Schotel naar USA?

Pagina: 1
Acties:

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 09:36

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Jongens, hopelijk het goede forum en een goede titel.....maar hier komt ie dan
weet iemand of het mogelijk is om van Nederland schotel te kunnen kijken en dan de amerikaanse zenders te ontvangen? zo ja, welke decoder?? etc.....

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3071/full.jpg

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Je kan geen amerikaanse satteliet ontvangen om dat de wereld rond is.
Mischien dat er op een europese of een afrikaanse/midden oosten satteliet iets te vinden is maar ik geeft het weining kans.

PGEQRZEM

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15
Het gaat er niet om dat Amerikaanse sattelieten Europa niet kunnen bereiken maar om of er Amerikaanse zeters op de Europese satteliet zitten. Die zitten er zeker, alleen niet zo veel als in Amerika zelf natuurlijk.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

http://www.lyngsat.com/dig/europe.shtml

Hier staat een heleboel sattelieten.
Als je op een satteliet klik zie wat die uitzend, en met welke codering.
Welke astra de nederlandse kanaal plus uitzend weet ik niet percies.

PGEQRZEM

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 09:36

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
dat plaatje klopt niet hoe kan je anders naar amerika bellen.....de aarde is wel rond maar de sattelieten onderbreken het - waar het signaal normaal verloren gaat - en sturen het weer door......

voor info kijk maar naar Independence Day...ja de film....

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

sattelieten sturen het idd door als het nodig is, zoals bij communicatie dus. Echter als het niet nodig is niet -> want het is vrij kostbaar om een heel sataliet netwerk te hebben

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nee gaat niet. De voornaamste reden is trouwens niet eens de techniek, maar de uitzendrechten. Ze zouden dan ook voor Europa uitzendrechten moeten betalen. Een ander probleem is de PAL/NTSC verschillen denk ik, alhoewel dat met de nieuwe digitale satellieten van de afgelopen 15 jaar niet zo'n groot probleem meer is geloof ik.

Dit is ook de reden waarom bij Europese satelliet de decoder kaarten voor een bepaald land alleen in dat land te krijgen zijn. Zo kun je in Nederland geen Engelse kaart krijgen. Officieus tenminste want er zijn bedrijven in Nederland die ze wel verkopen.

Een beperkte hoeveelheid zenders wordt trouwens wel via militaire satellieten over de gehele wereld verspreid, maar dit is dus inderdaad alleen voor de Amerikaanse militairen die overal ter wereld zijn gelegerd. Deze zijn voorzien van een leger encryptie die je niet even met een huis-tuin-keuken satelliet decodertje en een gehacked smartcardje kan krijgen.

Dan zijn er ook nog wat internationaal getinte zenders zoals CNN, MSNBC en FoxNews. Deze kun je bij elke respectabele kabelmaatschappij wel krijgen, of tenminste 2 van de 3 ofzo...

In principe is het antwoord dus NEE.

Wil je de nieuwste Amerikaanse series etc hebben voor dat ze in Nederland zijn? Kijk dan eens hier. Sky Digital is een Engelse Satelliet provider en kan je iets van 40 goede Engelstalige kanelen aanbieden.

De nieuwste series zijn daar meestal al een maand tot een paar maanden nadat ze in Amerika zijn geweest te zien, en dus VEEL eerder dan in Nederland.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 23:36

Arjan A

Cenosillicafoob

Weet iemand hoe het andersom zit?
Als ik in de US ben in een beter hotel, kan ik soms aardig wat europese zenders krijgen, vooral Duitse en Franse (geen NL zelders overigens).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Dat over PAL/NTSC dat het daarom niet zou werken lijkt me niet helemaal juist..
Volgens mij worden die zenders gewoon gecodeerd over die sattelieten verstuurd, en wordt het beeld pas gecodeerd vanaf de schotel, en niet al bij de sat.. De schotel vervormd het signaal volgens mij in ntsc of pal..

Arjan A,

dat zal waarschijnlijk komen omdat die amerikaanse televisiemaatschappijen geld hebben betaald aan die europese zenders om het uit te mogen zenden, en ze dus nog meer zenders hebben..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 02:07 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 23:36

Arjan A

Cenosillicafoob

Het maakt wel degelijk uit in welk formaat het gecodeerd is. NTSC telt bijv. 50 beeldlijnen en PAL 60. De kleurcodering wordt idd pas op de receiver weer aangepast.
Arjan A,

dat zal waarschijnlijk komen omdat die amerikaanse televisiemaatschappijen geld hebben betaald aan die europese zenders om het uit te mogen zenden, en ze dus nog meer zenders hebben..
Als dat zo is, zou ik dus met een schotel in de US aardig wat Europese zenders kunnen ontvangen. En als dat zo is, zou het dus ook andersom kunnen (vooropgesteld dat de Amerikaanse satellieten ook Europa kunnen bereiken).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:25

Mist

Een gevaar op de weg

Het draait hier vooral om geld. Een aantal Europese landen heeft een of meer zenders beschikbaar voor de Amerikaanse markt. Ze zitten daar meestal in betaalpakketten gezien de kleine doelgroep. De uitzendrechten zijn geen probleem omdat het hier voornamelijk eigen producties in de eigen taal betreft. Zo hebben wij BVN, samenwerking tussen de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen. Zij zenden vooral actualiteiten en wat Nederlandse producties uit, ook in Amerika in een betaalpakket (zie hier bijv. voor meer info).

Andersom ligt het wat anders, de meeste Amerikaanse producties worden toch wel door zenders hier aangekocht. Daarnaast zouden die rechten voor een pan-Europese zender veel te duur zijn. En de grote nieuwszenders zijn toch wel wereldwijd vrij te ontvangen. Oftewel veel minder interessant.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Pagina: 1