[PHP] Safe mode? werkt wel na down- en upload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond!

ik hoop dat iemand me kan helpen!

Ik ben met een script bezig en sinds kort krijg ik de error:"

Warning: main() [function.main]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 99 is not allowed to access ./blaphp owned by uid 1797.

Het script bestaat uit een aantal forms waarna er aan het einde een pagina x.php wordt aangemaakt waar dus die include in staat. Als ik die x.php bekijk dan krijg ik dus die error.
Als ik het bestand download en vervolgens weer upload krijg ik geen error, terwijl het bestand wel dezelfde rechten heeft (644 ). Overigens kan ik bestand ook niet verwijderen in de directory (wel renamen). Dus misschien toch een rechten probleempje? Maar hoe los ik dit op?

misschien nuttig: daait bij WideXs

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

tanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Lijkt me geen rechten probleempje maar ik gok zo dat er verschillende processen tegelijkertijd zitten te vechten om het bestand te mogen gebruiken.

Verder: welkom op GoT en gefeliciteerd met je eerste posting :) Een hoop mensen kunnen een voorbeeld eraan nemen dat je bij je eerste post zulk een duidelijke topictitle en omschrijving geeft. Ik wil je echter wel even verzoeken om de FAQ's door te lezen, 'goedenavond', 'thanks' en dat soort nutteloze onzin doen we hier nl. niet aan: dat is overbodige bandwidth als je bedenkt dat iedereen hier elkaar permanent bedankt en de groeten doet. ;)

Verder heb ik zo m'n twijfels of je topic wel in P&W thuishoort, het klinkt als een puur *nix-rechtenprobleem wat in NOS zou thuishoren, maar omdat het specifiek PHP betreft heb je hier denk ik idd meer kans op een correct antwoord :)

Succes!

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Als eerste zou ik weggaan bij WideXS wat die zijn zo traag als stront van een makke beer, imho. Misschien een virtual server probleempje? Dat je niet het volledige pad opgeeft ofzo; dat had ik laatst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
wach ff, je maakt mbv php een file die je weer wilt includen?

Probleem is dat niet jij (als ftp-user (met user-id 1797) die de Php bestanden geupload heeft) maar de webserver het bestand aanmaakt, die webserver draaid onder een andere user (id 99). Bij WideXS is het zo ingesteld dat een php script niet een phpscript van een andere user in kan lezen (zo zou je bv database passwd's kunnen krijgen door het includen van een file van een andere persoon).

Ofwel, je phpscript maakt mbv de webserver een bestand aan, maar dat bestand is dus niet van jouw maar van de webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 14 maart 2003 @ 21:24:

Verder: welkom op GoT en gefeliciteerd met je eerste posting :) Een hoop mensen kunnen een voorbeeld eraan nemen dat je bij je eerste post zulk een duidelijke topictitle en omschrijving geeft. Ik wil je echter wel even verzoeken om de FAQ's door te lezen, 'goedenavond', 'thanks' en dat soort nutteloze onzin doen we hier nl. niet aan: dat is overbodige bandwidth als je bedenkt dat iedereen hier elkaar permanent bedankt en de groeten doet. ;)
Ok, duidelijk >:) Ik kijk al heel lang mee op GoT en lees er al eeuwen en heb dankzij GoT ook vekle problemen kunnen oplossen. Echter krijg ik dit niet opgelost.

Heeft iemand een idee hoe het op te lossen?
Of moet ik ipv include "bla.php de gehele code van bla.php plakken in x.php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 14 maart 2003 @ 23:11:
wach ff, je maakt mbv php een file die je weer wilt includen?

Probleem is dat niet jij (als ftp-user (met user-id 1797) die de Php bestanden geupload heeft) maar de webserver het bestand aanmaakt, die webserver draaid onder een andere user (id 99). Bij WideXS is het zo ingesteld dat een php script niet een phpscript van een andere user in kan lezen (zo zou je bv database passwd's kunnen krijgen door het includen van een file van een andere persoon).

Ofwel, je phpscript maakt mbv de webserver een bestand aan, maar dat bestand is dus niet van jouw maar van de webserver.
ah..Dit is duidelijke taal!!! Heb je enig idee hoe dit op te lossen?
Pagina: 1