Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] CCFL Probleem

Pagina: 1
Acties:

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Zou kunnen dat het al eens eerder ter sprake is gekomen, maar dan evengoed nogmaals de vraag: Waarom is mijn CCFL ineens stukken minder geworden, qua licht opbrengst dan huh....

Zou het iets te maken hebben met het feit dat ik zelf eens een opdonder heb gekregen van de inverter? Heb zelf al eens met mijn duim op de 2 contacten gezeten waar eigenlijk een CCFL aan hoort te hangen, in andere woorden, kreeg een pittige klap! En 2 puntjes in mijn duim geschroeid 8)7

Hier heb ik zo mijn twijfels over, een invertertje moet hier tegen kunnen. OP de inverter zelf is niets bijzonders te zien. Zou het zijn dat de lamp zelf op raakt?
Ook dit lijkt me stug, want deze zit ern een half jaartje in....

Iemand suggesties??

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

het ligt gewoon aan de ccfl ik heb er ook zo een hier liggen die is duidelijk minder (ook al iets ouder) dan die nieuwe, terwijl die eerst ook heel fel was..

maar de lamp zelf zal het nog wel een tijdje uit houden kijk maar es hoe lang je met een normale tl kan, alleen deze werken met een koude kathode, en tl's zitten van die gloeidingetjes in, volgens mij... is dat het enigste verschil, tl's worden naar verloop van tijd ook minder fel, alleen naar mijn idee zie je dat minder omdat er meestel geen andere kleur dan wit alleen aan toegevoegt is...

[ Voor 60% gewijzigd door melvie op 14-03-2003 22:23 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
ik heb t ook..alleen als ik een beetje aan mn contact rommel (van CCFL naar draadjes) dan veranderd de lichtsterkte...alsof er iets van een los contact in zit. Heel vaag, maar misschien heb ik gewoon een verrotte CCFL |:( . Hijs trouwens net nieuw...

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 22:11

Gotiniens

Fairly odd Tim

Rein_stein schreef op 14 maart 2003 @ 23:08:
ik heb t ook..alleen als ik een beetje aan mn contact rommel (van CCFL naar draadjes) dan veranderd de lichtsterkte...alsof er iets van een los contact in zit. Heel vaag, maar misschien heb ik gewoon een verrotte CCFL |:( . Hijs trouwens net nieuw...
als je toevallig een CCFL hebt van de sunbeam company dan kan het best wel eens kloppen, want ik heb dat ook met mijn CCFL (ook sunbeam company), en toen ik even op tweakers had gezocht las ik dat dat een bekend prob was, ik heb echter nooit een oplossing hiervoor gezien :'(

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Gotiniens schreef op 15 March 2003 @ 00:36:
[...]

als je toevallig een CCFL hebt van de sunbeam company dan kan het best wel eens kloppen, want ik heb dat ook met mijn CCFL (ook sunbeam company), en toen ik even op tweakers had gezocht las ik dat dat een bekend prob was, ik heb echter nooit een oplossing hiervoor gezien :'(
Die heb ik ook, ik heb het idee, dat de draadjes elkaar en de massa niet mogen raken :)

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Heb je de draadjes van de CCFL verlengt? Toen ik dat deed is de sterkte gehalveert, terwijl het draad mischien 10 CM langer is geworden. Gelukkig verkopen ze bij Computerland de ideale CCFL: In een buisje, met verlengt snoer en een afgesloten CCFL voor maar 12 euro compleet.
Voor mijn oude CCFL moet ik nog een nut bedenken nu. (KOFFER!!!!! :) )

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 22:11

Gotiniens

Fairly odd Tim

Rebels schreef op 15 March 2003 @ 01:20:
[...]

Die heb ik ook, ik heb het idee, dat de draadjes elkaar en de massa niet mogen raken :)
hmmmz, zou dat komen omdat ze elkaar storen? Anders zou je het mischien wel kunnen oplossen met wat extra isolatie, plakband ofzo?

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Gotiniens schreef op 15 March 2003 @ 12:46:
[...]

hmmmz, zou dat komen omdat ze elkaar storen? Anders zou je het mischien wel kunnen oplossen met wat extra isolatie, plakband ofzo?
erm, wie zegt dat ik een oplossing wil? :+
vind het wel goed zo, ik deed alleen ff de mededeling :)

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

XyonN,

12 euro bij computerland? hier in eindhoven waren ze geloof ik toch iets van 24 euro per stuk...

over welke computerland heb jij het trouwens? welk filiaal.... anders mag je voor mij daar 2 ccfl's kopen :P

mail me anders ff : g.klemkerk@chello.nl

• XyonN

XyonN

Ik heb het over Computerland Haarlem.
En ze zijn echt 12 euro jongen!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, deze is het, van computerland (ehv), 12 euro :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/entrefice/Other/GoT/ccfl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door --Erik-- op 15-03-2003 18:31 ]

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

• XyonN

XyonN

Inderdaad. Ideaal die dingen.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

--Erik-- schreef op 15 maart 2003 @ 18:29:
Idd, deze is het, van computerland (ehv), 12 euro :)
[afbeelding]
Thx.. dan ga ik daar toch echt morgen ff langs hoor om die te halen ... :D:D Thxie!

• XyonN

XyonN

Morgen is het Zondag...

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Heel erg scherp! :D

Verwijderd

Ik heb d'r ook zoeen van Computerland Ehv, en die is dus echt wel perfect. Mooie plakkers om de boel vast te plakken en lekker fel. Jammer dat ze alleen rood en blauw hebben. (ohwjah en dat plastic om het glas, dat moet je eraf halen :P)

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:59:
Ik heb d'r ook zoeen van Computerland Ehv, en die is dus echt wel perfect. Mooie plakkers om de boel vast te plakken en lekker fel. Jammer dat ze alleen rood en blauw hebben. (ohwjah en dat plastic om het glas, dat moet je eraf halen :P)
Heb hem nog niet in gebruik dus laat het nog ff zitten, zodra ik hem ga gebruiken volg ik je tip op ;)

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

• Rein_stein
die CCFL van mij is van sharkoon...maarja, grote kans dat t dezelfde is met alleen een andere doos :Y)

maar dr is niemand die weet waardoor dit komt? kortsluiting maken lijkt me sterk, dan slaat meestal de hele voeding vast. en dr lopen behoorlijk wat voltjes door dat ding, dus dat merk je dan denk ik wel als je die tegen elkaar houd...

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ow shit jah... dacht dat het al zondag was.... grr :D nougoed.. dan maar maandag ;)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Rein_stein schreef op 15 March 2003 @ 21:04:
die CCFL van mij is van sharkoon...maarja, grote kans dat t dezelfde is met alleen een andere doos :Y)

maar dr is niemand die weet waardoor dit komt? kortsluiting maken lijkt me sterk, dan slaat meestal de hele voeding vast. en dr lopen behoorlijk wat voltjes door dat ding, dus dat merk je dan denk ik wel als je die tegen elkaar houd...
ik heb dat ook bij mijn sunbeams.. ( dual color) lijkt wel alsof de ene minder fel brandt dan de ander..

is niks aan tedoen denk ik. of een nieuwe ccfl kopen, maar dat is niet geheel de bedoeling lijkt me :)

• XyonN

XyonN

Zoals ik al zei: Een CCFL verliest enorm veel kracht als zijn draadjes worden verlengt. Ik weet niet of dat ook het geval is, maar als dat zo is, dan is dat je oorzaak....

• Rein_stein
das dus niet het geval...gewoon nog standaard-unmodded

• XyonN

XyonN

hmmm, vreemd inderdaad. Waarschijnlijk toch door die klap dat de inverter lichtelijk, maar onzichtbaar beschadigd is. Dat zou wel k*t zijn.

Pagina: 1