• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een vriendin van me had net een nieuwe 7650...
Afbeeldingslocatie: http://www.unwired.gr/review/images/nokia-7650.jpg

Na een paar weekjes was het display naar de klote.
Nu hoorde ik via via dat deze telefoon qua kwaliteit (beeldscherm) niet geweldig is.

Is er iemand die meer info heeft? Graag geen reacties van "dat is bij alle nokias, want das niet zo".
Ik zit namelijk sterk te twijfelen om hem te kopen, maar als ik geen verzekering oid heb en na twee week is het schermpje totall-loss dan hoeft het niet zo ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 13:58
het beeld dat het scherm geeft is iig wel goed. de kwaliteit ervan weet ik niet,
maar dat valt gewoon onder garantie lijkt me (als je dat ding normaal gebruikt).

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 21:42
Ik heb hem nu 1 a 2 maanden.
Perfecte foon erg te vreden mee en goede kwaliteit scherm.

$just my 2 cents

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

zerosignal schreef op 14 maart 2003 @ 21:26:
Een vriendin van me had net een nieuwe 7650...
[afbeelding]

Na een paar weekjes was het display naar de klote.
Nu hoorde ik via via dat deze telefoon qua kwaliteit (beeldscherm) niet geweldig is.

Is er iemand die meer info heeft? Graag geen reacties van "dat is bij alle nokias, want das niet zo".
Ik zit namelijk sterk te twijfelen om hem te kopen, maar als ik geen verzekering oid heb en na twee week is het schermpje totall-loss dan hoeft het niet zo ;)
Tja een Bluetooth headset dien je ook al niet te kopen want dat werkt niet... koop dan een GSM met BT ondersteuning.... pfffft 8)7 |:(

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Royale de Luxe schreef op 14 maart 2003 @ 21:30:
[...]

Tja een Bluetooth headset dien je ook al niet te kopen want dat werkt niet... koop dan een GSM met BT ondersteuning.... pfffft 8)7 |:(
Wat een onzinnige en domme reactie zeg, }:O -actie

Ik vind het best een terechte vraag van hem. Als nou blijkt dat de 7650 heel veel problemen heeft, meer dan gemiddeld, dan kan je hem inderdaad beter niet kopen, dan is je telefoon vaker in onderhoud dan dat je hem kan gebruiken! Voor mij is dit 1 van de redenen om geen Nokia te kopen, ze hebben een slechte naam, die, zie laatste consumentengids, ook nog eens waar blijkt te zijn. Natuurlijk zijn er ook positieve uitzonderingen. Maar over het algemeen vond ik het weinig positief voor Nokia.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Wat een onzin, uit ervaring weet ik dat het een prima toestel is. Heb hem zelf nog maar een maand, maar niks aan de hand, ken zat mensen die hem al langer hebben. Ding is gewoon DE ideale telefoon voor mij, kan alles en is nog mooi ook, itt P800 (geen flame, alleen even hoe ik er over denk :P P800 is een super ding, maar vind hem niet mooi)

Verwijderd

Royale de Luxe: mss vooraf de specs lezen voor je koopt...
Een vriend van mij heeft hem nu een week en ziet er vrij stevig uit! Ik heb er al (veel) mee gespeeld en soms wordt-ie wel eens gegooid maar alles werkt nog :)
Een andere vriend heeft hem ook (van de camion gevallen zoals we zeggen) en die werkt ook nog steeds naar behoren (buiten dat zijn moeder hem heeft afgenomen als straf :s)
Dus kopen :) of w8en op de 3650

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Royale de Luxe dank je wel :? :( *duh* wat zei ik nou over reacties

Anyway, weinig problemen zo te horen. Het kan natuurlijk ook gewoon wraak zijn. Net zoals veel dingen negatief beoordeeld worden terwijl het nergens op slaat.
Mocht er nog iemand info hebben... let me know! :)

De 3650 is ook wel kewl... ;) :9

Verwijderd

EDIT: Dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 03:08 . Reden: Dubbelpost ]

Verwijderd

Ik heb tot dusver geen problemen ik heb het toestel nu een weekje of 6.
Ik moest alleen wel ff wennen aan de grootte, ik had hiervoor een 8310 :*)

Mooi display en geluiden veel handige functies,
kortom erg leuk speledingetje :)

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Een vriend van me heeft ook de 7650, ik vind het een schitterende telefoon en ik heb em mezelf ook besteld. Over de kwaliteit kan ik ook niet klagen.
ik moet alleen nog 1 week wachten op mijn telefoon :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Sick Nick

Drop the top!

ik heb m nu iets meer dan een maand, totaal geen problemen mee. Scherm doet het nog prima, heb zelfs het idee dat die accu iets langer mee gaat dan in het begin (inwerkperiode ofzo?)
Schuifje is nog net zo stevig als in het begin dus dat zit ook wel goed.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
ik vind het een super toestel. de beeldkwaliteit is zeer goed, foto's zijn van redelijke kwaliteit en sinds kort kan ik zelfs filmpjes met geluid opnemen.

Ook het downloaden van verschillende programma's, midi-bestanden en spellen is gemakkelijk.

Tot op heden ben ik geen rare foutmeldingen tegengekomen. Behalve dat het twee keer vastliep, maar dat deed mijn 3310 ook.

Ik vind het een echte aanrader.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

nou ik heb de 7650 nu al een maand of 2
en ik ben er niet echt bepaald over te spreken

software blijft vaak hangen, scherm is idd niet een perfecte kwaliteit maar dat komt door de "plastic" die ervoor zit hij laat het beeld een beetje wazig zien
voorbeeld: als het beeld wit is dan zie je hele dunne strepen doordat dat stuk plastic krom is
gebogen dus als dat plat was geweest was er waarschijnlijk veel beter beeld.

camera gebruik ik niet.

batt. is snel leeg (cel info, gprs uit) dus gewoon stand-by (ik gebruik mijn gsm niet veel)
maar als je voorheen een t19m hebt gehad die 11 dagen makkelijk standby kon staan dan is 2 a 3 dagen wel erg irri.

handig is wel dat je ENORM veel berichten kan opslaan)
gprs is niet echt handig op het toestel. simpelweg omdat het niet fijn werkt

geen bt headset |:(

uhm
ik heb 3 weken geleden gehad dat het ie heel stroef open en dicht ging.. ik moest het dus echt met 2 handen doen.

hij is nogal langzaam (programma's openen)
de eerste paar dagen is ie wel lekker snel maar als je m al een zo'n 2 weken hebt gebruikt gaat ie al langzamer.

ik ga m denk ik verkopen en daarvoor in de plaats een p800 kopen.. die was ik zoiezo al van plan maar ik had geen zin om zo lang te wachten..

ik zou de 7650 afraden, ik snap zoiezo niet dat ik een nokia heb gekocht..
altijd slechte ervaringen mee gehad, ericsson nog nooit...

Imperfectionist.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Nieuwste Samsung! :)

Lucky Goldstar

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Mwa, goede phone als je het mij vraagt, ik gebruik hem zelf niet.
Ra5a
veel text
De bat van de meeste toestellen tegenwoordig gaat 2-5 dagen mee. Van een toestel met zo'n groot kleurenscherm etc kan je niet verwachten dat hij lang mee gaat zonder dat ze er een nog grotere bat in stoppen (en dat het toestel dus NOG groter zou worden).

GPRS is uberhaubt nog niet handig, want het werkt uberhaubt niet fijn. Ik zeg niet dat het niet werkt, ik gebruik het zelf ook met m'n pda. Maar het is gewoon niet het minste wat er iha van verwacht wordt (snel+always on (ik zeg niet dat het niet werkt etc))

Als je geheugen voller zit dan wordt je telefoon ook langzamer, geldt voor alle Nokias.

Als je de camera niet gebruikt, waarom koop je dan een toestel dat daaromheen ontwikkeld is? Sommige mensen die willen die extra bat kracht opofferen voor een camera aan boord. Het is maar net wat je zoekt.
Ik wil niet flamen, maar lijkt me eerder dat je niet de goede phone hebt gekocht voor jouw eisen.

bovenstaande is allemaal nofi,fyi en goed bedoeld O-)

dattie stroef open gaat lijkt me wel erg klote. Altijd een groot nadeel met bewegende onderdelen :(

...gamen blijft leuk...

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:30
ik raad iedereen die de 7650 overweegt de 3650 aan, want het lijkt erop dat die niet duurder wordt dan de 7650 maar je kunt er wel MMC in stoppen, bluetooth headsets op aansluiten en hij is tri-band
bovendien, ik zie geen strepen op het beeld (plastic erboven is plat) en wat niet schuift kan niet vastlopen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58
Enige nadeel dat ik tot nu toe ondervind, is de 3,6 mb dat veels te weinig is, en na een tijdje komt er stof onder het schermpje te zitten. Dat is in het zonlicht zeer irritant.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Waarom 3650, als je ook een P800 kan kopen?

Verwijderd

Omdat die misschien duurder is!? :?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat geheugengebrek, daar leer je vanzelf mee leven (kunt er toch niets aan doen), een 3650 vind ik geen optie (die is nog groter dan een 7650), een p800 is duurder (maar daalt vanzelf in prijs).

Ik heb geen klachten over het scherm zelf, imho is het één van de betere schermen op de markt op dit moment (samsung niet vergeten natuurlijk). Waar ik me wel aan stoor zijn de eeuwige softwarefouten (krijg om de haverklap errors, maar kan ook aan de oude versie van de software liggen), en het feit dat er nogal wat stof achter het display zit (wat ik dus niet weg kan halen). Eerste maand nergens last van, opeens zat er een stofje achter (met één stofje kan ik best leven), maar drie weken later zit er echt storend veel stof. Wordt er strontziek van, lijkt alsof er dode pixels tussen zitten, en dat is niet zo. Waar laat je dat stof eruit halen? Servicepoint, of terugsturen en nieuwe foon eisen? Je kunt het wel laten weghalen, maar na een week zit het er toch weer.

Denk ook serieus over verkoop, maar dan laat ik wel eerst ff de software updaten en het stof weghalen. Kan er nu tenminste nog redelijk wat geld voor terugkrijgen...

• Schaapje_BlaaT
ik heb geen grote software problemen, alleen de gameboy emulator 1.2 doet het niet maar dat ligt aan iets wat ik vantevoren geinstalleerd heb want bij de meeste anderen doet ie het zonder problemen.
het formaat van de 3650 is niet groter dan de 7650 volgens mij, hij is iets hoger en iets smaller, dus per saldo ongeveer even groot. Vanwege het ronde ontwerp heb je er weinig last van in je broekzak, hoewel het natuurlijk wel een groot geval blijft.
nouja als je al een 7650 hebt is het niet de moeite waard om hem in te ruilen voor een 3650 daarvoor is het verschil te klein, maar als je nu een nieuwe moet dan zou ik niemand een 7650 aanraden tenzij ze flink goedkoper zijn dan de 3650

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

heb m nu ook 2 maanden, best tevreden over:

voordelen: mooi scherm, geinige camera, leuke software die je erop kunt zetten, software loopt soepel (heb firmware laten upgraden)

nadelen: scherm bij daglicht vrij donker, vind geluid van de ringtones te zacht

zit alleen met een dilemma:

ik heb het beschermende plastic op het scherm laten zitten omdat ik van veel mensen over het probleem met stof achter display hoorde, nu begint het plasticje echter een beetje vlekkerig te worden... eraf halen of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 11:57:
heb m nu ook 2 maanden, best tevreden over:

voordelen: mooi scherm, geinige camera, leuke software die je erop kunt zetten, software loopt soepel (heb firmware laten upgraden)

nadelen: scherm bij daglicht vrij donker, vind geluid van de ringtones te zacht

zit alleen met een dilemma:

ik heb het beschermende plastic op het scherm laten zitten omdat ik van veel mensen over het probleem met stof achter display hoorde, nu begint het plasticje echter een beetje vlekkerig te worden... eraf halen of niet?
Stof achter het display voorkom je niet door dat plasticje te laten zitten. Dat komt namelijk via de achterkant en bovenkant binnen. Ik zou het er dus gewoon af halen.

Ik heb zelf de 7650 nu iets meer dan een maand in bezit en hij bevalt me uitstekend. Wanneer je hem gewoon enkel gebruikt als "telefoon" kan ik me voorstellen dat je d'r niet erg over te spreken bent....
De camera gebruik ik erg regelmatig en ik heb enkele programma's geïnstalleerd. Verder vind ik de agenda prettig in gebruik.
Bij zonlicht is het scherm inderdaad lastig te lezen. Het geheugen is inderdaad niet erg ruim, maar daar heb ik tot nu toe weinig problemen van ondervonden. Alleen toen ik het toestel net had en van alles en nog wat aan het installeren was, was het allemaal wat krap.

Verwijderd

ik werk bij een bedrijf dat GSM reparaties behandelt.
ik ken jouw toestel. ik zie er dagelijks tientallen langs komen.
kapot scherm = gebruiksschade = geen garantie.
ik zou het niet doen. als ik die dingen op zicht herken (deze nokia, en de XDA) is dat een HEEL beroerd teken, of ik heb er zelf één van.(communicator, 3210)

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Selachii schreef op 19 maart 2003 @ 08:38:
Mwa, goede phone als je het mij vraagt, ik gebruik hem zelf niet.

[...]
ook niet bepaald weinig stuk txt
Ik gebruik de cam niet omdat dan de bat. nóg sneller op gaan
en ik heb bijna altijd wel mijn minolta dimage f100 bij me
incl. 256 mb
vandaar
en 640x480 is best een bagger kwaliteit..
daarom gebruik ik het niet

(je krijgt dus niet zo high res super l33t kwaliteit beeld zoals je in de reklame zelf ziet..

ik heb trouwens al die video functie gezien in de nieuwe nokia's

dat is écht slecht je moet gewoon goed opletten wiens gezicht dat is..
(goede lichts omstandigheden)

[ Voor 45% gewijzigd door Ra5a op 19-03-2003 21:25 ]

Imperfectionist.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Schaapje_BlaaT schreef op 19 maart 2003 @ 09:16:
[knip]

en wat niet schuift kan niet vastlopen
[ik_pak_je_op_je_woorden_en_zeik_modus]

Nouw.....

Ik ken genoeg telefoons waar niets aan te schuiven is maar die toch vastlopen.

edit:
ken namelijk mensen met een Nokia

[/ik_pak_je_op_je_woorden_en zeik_modus]

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 19-03-2003 21:33 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Schaapje_BlaaT
Ginz schreef op 19 March 2003 @ 21:32:
[...]

[ik_pak_je_op_je_woorden_en_zeik_modus]

Nouw.....

Ik ken genoeg telefoons waar niets aan te schuiven is maar die toch vastlopen.

edit:
ken namelijk mensen met een Nokia

[/ik_pak_je_op_je_woorden_en zeik_modus]
hehe, ik zag het al aankomen
nouja, mijn telefoon is ook wel eens vastgelopen
DOOM7650 is niet al te stabiel op de 3650, maar dat wordt vast wel beter
als er een nieuwe versie uitkomt

• Mich
  • Laatst online: 06:36
als je na 1 jaar abbonement een ander toestel wil, heoveel betaal je er dan voor, de prijs die je betaal als je hem kaal koop (heel duur) of wel met korting, dus heb nu de 7650 en als ik naar de p800 wil, wat ben ik dan kwijt. (dutchtone)

Verwijderd

Heb mijn 7650 al twee keer weg gebracht naar EMTS in A'dam om het stof weg te laten halen.
Begin maart zat ik met het programma FILEMANAGER te kutten, en heb toen wat weg gegooit waardoor de telefoon geen afbeeldingen kom wijzigen als achtergrond.

Omdat er weer stof achter het display zat en ik een probleem had met die plaatjes, ben ik maar op 4 maart naar het Nokia-servicepoint aan het Muntplein in A'dam gegaan.
Daar uitgelegt dat er een bug in het toestel zit, en geklaagt over het stof.

Zijn ze daar een uur bezig geweest om er een nieuwe firmware op te zetten, en het resultaat was negatief, dus zelfs met nieuwe FW lukte het hun daar niet het probleem te fixen.

Opsturen dan maar naar het reparatiecentrum Dynafix in belgie.
aangekomen op 6 maart
reparatie op 11 maart
gebelt klaar op 15 maart
langsgeweest op 20 maart

NU PROBLEEM>>>> het toestel werkt weer!!! MAAR VOL MET STOF ACHTER HET DISPLAY+ EEN DIKKE VETTE VINGERAFDRUK OOK ACHTER HET DISPLAY :(

nu weer op sturen en weer 2 weken wachten.

WIL IEMAND NOG EEN 7650 KOPEN? :*)

Ik ga nu voor de SE P800 :P

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 00:23:

Spemmert :+ ;) !

gna gna

>:) >:) >:) >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Utopist op 21-03-2003 12:25 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 17:18:
ik zou het niet doen. als ik die dingen op zicht herken (deze nokia, en de XDA) is dat een HEEL beroerd teken, of ik heb er zelf één van.(communicator, 3210)
Aangezien jij veel van die toestellen ziet.
Wat zijn dan de meest voorkomende garantie's die je moet behandelen bij de 7650?

American Express vraagbaak

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Hebben andere 7650 gebruikers ook zo'n last van het speakertje dat er in zit?
In de trein kan ik er nauwelijks mee bellen, want het ding staat zo zacht.

Ik merk zelfs in een kantoor omgeving dat ik de telefoon helemaal hard tegen mijn oor aanduw om mijn gesprek partner te verstaan!

Is dit een algeheel 7650 probleem, of alleen bij mij?
Voorheen belde ik met een 6510, en als die op zijn hartst stond, dan zuisde mijn oor.
net zo als met de 6210, die hield ik altijd een stukje van mijn oor af.

Anybody?

American Express vraagbaak

• epoman
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op 24 maart 2003 @ 14:45:

Ik merk zelfs in een kantoor omgeving dat ik de telefoon helemaal hard tegen mijn oor aanduw om mijn gesprek partner te verstaan!

Voorheen belde ik met een 6510, en als die op zijn hartst stond, dan zuisde mijn oor.

Anybody?
Ja, heb ik ook last van. Bovendien zit er een irritant zoem/kraak-geluidje in de speaker, alles klinkt behoorlijk blikkerig. En de handsfree speakers is nauwelijks bruikbaar, wanneer er iemand in de kamer zit te praten hoor je niks, en wanneer het stil is moet je nog goed opletten ook, het geluid wordt behoorlijk vervormd.

De beltonen zijn ook niet fantastisch, maar dat is met alle polyfone beltonen. Wanneer je in een drukke straat loopt, hoor je ze niet. Ik zoek nog een alternatief, maar ik heb nog geen telefoon gevonden die een fatsoenlijke email-client en een bruikbare agenda heeft (en GPRS, maar geen Nokia).

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 13:03
Lees hier een heleboel vergelijken tussen de nokia 3650 en de nokia 7650. Snap het niet echt. Vind het design van de nokia 3650 echt waardeloos. Het enige verschil is dat je ipv van foto's nemen kunt filmen, maar...

...wist je dat je met de nokia 7650 ook kunt filmen???

If you see me running, try to catch up

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 13:35
epoman schreef op 24 March 2003 @ 17:59:
[...]

Ja, heb ik ook last van. Bovendien zit er een irritant zoem/kraak-geluidje in de speaker, alles klinkt behoorlijk blikkerig.
Bedoel je daarmee dat je de telefoon 'hoort' bellen als je hem naast je oor houdt, net alsof die naast een speakerbox ligt?
Ik heb daar namelijk last van als ik dus bel, staat hij op de speaker (ook niet echt hard idd) heb ik dit niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Smirnoff op 24-03-2003 22:09 ]

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 00:23:

Ik ga nu voor de SE P800 :P
jij ook al?

ik wil ook wel de P800 voor mijn 7650 B)

Imperfectionist.

• Schaapje_BlaaT
Oozie schreef op 24 March 2003 @ 20:39:
Lees hier een heleboel vergelijken tussen de nokia 3650 en de nokia 7650. Snap het niet echt. Vind het design van de nokia 3650 echt waardeloos. Het enige verschil is dat je ipv van foto's nemen kunt filmen, maar...

...wist je dat je met de nokia 7650 ook kunt filmen???
ja, dat wist ik
maar de 3650 is in principe superieur aan de 7650
het design is natuurlijk een kwestie van smaak(ik vind die 7650 trouwens echt oerlelijk), maar ik vind het absurd dat je maar 3.6 MB geheugen hebt in de 7650. da's als een moderne computer met een 2 gig harde schijf
windows erop en 1 spelletje en dan zit ie vol. in die 3650 kun je tenminste een MMC kaart douwen, dan heb je nog eens iets aan die MP3 programma's, dat fototoestel en al die spelletjes.
die mp3 programma's zijn voor de 7650 gemaakt geloof ik, lekker nuttig kun je 1 mp3tje luisteren en dan zit ie vol
bluetooth headset en carkit support is ook wel leuk, heb ik niet zo'n behoefte aan ofzo maar de 3650 kan het wel en de 7650 dus niet.
bovendien is de 3650 niet duurder dan de 7650, dus ik snap echt niet waarom je nu nog een 7650 zou kopen, je krijgt minder maar betaalt hetzelfde
koop dan of een 3650, of een p800 als je veel functies wilt en het formaat van ondergeschikt belang is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 17:18:
als je dan toch daar werkt? welke toestellen zie je het minst vaak langskomen? :)

De Nokia 7650 vind ik zowiezo al geen goede naam hebben omdat er zo´n vaag schuifmechanimse aanzit. Zoals je kunt lezen hier niet echt geweldig na een tijdje van gebruik. Maarjah als er maar nokia op staat dan kopen de mensen het wel...

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Misschien nog een kleine tip voor de mensen die hier lopen te huilebalken dat het schuifmechanisme van hun 7650 zo fucking stroef gaat:

Pak een zakdoekje, en doe een beetje smeerolie op een hoekje. Ga hiermee langs de twee "rails" van je Nokia als hij is uitgeklapt, en ook de kunstof randen die hier doorheen schuiven die er aan de kant van het keypad uitsteken als hij is uitgeklapt. Klap je Nokia nu een paar keer in en uit zodat de olie zich ook naar de onbereikbare gedeeltes van de "rails" kan verspreiden. Als de stroefheid tenminste niet wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld een zandkorreltje ofzo, is het zo dat het mechanisme van je telefoon nu een stuk soepeler werkt, en minder hard slijt. :)

Ik heb hiervoor Kroon Oil Kruipolie + MoS2 (05009) gebruikt, maar naaimachineolie van de Hema werkt net zo goed. Let er wel op dat smeerolie rotzooi als stof en zand vasthoudt, neem hem dus niet mee naar het strand ofzo... (dat moet je sowieso niet doen imo)

Ik denk ik deel het even met jullie... ;)

Ik ben trouwens benieuwd hoe die mensen met een kapot scherm dat voor elkaar gekregen hebben zonder de phone uit hun klauwen te laten vallen... het is een apparaat van 500 euro... daar ga je toch wel een beetje voorzichtig mee om dacht ik zo? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Tsuru op 25-03-2003 09:52 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• epoman
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op 25 March 2003 @ 01:31:
[...]

ja, dat wist ik
maar de 3650 is in principe superieur aan de 7650
het design is natuurlijk een kwestie van smaak(ik vind die 7650 trouwens echt oerlelijk), maar ik vind het absurd dat je maar 3.6 MB geheugen hebt in de 7650. da's als een moderne computer met een 2 gig harde schijf
windows erop en 1 spelletje en dan zit ie vol. in die 3650 kun je tenminste een MMC kaart douwen, dan heb je nog eens iets aan die MP3 programma's, dat fototoestel en al die spelletjes.
die mp3 programma's zijn voor de 7650 gemaakt geloof ik, lekker nuttig kun je 1 mp3tje luisteren en dan zit ie vol
bluetooth headset en carkit support is ook wel leuk, heb ik niet zo'n behoefte aan ofzo maar de 3650 kan het wel en de 7650 dus niet.
bovendien is de 3650 niet duurder dan de 7650, dus ik snap echt niet waarom je nu nog een 7650 zou kopen, je krijgt minder maar betaalt hetzelfde
koop dan of een 3650, of een p800 als je veel functies wilt en het formaat van ondergeschikt belang is
De 3650 is wel degelijk de ondergeschikte van de 7650, om een paar eenvoudige redenen: a) De 7650 zit in de 7xxx-serie, dat zijn de innovatieve toestelen, gericht op mensen die nieuwe spullen willen testen. b) Omdat het toestel een redelijk uniek en stijlvol uiterlijk heeft meegekregen, was het niet zinvol er wisselbaar geheugen in te steken, dat zou de verkoop van de 9xxx communicators in gevaar brengen. c) 3650 = 3xxx series, dat is gericht op de jeugd en bedoeld als low-budget oplossing. Dat de 3650 meer functies heeft gekregen is logisch, maar de zakelijke markt zit echt niet te springen om een blije telefoon met een camerafunctie. Jongeren daarentegen... :P Vodafone snapt dat, en gaat de 7650 ruilen voor de 3650, om een bredere doelgroep te kunnen bereiken.

Nee, serieus: de 3650 is wat verder uitgewerkt, omdat ze hebben kunnen oefenen met de 7650. In een 7650 zitten nog wat fouten, en dat is gewoon jammer. Dat maakt de 3650 niet een beter toestel, ik heb er ook ff mee gespeeld en vind de bediening kompleet waardeloos. Ik heb nu een 7650, heb ik langer mee kunnen spelen, bediening is wel OK, maar vind ik om andere redenen niet interessant genoeg meer.

• epoman
  • Niet online
Tsuru schreef op 25 March 2003 @ 09:35:
Misschien nog een kleine tip voor de mensen die hier lopen te huilebalken dat het schuifmechanisme van hun 7650 zo fucking stroef gaat:

Pak een zakdoekje, en doe een beetje smeerolie op een hoekje. Ga hiermee langs de twee "rails" van je Nokia als hij is uitgeklapt, en ook de kunstof randen die hier doorheen schuiven die er aan de kant van het keypad uitsteken als hij is uitgeklapt. Klap je Nokia nu een paar keer in en uit zodat de olie zich ook naar de onbereikbare gedeeltes van de "rails" kan verspreiden. Als de stroefheid tenminste niet wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld een zandkorreltje ofzo, is het zo dat het mechanisme van je telefoon nu een stuk soepeler werkt, en minder hard slijt. :)

Ik heb hiervoor Kroon Oil Kruipolie + MoS2 (05009) gebruikt, maar naaimachineolie van de Hema werkt net zo goed. Let er wel op dat smeerolie rotzooi als stof en zand vasthoudt, neem hem dus niet mee naar het strand ofzo... (dat moet je sowieso niet doen imo)

Ik denk ik deel het even met jullie... ;)
Ik hoop wel dat je daar goed over hebt nagedacht, want dat wordt dus écht smerig. Die prut krijg je er niet meer uit vandaan, het gaat zich vreselijk ophopen, ook op plaatsen waar het normaal niet zou blijven zitten. Daarbij hoop ik dat je olie hebt gekozen die het kunststof niet aantast.

[ Voor 10% gewijzigd door epoman op 25-03-2003 10:59 ]

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

epoman schreef op 25 maart 2003 @ 10:57:
[...]

Ik hoop wel dat je daar goed over hebt nagedacht, want dat wordt dus écht smerig. Die prut krijg je er niet meer uit vandaan, het gaat zich vreselijk ophopen, ook op plaatsen waar het normaal niet zou blijven zitten. Daarbij hoop ik dat je olie hebt gekozen die het kunststof niet aantast.
Ik giet het er ook niet met liters tegelijk in, ik zorg er alleen voor dat er een heel klein oliefilmpje op de rails zit.

Er is gewoon niet genoeg olie aanwezig is om een redelijke hoeveelheid troep op te doen hopen, en daarbij lijkt mij dat een stofje in een droge rail meer kwaad kan dan in een vettige rail.

En van dit type olie staat mij niets bij dat het schadelijk voor kunstof zou zijn. Het is gewone smeerolie met een speciale toevoeging tegen corrosie. :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Schaapje_BlaaT
epoman schreef op 25 March 2003 @ 10:55:
[...]
bla bla 7650 is cool enz enz
ai ai, voel je nou niet meteen op je telefoon getrapt
je had vast goeie redenen om een 7650 te kopen, maar er is nu een telefoon die de grootste nadelen van de 7650 oplost, en niet meer kost, de nokia 3650
dan is het dus aan te raden die te kopen, en niet de 7650.

de enige goeie reden om nu nog voor een 7650 te gaan is als je het design van de 3650 vreselijk vindt en dat van de 7650 wel mooi. Persoonlijk vind ik de 7650 de lelijkste telefoon ooit, zovan nou ja stop die technologie maar in een grote vierkante bak, als het ding maar genoeg kan zeuren ze niet over het design. Maar ja als mensen het 'uniek en stijlvol' durven te noemen dan valt het misschien nog wel wat mee :)
wat betreft die series, da's een beetje vreemd ja ik zou 450 euro geen low budget oplossing meer noemen. Dat de 7650 innovatief was staat vast, daarom betaal je er ook teveel geld voor, da's nou precies de reden om hem nu niet meer te kopen
overigens is een 7650 ook een blije telefoon met een camerafunctie, dat ie in een vierkante bak zit maakt het niet een ander apparaat. Het blijft een speeltje voor gadgetgeile nerds ;)

• epoman
  • Niet online
[alweer een lang verhaal mode]
Ik voel erg weinig, eerlijk gezegd. Ik heb deze week dat apparaat nauwelijks gebruikt, ligt al enige tijd zonder sim op het bureau. Ik weet niet of je m'n eerdere posts hier gelezen hebt, maar 'tevreden' is niet de juiste term.
Ik wilde niet eens een Nokia kopen, ik heb namelijk een redelijk diep gegronde hekel aan het hele bedrijf. Sure, ze maken zo nu en dan best geinig speelgoed, maar ik kan er niet mee werken. Er zitten volstrekt loze functies op, ze zien er uit als kleuterspeelgoed, de knoppen-layout wordt steeds belachelijker, ze zijn véél te commercieel (beltonen etc downloaden/bestellen tegen absurde prijzen) en daarnaast zijn ze gewoon veel te duur. Kwaliteit is anders, bedoel ik eigenlijk.
Omdat ik een symbian-ding wilde proberen, en de 7650 de eerste was waar ik voor een redelijk bedrag aan kon komen, heb ik die gekocht. Ondanks al mijn twijfels, want ik heb nog weinig mensen gesproken die écht tevreden zijn met hun Nokia. Praat er lang genoeg over en alle ergernissen komen boven tafel. Ik heb het natuurlijk niet over meisjes van 12 met een 3310 die alleen maar sms-en en zeuren dat je er maar 10 of 15 kunt bewaren.
Er zijn echter nog steeds niet echt alternatieven, dus of ik het ding ga verkopen weet ik nog niet zeker. Misschien verkoop ik 'm wel binnen enkele weken, en gebruik ik m'n oude gsm wel tot ik wat fatsoenlijks gevonden heb... Moet even afwachten wat de impact van geen-laptop-hebben heeft op het gebruik van m'n telefoon voor i-net en email. Daarom was ik weer even aan het oefenen met m'n sony j7, die na 14 maanden nog niet één stofje achter het scherm heeft.
[/alweer een lang verhaal mode]

[ Voor 3% gewijzigd door epoman op 26-03-2003 03:02 ]

• epoman
  • Niet online
Tsuru schreef op 25 March 2003 @ 12:14:
[...]
Ik giet het er ook niet met liters tegelijk in, ik zorg er alleen voor dat er een heel klein oliefilmpje op de rails zit.

Er is gewoon niet genoeg olie aanwezig is om een redelijke hoeveelheid troep op te doen hopen, en daarbij lijkt mij dat een stofje in een droge rail meer kwaad kan dan in een vettige rail.

En van dit type olie staat mij niets bij dat het schadelijk voor kunstof zou zijn. Het is gewone smeerolie met een speciale toevoeging tegen corrosie. :)
Ow, gelukkig maar :)
Ken namelijk wat mensen die van alles hebben geolied, wat na verloop van tijd echter niet zo handig bleek. Smerige, klevende kunststof tandwielen, zoveel olie dat er blijvende vetvlekken in je broek van komen etc. >:)

• Schaapje_BlaaT
epoman schreef op 26 March 2003 @ 03:02:
[...]
alweer een lang verhaal
[/alweer een lang verhaal mode]
oh, da's toch jammer dat je zo'n dure telefoon gekocht hebt en er niet tevreden mee bent.
Wat betreft dure ringtones e.d., dat vind ik nou zo leuk aan zo'n symbian telefoon
kun je mooi overal voor niks midi's downloaden en die als ringtones gebruiken en foto's maken als achtergrond of plaatjes ervoor downloaden. Kost allemaal niks :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Schaapje_BlaaT schreef op 26 maart 2003 @ 08:56:
Wat betreft dure ringtones e.d., dat vind ik nou zo leuk aan zo'n symbian telefoon
kun je mooi overal voor niks midi's downloaden en die als ringtones gebruiken en foto's maken als achtergrond of plaatjes ervoor downloaden. Kost allemaal niks :)
Daar hoef je geen Symbian telefoon voor te hebben. Voor alle Nokia's kun je gratis de beltonen en achtergrondafbeeldingen of logo's downloaden. Het enige bezwaar is dat er standaard geen datakabel bij de meeste telefoons wordt geleverd, dus zul je zelf voor infrarood of een datakabel moeten zorgen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Schaapje_BlaaT
oh, ik dacht dat je die logo's en beltonen alleen vanaf internet op je telefoon kon laten zetten. Maar als je die ook kunt downloaden dan is er dus niks aan de hand, kan het ook gewoon gratis. Blijkbaar weten veel mensen dat niet, want volgens mij worden er best wel veel van die ringtones en logos verkocht voor veel te veel geld.

• epoman
  • Niet online
haas schreef op 26 March 2003 @ 10:15:
[...]

Daar hoef je geen Symbian telefoon voor te hebben. Voor alle Nokia's kun je gratis de beltonen en achtergrondafbeeldingen of logo's downloaden. Het enige bezwaar is dat er standaard geen datakabel bij de meeste telefoons wordt geleverd, dus zul je zelf voor infrarood of een datakabel moeten zorgen.
Dat weet ik ook wel, en dat doe ik ook rustig (bluetooth, IrDA en flatfee GPRS), maar ik doelde meer op het tussen de telefoons versturen van data. Dat is nogal beperkt, bovendien weet nog niet de helft van de mensen met een gsm dat je er een kabel in kúnt steken, of waar je een IR-poort voor kunt gebruiken (dus meer dan alleen maar snaken tegen elkaar, chatten of vcards oversturen). Daar maken al die malafide bedrijfjes handig gebruik van, en dat is iets waar ik dan weer slecht tegen kan. Het is niet mogelijk geluidsbestanden via IR of BT tussen verschillende toestellen uit te wisselen, terwijl dat hardwarematig geen enkel probleem zou moeten opleveren. Dan zou je haast denken dat Nokia die rare bedrijfjes stiekum een beetje sponsort.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Stinger_Ventura schreef op 24 March 2003 @ 14:45:

Anybody?
Geluid is bij mij goed, ik heb een 6210 gehad en een 6310i en het geluid is gewoon net zo hard als beide toestellen

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:18

Garrett

Watercooler

Hier ook, geen problemen mee, heb mijn 6310i zelfs geruild tegen mijn huidige 7650 :D
De bedrijfsleider had 'm net een paar weekjes, maar wist nog niet welke auto ie zou krijgen... bleek dus een 51xx/61xx/62xx/63xx/71xx carkit in te zitten :D
Vroeg ie of ik iemand wist die zijn 7650 wou hebben in ruil voor een 6310i zonder bijbetaling, ik zeg: ja ik wil wel :D
Toch leuk dat deze grofweg 200 euro meer waard is :Y)

I love watercooling

Pagina: 1