Toon posts:

netwerk zéér langzaam!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een eminent switch gekocht voor 65 euro. Ik had deze gekocht omdat ik mijn netwerk van 10mb naar 100mb wou opvoeren. Nu heb ik deze switch vanavond aangesloten en bij het opstarten leek alles goed te werken, hij gaf in winXP ook aan dat er een 100mb connectie was dus ik ga testen.
Wat blijkt als ik een map op een andere pc wil openen duurt het zeker een halve minuut voordat ik wat te zien krijg en hij loopt ook vaker vast. Na lang geprobeerd te hebben heb ik de 10 mb HUB maar weer eens aangesloten en alles werkte weer perfect. Heb ook nog het programma DUmeter geinstalleerd maar die laat zo goed als geen communicatie zien. verder heb ik 4 pc's aan de switch hangen maar met welke pc ik ook probeer steeds heb ik hetzelfde probleem. later heb ik nog in GTA2 nog ff de ping getest en die was 45 dus dat is toch niet zo slecht dacht ik?

Is mijn switch nu kapot of is er wat anders aan de hand zijn?

Verwijderd

als je netwerk kabels bij xp er even uit haalt terwijl hij aan stond,
gaan ze nog wel eens moeilijk doen in xp.
dus ga ff alle ip's na etc.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Moest een switch niet een tijdje draaien en het netwerk 'leren' kennen? Zodat ie vanzelf beter en dus sneller wordt?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

dat bedoel ik ook,
ik heb dat ook gehad toen ik er een nieuwe switch tussen deed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al vanaf 18:00 uur aan het proberen, zo lang duurt het toch niet voordat de switch je netwerk 'kent'. Ik ken iemand die laatst een sitecom switch heeft gekocht en die heeft dat ding aanesloten en hij werkte. Ik kan nog niet eens een heel klein bestandje over het netwerk versturen of hij loopt al vast. Dat lijkt mij toch niet echt normaal.
als je netwerk kabels bij xp er even uit haalt terwijl hij aan stond,
gaan ze nog wel eens moeilijk doen in xp.
dus ga ff alle ip's na etc.
Ik heb de IP's ingesteld dat hij ze automatisch toewijst.

Verwijderd

Kijk eens even naar de duplex settings van je pc's en zet die eens vast op full duplex

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 21:48:
Kijk eens even naar de duplex settings van je pc's en zet die eens vast op full duplex
Als ik 10mb full duplex pak dan werkt het maar als ik 100mb full duplex pak wordt het weer zo langzaam. Hoe kan dit nou weer?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Nobby

Nuts!

gebruik je misschien een netwerkkaartje die niet full duplex 100 mbit ondersteund? Dat zou ook heel vertragend kunnen werken als je voor de rest wel 100Mbit full duplex kaartjes hebt.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
- pc met winXP en een sitecom 100mbit netwerkkaart
- pc met winME en een sitecom 100mbit kaart dezelfde als hierboven
- pc met een 100mbit netwerk op moederbord van asus a7n8x (nforce2 geloof ik)

Ik heb nu net het netwerk werkend tussen de onderste pc's alleen de verbinding met de bovenste pc werkt nog niet.

Verwijderd

zijn de kabels goed? :)

probeer de pc's die uitstaan ff NIET aan te sluiten op het netwerk

op djo weleens gehad...spamde het hele netwerk met een 'wake-me-up' :)

//edit vooral die onboard pc's ff loskoppelen, kijken of het van 1 specifieke pc komt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 02:21 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Let er op dat je de kabels op de juiste wijze aangesloten hebt. Ik heb wel eens gehad dat een netwerk WEL werkte met een hub op 10 Mbit maar zodra ik een 10/100 Mbit switch aansloot er NIETS meer werkte.

Dus: volgens het juiste schema (zie netwerk FAQ).

Succes!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

heb vandaag een eminent switch gekocht voor 65 euro

Koop iets goeds. Voor 1000 euro rijd je ook geen ferrari. Die goedkope dingen zijn meestal gewoon hubs.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:56

Shunt

Boe

DaRealRenzel schreef op 15 March 2003 @ 02:30:
heb vandaag een eminent switch gekocht voor 65 euro

Koop iets goeds. Voor 1000 euro rijd je ook geen ferrari. Die goedkope dingen zijn meestal gewoon hubs.
haha man weet wel ffe waar je over praat man
mijn god
een switch is een switch |:( geen hub
weet jij eik wel wat het verschil is tussen een hub een switch |:(

als je een motor koopt voor 7000 euro van een wat goedkoper merk ipv een motor van 23000 euro van BMW dan blijft het gewoon een motor hoor dan is die goedkope niet in eens een brommer :X |:(

voor een thuis netwerk heb je echt geen 16 poorts 3COM ultra switch nodig hoor van een paar honder euro |:(
ik heb hier dus wel zon kreng liggen (2 zelfs) en een conceptronic 8 poorts switchje en jah ik merk tog echt geen vershil behalve dat er op de 3com dingen gewoon een hoop extra's zitten
en moet je na gaan die switch van mij koste maar 50 euro :D

btw die 3coms zitten in mijn server box ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 15-03-2003 02:46 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:42:
Ik ben al vanaf 18:00 uur aan het proberen, zo lang duurt het toch niet voordat de switch je netwerk 'kent'. Ik ken iemand die laatst een sitecom switch heeft gekocht en die heeft dat ding aanesloten en hij werkte. Ik kan nog niet eens een heel klein bestandje over het netwerk versturen of hij loopt al vast. Dat lijkt mij toch niet echt normaal.
[...]

Ik heb de IP's ingesteld dat hij ze automatisch toewijst.
Wat heb je voor apparaat? Want een switch is geen router/dhsp server.
Geef overal maar eens een vast ip op, bijv 10.0.0.x range.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK wil best wel een 3com switch thuis alhoewel een cisco 3548 ook mag.

Maarre ff ontopic zitten er wel CAT5e kabels tussen ? of gebruik je CAT3 / ISDN kabel ? Want dan klopt het wel dat je zo`n zuignetwerk heb.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Ik heb:
- pc met winXP en win98 en een sitecom 100mbit netwerkkaart
- pc met winME en een sitecom 100mbit kaart dezelfde als hierboven
- pc met een 100mbit netwerk op moederbord van asus a7n8x (nforce2 geloof ik)
- Een 100mbit eminent switch

Het netwerk tussen de onderste pc's werkt nu. Alleen de bovenste pc werkt zeer langzaam :Z (onder win98 is het sneller maar nog niet zoals het hoord te zijn). Ook werkt het netwerk als ik mijn oude 10mbit hub ertussen zet of als ik het netwerk instel op 10mbit. Ik heb al geprobeerd kabels te wisselen maar dat hielp ook niet, Maar toen ik de bovenste 2 pc's uit de lijst hierboven met een crosskabel heb verbonden werkte het netwerk wel op 100mbit. Kan het zijn dat mijn netwerkkaart kapot is en alleen nog maar het 10mbit gedeelte werkt of is de switch gewoon slecht. :?
Wat heb je voor apparaat? Want een switch is geen router/dhsp server.
Geef overal maar eens een vast ip op, bijv 10.0.0.x range.
Heb ik ook al geprobeerd maar helpt niks
Maarre ff ontopic zitten er wel CAT5e kabels tussen ? of gebruik je CAT3 / ISDN kabel ? Want dan klopt het wel dat je zo`n zuignetwerk heb.
Ik heb gewoon cat-5 kabel.

PS. het lampje achter op de sitecom netwerkkaart blijft continu knipperen terwijl die andere dat niet doet is dat normaal???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:02 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

pinockio schreef op 15 March 2003 @ 02:25:
Let er op dat je de kabels op de juiste wijze aangesloten hebt. Ik heb wel eens gehad dat een netwerk WEL werkte met een hub op 10 Mbit maar zodra ik een 10/100 Mbit switch aansloot er NIETS meer werkte.

Dus: volgens het juiste schema (zie netwerk FAQ).

^^^^

Als je de getwiste paren verkeerd steekt (maar wel nog 1 op 1) is het goed mogelijk dat 10mbit wel nog werkt maar dat ie bij 100mbit niet te gebruiken is.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 15 March 2003 @ 15:08:

[...]

^^^^

Als je de getwiste paren verkeerd steekt (maar wel nog 1 op 1) is het goed mogelijk dat 10mbit wel nog werkt maar dat ie bij 100mbit niet te gebruiken is.
Ik heb de kabel al eens gewisseld met een kabel van een pc die wel werkte maar dat helpt niks dus dat kan het ook niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, 1 sitecom kaart was kapot en werkt alleen maar op 10mbit. Nu weet ik alleen niet hoe ik in winME de netwerkkaart op 10mbit full duplex kan zetten. Wie kan mij dat ff zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:12:
Ik heb het probleem gevonden, 1 sitecom kaart was kapot en werkt alleen maar op 10mbit. Nu weet ik alleen niet hoe ik in winME de netwerkkaart op 10mbit full duplex kan zetten. Wie kan mij dat ff zeggen?
Ik heb het al gevonden 8)7

Verwijderd

DAlchemist schreef op 14 March 2003 @ 22:17:
gebruik je misschien een netwerkkaartje die niet full duplex 100 mbit ondersteund? Dat zou ook heel vertragend kunnen werken als je voor de rest wel 100Mbit full duplex kaartjes hebt.
Een switch switched, en ondervindt dus totaal geen invloed van apparaten op andere poorten. Dit is dus onzin.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif is er niet voor niets.. :)
Pagina: 1