Netwerk over geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb hier een oude laptop liggen, moet een paar bestanden overzetten (mb of 5)
Floppy-drive heb ik nu niet hier (maandag pas), en ding heeft verder bijna geen aansluitingen, naja, een seriele poort, maar heb ik geen kabel voor.

Had ik een briljant idee: ding heeft een microfoonaansluiting, en een koptelefoon. Is het op een of andere manier mogelijk hierdoor data te versturen?

In theorie natuurlijk wel, ik bedoel, je kan hoge en lage signalen over die kabels gooien, maar is er software waarmee je bestanden heen-en-weer kan sturen?

Kort: ik wil dus 2 pc's koppelen via een mic en headphone kabel.

ding heeft trouwens ook een line-in... Als je ziet dat een wave ca. 140KB/s neemt, met ruis meegeteld, moet je toch wel 50KB/s kunnen halen... Lijkt me wel cool :D

[ Voor 13% gewijzigd door WieMie op 14-03-2003 21:10 . Reden: Line-in gevonden ]

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
klinkt leuk, suc6

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
hahaha

Maar, serieus, in theorie moet zoiets mogelijk zijn... En er zal vast wel een malloot iemand zijn die dat ooit heeft geprobeerd

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28

timovd

Voorsprong door techniek

Het zal vast wel mogelijk zijn, maar denk es na...
Je moet toch eerst een programma hebben op je laptop om die bestanden erop te krijgen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Net als bij de packet netwerk op de 27mc band of in de amateur banden.
Dus programmas moeten er genoeg zijn mischien wel onder DOS, zoek dus maar op packet proggrammas.

PGEQRZEM

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Wat dacht je van een modem? vertaalt digitale signalen naar analoge signalen en andersom, aangezien een geluidskaart een analoog signaal verstuurt zul jij een programma moeten vinden wat dus het digitale signaal vertaalt naar analoog en dat signaal over je geluidskaart sturen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:56

Shunt

Boe

jij kijkt tegen de snelhijd imho verkeerd tegen aan
de digitale mp3 is 144 kb's maar we hebben het hier over een ANALOGE aansluiting dus moduleert hij het digitale nummer naar een analoog patroon wat je speakers weer vertalen naar geluid

nu is het principe van een modem ook gelijk aan dat van een geluidskaart dit houd in
je modem moduleert dus ook digital naar analoog

dus het zou moeten kunnen MAAR dan zal je zelf waarschijnlijk een programma moeten gaan schrijven wat niet al te makkelijk zal zijn :P
Tampie schreef op 14 March 2003 @ 21:25:
Wat dacht je van een modem? vertaalt digitale signalen naar analoge signalen en andersom, aangezien een geluidskaart een analoog signaal verstuurt zul jij een programma moeten vinden wat dus het digitale signaal vertaalt naar analoog en dat signaal over je geluidskaart sturen.
grr :P we have the same mind :P

[ Voor 30% gewijzigd door Shunt op 14-03-2003 21:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

WieMie schreef op 14 maart 2003 @ 21:15:
[...]

hahaha

Maar, serieus, in theorie moet zoiets mogelijk zijn... En er zal vast wel een malloot iemand zijn die dat ooit heeft geprobeerd
Sterker nog... vroeger werd er via de radio nog wel eens programmacode uitgezonden! Hoe heette dat programma ookalweer.... basiccode ? Was een programma van de NOS, ergens alverwege de jaren 80 van de vorige eeuw.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
cool :D maar, inderdaad, moet dat programma op m'n laptop krijgen :$

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Geen parallele poort?

Dan een heel stom voorstel : koop een pcmcia netwerkkaart, kost 2dehands toch maar zo'n 15 Euro (10mbitter, lijkt me zat voor die 5MB).

Ik weet niet wat voor OS je erop hebt, maar je zou mogelijk ook wat kunnen doen met een flashcard in pcmcia vorm oid...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

null modem kabel?
zoiets kan je lenen of kopen voor 10 euro ofzow!
Hyperterminal starten en klaar!

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Als je in amersfoort woont kan je hier langskomen, heb een null modem kabel (serieel) en een pcmcia netwerkkaartje (3com) + 14k4 modem pcmcia voor laptopjes liggen :p

zit in me eigen 486 met 12mbram en kleurenscherm laptop die ik niet gebruik.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Als het goed is krijg ik over een uurtje toch nog floppy-drive, maar, het blijft een interessante casus. Kun je een netwerk draaien over je geluidskaart?

Op google heleboel over geluidskaart over netwerk, maar andersom niet...
Pagina: 1