Toon posts:

Audio-CD branden (Nero 5.0)

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een Audio-CD brand met Nero 5.0 krijg ik, nadat ik op "Write CD..." druk, het volgende dialoogvenster:

==========================================
Now select the disired burning parameters:
- Test (no actual burning)
- Test and burning
- Burn

Create image? yes or not
==========================================

Willen de tweakers mij a.u.b. eens uitleggen wat het verschil is tussen die eerste drie "burning parameters" en wanneer moet ik de optie "Create image?" aanvinken?

Bij voorbaat dank. :)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
test: alleen proefdraaien, niet echt branden
test+burnen: bovenste + echt schrijven na probleemloos testen
burnen: gelijk branden

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar snap het nog niet goed.
Wat doet hij dan juist tijdens dat testen? :?
En waarvoor dient de optie "Create image?" :?

Verwijderd

Tijdens het testen kijkt 'ie op welke snelheid je kan branden,of je geen buffer underruns krijgt, en of je CD lang genoeg is.
Waarschijnlijk worden er nog meer dingen gechecked, maar dit is wel het belangrijkste.:)

edit:

Create image is voor backup doeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het testen kijkt 'ie op welke snelheid je kan branden,of je geen buffer underruns krijgt, en of je CD lang genoeg is.
Waarschijnlijk worden er nog meer dingen gechecked, maar dit is wel het belangrijkste.:)
1) Brand je brander dan niet altijd op z'n maximale speed? :?
2)Wat gebeurt er als je niet test en de hoeveelheid data is groter dan de CD zelf? :?
edit:

Create image is voor backup doeleinden.
MP3tjes naar CD kopiëren is dat dan ook een backup (moet ik deze optie hiervoor aanvinken)?
Wat is eigenlijk een backup? :?

Sorry moesten het domme vragen zijn, ben nogal newbie in het branden. :o

Alvast bedankt. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
1) Brand je brander dan niet altijd op z'n maximale speed?

Nee, was t maar zo :) Wat te denke van een 8x fikker in een P-100 bij wijze van? dan gaat nero zelf ff uitvinden dat dat niet goed gaat :) en dat bespaart je een cdtje

2)Wat gebeurt er als je niet test en de hoeveelheid data is groter dan de CD zelf?

Dan gaat nero heel hard zeiken om een grotere cd, totdat die erin zit :)

Image branden: Maak een kopie van je CD in een file.. dus hele cd naar 1 groot file (650Mb of zo)
Ideaal voor op inet :), meeste warez isos zijn "cd images", dus zodoende hebbie full cd, incl audiotracks enz.

Of je maakt een image van een cd, om dat bv op tape te bewaren, als je bang bent voor broertjes die cd's mollen zodat ze onleesbaar zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks DJSmiley. :)

1) Anyway, als je de optie "Create Image?" aanvinkt, wordt die image dan bewaard op je HD of op de nieuwe CD of is een image een tijdelijke opslagplaats? :?
Gelieve wat meer uitleg.

2) Ik heb hier zojuist mp3's naar een muziek CD gebrand maar de optie "Create Image?" niet aangevinkt.
Wat is nu juist het verschil wanneer je wel die optie aanvinkt? :?

Nogmaals dank. :)

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Volgens mij met 'create image' zet 'ie de inhoud van de CD over naar je HD in 2 bestanden, te weten een .bin file (waar de complete CD in zit), en een .cue file (dat is een soort index, en die geeft aan waar alle mappen en bestanden op de nieuw te branden CD moeten staan), en dan heb je een 'iso'.
Met een proggie als CDRWin maak je van een iso weer een complete CD door de .cue file op te geven, en dan gaat de rest vanzelf.
Iso's zijn dus ideaal voor internet, omdat het maar 2 bestanden zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
1) Anyway, als je de optie "Create Image?" aanvinkt, wordt die image dan bewaard op je HD of op de nieuwe CD of is een image een tijdelijke opslagplaats?

Je image wordt op je hd gemikt, en gaat daar weer weg als cd klaar is, tenzij je dat opgeeft binnen nero.. is zeg maar tijdelijk file om verrotte cds te voorkomen.

2) Ik heb hier zojuist mp3's naar een muziek CD gebrand maar de optie "Create Image?" niet aangevinkt.

Maakt weinig uit, zonder image is t MP3->CD (dus decoderen van mp3 on-the-fly, dus tijdens branden)

Doe je t via een image, dan is t MP3->HD->CD. Dus dat is een stapje langzamer, maar als je pjoeter geen realtime mp3 fikken (anders verwoord: je hebt een slome pjoeter :) ), maar je hebt een grotere kans op een goeie cd.. kost je wel 650Mb tijdelijk op je hd..

Echter, beetje pjoeter fikt wel realtime, of 1:1, dus dan is image niet nodig.

En voor images op inet wordt Nero weinig gebruikt, (.NRG files) meestal zie je CDRwin en Fireburner images (bin/cue) op t net, alle groepen releasen op dat formaat (Fairlight, DeViance, EuPHORIA enz)

Verwijderd

2) Ik heb hier zojuist mp3's naar een muziek CD gebrand
:?

Ik ga er van uit dat je wel eerst die MP3'tjes hebt overgezet naar .WAV?
Of doet Nero dit zelf? (ik gebruik alleen ezCDcreator, dus vandaar deze vraag)

Dit is niet bijdehand bedoelt hoor, maar omdat je zelf zegt een newbie te zijn in het branden.:)

• sbuter
  • Laatst online: 15:59

sbuter

...dus...

Mp3 branden doet Nero zelf.
PS. Weet iemand nog een goeie wav/mp3 compressor of hoe je dat ook noemt?

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:38
hey,
je kan met nero zelf van wav=>mp3,wma maken en natuurlijk andersom.

;)hoe ??? ;)
Extra's> File encoding en dan kan je je mp3,wav,wma add'n en converten wat je wil

GrEeTz

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand a.u.b. nog eens een deftig antwoord geven op m'n vorige reply?

Bij voorbaat dank. :)

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op zaterdag 18 november 2000 19:55 schreef Lindsay het volgende:
Thanks DJSmiley. :)

1) Anyway, als je de optie "Create Image?" aanvinkt, wordt die image dan bewaard op je HD of op de nieuwe CD of is een image een tijdelijke opslagplaats? :?
Gelieve wat meer uitleg.

Wat is nu juist het verschil wanneer je wel die optie aanvinkt? :?

Nogmaals dank. :)

Bij voorbaat dank.
1) zoals al eerder vermeld een image is een kopie van hetgene dat je wilt kopieren,handig bij cd's omdat hij dan eerst een kopie van de cd naar je hd schrijft en dus een stuk stabieler is

2)als je create image aanklikt als je iets van je hd afbrandt maakt ie een kopie van datgene op je andere hd (c dus) en is dus eigenlijk overbodig

3)dit is voor sbuter een goed wav=>mp3 proggie is vind ik zelf audiocatalist als je hem niet kunt vinden op i-net stuur maar ff een berichtje 47561205(icq)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• the noise
  • Laatst online: 08:20
je wordt toch helemaal bij van zo'n medetweakerij :) :) :)
Pagina: 1