Toon posts:

[BlueTooth] iemand oplossing gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een BlueTooth PCI adapter.
Die kan ik echter nergens vinden.

Nu is mijn vraag: wie van jullie heeft er een afdoende oplossing gevonden voor bluetooth-gebruik?
We hebben hier, op kantoor, 2 bluetooth Ipaq's en 3 bluetooth telefoons (2 Nokia's en SonyEricsson). Nu willen we de PC's aansluiten op BlueTooth. Ik wil eigenlijk niet zo'n USB-dongle, maar ja, als het niet anders kan, dan mot dat maar.

Dus, wie van jullie heeft er ervaring mee en kan mij iets wijzer maken in wat het slimste is?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
kun je hier misschien iets vinden: http://www.tweakers.net/p...dsp?Cat2=&Query=bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
''ik heb me de pleuris gezocht'' > je hebt gelijk; waar ik zelf op uitkwam was de acer USB dongle. Ik vind het alleen zo raar dat er geen PCI kaarten zijn? Zo'n dongle neemt

1. een usb poort in
2. een verhoogd risico (laptops ed)
3. een kans op incompatibiliteit

Ik snap niet dat ze nog niks beters hebben uitgevonden? 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 21:18 ]

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eeuh ja je kan ook een pcmcia-adapter kopen die je in een pci slot douwt met daarin dan een bluetooth kaart, maar of dat nou alles is... :P

Ik zie eigenlijk niet in wat er mis is met een dongle, als je te weinig usb-poorten hebt, kan je gewoon een hub kopen voor een paar tientjes, op laptops moet je sowieso een usb-dongle of pcmcia kaart hebben (of ingebouwd), de kans op incompatibiliteit is niet groot imho...

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
doubleduh schreef op 15 March 2003 @ 01:50:
Ik zie eigenlijk niet in wat er mis is met een dongle, als je te weinig usb-poorten hebt, kan je gewoon een hub kopen voor een paar tientjes, op laptops moet je sowieso een usb-dongle of pcmcia kaart hebben (of ingebouwd), de kans op incompatibiliteit is niet groot imho...
Lijkt mij ook inderdaad, zo'n usb dongle is echt een mooi apparaatje.
Bovendien kun je, als je een hub gebruikt met een kabeltje, de dongle op een hoger punt bevestigen, en dan is de ontvangst misschien weer ietsje beter dan bij een pci kaart.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik doorvragen (bedankt zover voor de antwoorden):
Wie weet welke winkel een grote voorraad aan drivebays online heeft staan?
Ik wil zo'n multicard reader in een 5.25" slot zetten, met dan, inderdaad, een USB erbij, enzo. Kan die dongle daar mooi op.
Ik weet echter niet waar ik de keuze moet vinden; op pricewatch kwam ik er zo niet uit. (waar staan ze? casemodding?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:52 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik vraag me af wanneer bluetooth nou echt mainstream wordt?

Je kan gewoon nergens voor weinig een bluetooth adapterje van welk soort ook krijgen.
Dit terwijl de BL chip echt geen geld kost.

American Express vraagbaak

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
punt is natuurlijk dat er altijd wel wat naar buiten moet steken, zo'n metalen kast is nou niet echt prettig voor de signalen..

Verwijderd

t enige kleine nadeeltje van zo'n usb bluetooth dongletje is t grote verhoogde gap-risico :9~

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26

jep

Dat een USB dongle een usb poort in neemt heb je goed begrepen. Een PCI adapter neemt een pci-slot in, en da's nog net iets minder goed uitbreidbaar. :)

Verwijderd

Topicstarter
PCI slot is niet zo'n ramp: PC waar BlueTooth in eerste instantie in moet, heeft enkel een AGP slot nodig; de rest zit on-board. Blijven er dus 5 of 6 PCI's vrij. Goed, antenne is uit den boze, omdat de tafel nu al bezaaid is met cradle, cordless mouse, seriele telefoonkabel, you name it.
Ik vind het gewoon jammer dat BlueTooth nog niet echt geintegreerd is; enkel MSI levert ze en de nieuwe E7205 met BlueTooth is hier in NL, evenals DU, nog niet verkrijgbaar :(

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Somige moederplanken hebben extra connectors voor USB poorten op de voorkant. Misschien kan je daar een dongle op aansluiten en hem dan binnen de kast bevestigen...waarschijnlijk wel op een positie waar hij de minste last heeft van de schielding van de kast.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17
De enige PCI BT dinges die ik heb gezien is van MSI en die heeft een mobo nodig wat BT ondersteund en heeft wel een antenne, duss..... USB is makkelijker denk ik.

BT dingen staan bij de pricewatch onder netwerkzooi, de USB dongle van MSI is het goedkoopst bij MyCom (39 euro) en werkt met een t68i 8)

Strava

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien dat je hier eens naar kan kijken: http://www.bluetooth.com/tech/products.asp
(bij Accesspoints)
Hier staat misschien een elegante oplossing bij
Pagina: 1