• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Hey,

Afgelopen donderdag heeft mijn vriend eindelijk na 2 weken zijn DataPlay Iriver IDP100 binnen. Een misaankoop? Vertel het me maar maar ik vind het toch wel een goed ding! Tot ik er achter kwam dat de schijfjes maar een keer beschrijfbaar waren. Op zich vond ik het toen nog niet zo'n probleem, er werden namelijk 4 extra schijfjes geleverd bij de speler, hij had er dus in totaal 5!! En ik heb even de topics over dataplay gelezen hier uit de tijd dat hij nog 450 euro kostte :). Nou nu is hij verkrijgbaar vanaf 199,00 euro, hele verbetering heh? :*). Nou ben ik even heel erg aan het twijfelen? Ik heb een Iriver RioVolt SP100, uit de goede ouwe tijd :9, hij is gewoon way too big en de buffer is niet je van het...

Mijn vragen zijn

Voors en tegens van Dataplay? De prijs is dus letterlijk gehalveerd en er komen heus wel herschrijfbare schijfjes (Toch? Of las ik ook ergens dat DataPlay failliet was? :'(). Maar! Het ding vind ik niet echt supermooi en er bestaat nog maar een soort speler (zo niet zeg het me dan alsjeblieft). Wat ik ook wel nadelig vind is de antishock, van toch wel 8 mb... Maar dit is niet genoeg als je flink gaat bewegen! Ik wil een goede speler die ik gebruiken kan bij een dagje sporten: Boarden, lopen en fietsen... Hij moet eigenlijk alles aankunnen. Dan ga je al wel snel naar de mp3speler-kant toe!

Ik heb op het oog: Beatman Flash, netjes ding (alleen jammer van die 64mb :( maar ik koop er toch meteen 128 bij...). Heeft iemand nog andere goede tips voor mp3spelers, in de buurt van de 200 euro?

Okedan, dat was het dan wel weer :) hopelijk ben ik binnekort weer gadgetrijk :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> Gadget talk ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Volgens mij is die iRiver het enige model met DataPlay wat ooit op de markt gekomen is en komt, omdat DataPlay volgens mij idd failliet is. Het zal dan ook moeilijk worden om nog aan extra schijfjes te komen nu, al helemaal gewoon in de winkel.
Maar 't zou een geweldig systeem zijn als ze ReWritable waren, goedkoop en klein, kun je ze ook in Digicams gebruiken enzo. Jammer maar helaas ;).

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.portablegear.nl/nieuws-detail.htm?NID=749
Ze zin er dus mee opgehouden

nieuws: DataPlay sluit deuren na onsuccesvolle investeringsronde
nog een artikel

Ik zou er geen 1 kopen. Zit je over een tijdje met een MP3 speler waar je niks meer op kan zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Ares408 op 14-03-2003 21:51 ]

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:35:
Volgens mij is die iRiver het enige model met DataPlay wat ooit op de markt gekomen is en komt, omdat DataPlay volgens mij idd failliet is. Het zal dan ook moeilijk worden om nog aan extra schijfjes te komen nu, al helemaal gewoon in de winkel.
Maar 't zou een geweldig systeem zijn als ze ReWritable waren, goedkoop en klein, kun je ze ook in Digicams gebruiken enzo. Jammer maar helaas ;).
Hm. Dataplay barstte van de potentie, totdat mensen erachter kwamen dat de schijfjes niet herschrijfbaar waren. Ik moet zeggen dat het toen voor mij ook direct gedaan was...

Anyway. DataPlay leeft nog half, dat wil zeggen: er wordt gesproken over een doorstart, hier en daar (dus geen officiele bronnen te geven, helaas). Idd moet het relatief haalbaar geacht worden, dat DataPlay ook herschrijfbaar wordt. Echter, wat hebben we dan? Een herschrijfbaar medium van 500 MB, hmz... CompactFlash anyone? SMC, MMC ring a bell? Wat is de meerwaarde van Dataplay tov deze kaartjes? Voor het formaat van de speler die het gaat gebruiken maakt het vrijwel niets meer uit, dus dan zal het gaan om de prijs van het kaartje. In dat opzicht is Dataplay nu nog wel aardig goedkoop (zo'n 19 Euro per schijfje), maar tegen de tijd dat we herschrijfbare DP-schijfjes zien, zal de prijs van CF, MMC en SMC ook wel omlaag zijn gegaan en de Rewriteable DP zal wellicht een flink stuk duurder zijn dan 19 Euro.

Het gat in de markt (reeds gevonden in 2001 door DataPlay) is intussen dus al gedicht door flashplayers, en niemand die speciale behoefte lijkt te hebben aan een vrijwel achterhaald concept, helaas. Ik heb liever een aantal GB's in mijn broekzak voor 100 Euro meer, of wat duurder sgeheugen dat ik in mijn flashplayer kan gebruiken - die in beginsel goedkoper is dan de DataPlay-speler.

Nuja. Er zijn nog enkele bedrijven bezig geweest met DataPlay, zoals Now Evolution Technologies (maken MP3-spelers voor MTv):

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0203/18838-ev-500mdp.jpg

Best grappig kastje

Dit ding werd tijdens de CeBit van 2002 voorgesteld, en het zou zo'n 370 euro moeten gaan kosten. Of het ding feitelijk ooit beschikbaar is gekomen, is me een raadsel.

Ook NaPa heeft een tijdje gespeeld met DP:

Afbeeldingslocatie: http://www.amaxhk.com/newpro/100.jpg

Napa DP600

Afbeeldingslocatie: http://www.amaxde.com/amax/images/dr200_gross.jpg

Napa DR-200

Last (but not least? Weet ik nie) is de Classic DP200, die schijnt zelfs te koop te zijn. Kijk hier maar.

Afbeeldingslocatie: http://store5.yimg.com/I/discountsonline_1727_40019998

Ziet er ook niet verkeerd uit

Dit ding moet dus zo'n 319 Euro gaan kosten. Nuja, als je het mij vraagt: dat is grofweg teveel. Tegen de tijd dat DataPlay de zaken weer een beetje op de rails heeft, zullen veel mensen al overtuigd genoeg zijn van de nieuwe flash- en HDD-kunstjes.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

€138 voor 512MB CF en dan een spelertje erbij ala van €80 tot €180 en je hebt een aparaat zonder bewegende onderdelen en vrijwel gratis te voorzien van nieuwe muziek als je alles op de CFkaart zat bent :P

Voor zolang die DataPlaydingen niet herschrijfbaar zijn denk k ook niet dat ze overleven kunnen. Dat was voor mij ook gelijk de druppel om me verder niet meer te intresseren voor de techniek op dit moment

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1