Toon posts:

van kabel -> adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag me ADSL modem binnen (van PublishNET) en wel overstappen van Chello naar PublishNET. Nou zit ik met het volgende probleem; De Chello modem zit beneden en ik zit boven. Dus er is een LAN kabel (geen idee wat voor type) naar boven getrokken. Nu moet ik beneden me ADSL modem aansluiten op me telefoon (want beneden is de source van alle telefoons) en met een splitter gaat de telefoonlijn naar de modem en naar alle andere telefoons. Nu wil ik de LAN kabel van Chello gebruiken die er al in zit om verbinding te maken tussen me ADSL modem en me PC boven. Maar dat werkt niet omdat het waarschijnlijk geen "cross" LAN kabel is.
Nu is mijn vraag, weet iemand wat voor soort kabel er tussen de Chello modem (oude grijze LANcity) en de PC zit en of er een soort converter is om de van deze kabel een cross kabel te maken? Anders moet ik weer een kabel door het huis gaan trekken wat nogal lastig is.

Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Gewoon kijken of het werkt, dan weet je het zelker, werkt het niet, dan haal je de connectoren af, en zet je er 2 nieuwe op met crossvolgorde.

Verwijderd

chello utp kabel is gewoon straight en niet cross je kunt zon adapter connector kopen die van straight een crosskabel maakt of je knijpt er een ander connector aan

Verwijderd

Als het goed is heb je geen Cross nodig.. maar als dat wel zo is koop je toch een stukje cross van 30cm en een verlengblokje ben je ook zo klaar..

makkelijk zat! suc6

Verwijderd

Tussen het ADSL modem en de pc hoort gewoon een straight UTP kabel.
In ieder geval bij de Speedtouch 510(i) die ik hier aangesloten heb. Denk
dat andere modems ook gewoon een "straight" UTP kabel nodig hebben.

Typ foutje eruit gehaald :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 20:15 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 20:12:
In ieder geval bij de Speedtouch 510(i), die ik hier aangesloten heb. Denk
dat andere modem ook gewoon een "straight" UTP kabel nodig hebben.
De speedtouch 510i maakt het nix uit of je een straight of een cross erop zet, die zoekt het zelf uit :)

[geldt dus alleen als je ook direct naar een netwerkkaart gaat, het is natuurlijk wel van de kabel afhankelijk of je em in de uplink of gewone poort van een hub / switch gooit :) ]

[ Voor 20% gewijzigd door Scatman_II op 14-03-2003 20:17 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 20:12:
In ieder geval bij de Speedtouch 510(i) die ik hier aangesloten heb. Denk
dat andere modems ook gewoon een "straight" UTP kabel nodig hebben.

Typ foutje eruit gehaald :)
Nee ik heb wel een kabel erbij gekregen, staat een sticker op met de tekst "cross" maar die kabel is veels te kort om naar me kamer door te trekken. Dus ik heb nu nog alleen een plugje nodig om deze cross kabel op me "straight" kabel aan te sluiten?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 20:20:
[...]

Nee ik heb wel een kabel erbij gekregen, staat een sticker op met de tekst "cross" maar die kabel is veels te kort om naar me kamer door te trekken. Dus ik heb nu nog alleen een plugje nodig om deze cross kabel op me "straight" kabel aan te sluiten?
2.95 heb ik ze in de winkel zien liggen, in princiepe zou dat moeten werken

Anders prober je gewoon ff de kabel die er nu al ligt, kost je niks ;)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Ik zat op chello, ook kabeltje naar de zolder.

Nu adsl, gebruik etzelfde kabeltje zonder probs :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 14 March 2003 @ 20:21:
[...]

2.95 heb ik ze in de winkel zien liggen, in princiepe zou dat moeten werken

Anders prober je gewoon ff de kabel die er nu al ligt, kost je niks ;)
heb ik al geprobeert, werkt niet. Lampje op me LAN kaart blijft knipperen bij ipconfig /renew. No response....

Verwijderd

Scatman_II schreef op 14 maart 2003 @ 20:14:
[...]

De speedtouch 510i maakt het nix uit of je een straight of een cross erop zet, die zoekt het zelf uit :)

[geldt dus alleen als je ook direct naar een netwerkkaart gaat, het is natuurlijk wel van de kabel afhankelijk of je em in de uplink of gewone poort van een hub / switch gooit :) ]
Heb het dus zelf ook fout!! 8)7 Volgens de handleiding heeft de 510 en 510(i) een 'MDI-X' (Cross) kabel nodig. Er staat onder het tabelletje:
Omdat de 530 Speedtouch is uitgerust met een MDI/MDI-X-Ethernetpoort met automatische detectie, kunt u elk type LAN-kabel gebruiken om uw apparatuur aan te sluiten.

Ga er dan vanuit dat de 510 en 510i een cross kabel nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot! Ik zag in het pakket nog een plugje om me cross kabel aan me straight kabel vast te maken en nu zit ik op PublishNET :) Goodbye Chello! :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

jep

Hoe kom je bij Publishnet? ;).

Verwijderd

http://www.publishnet.nl/adsl/ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 20:39 ]

Pagina: 1