon op PCM Raw houden.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer precies (heb e.e.a. te snel weggeklikt) meer het brandprogramma had iets in de trand van dat het format niet compatible was, terwijl we geen ander opslagvorm gekozen hebben tussen de eerste en de tweede LP :( . De foutmelding van MediaPlayer ging over iets met codec.

:?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
't is ook 2,6 Ghz (sorry)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

DJTimo

Cuyoapart.mza

Heb je de WAV's niet per ongeluk in 48kHz opgenomen? Daar kan namelijk geen audiocd van gebakken worden. Check dit ff en zet ze eventueel om naar 44k1Hz. 16 bits...

( Edit --> Convert Sample Type...)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vergeet ook zeker niet het referentiewerk Transfering LPs to CD-R door Clive Backham aandachtig door te nemen. Deze pagina beschrijft hoe je professioneel je dierbare vinyl kan omzetten naar CD met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies.

[ Voor 5% gewijzigd door satcp op 15-03-2003 12:03 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:42:
Ik weet het niet meer precies (heb e.e.a. te snel weggeklikt) meer het brandprogramma had iets in de trand van dat het format niet compatible was, terwijl we geen ander opslagvorm gekozen hebben tussen de eerste en de tweede LP :( . De foutmelding van MediaPlayer ging over iets met codec.

:?
hmmm.. er zitten fouten in het brand programma etc, maar je had het over een codec.. zijn alle audiocodecs geinstalleerd?
Pagina: 1