Toon posts:

ftp werkt alleen met DMZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem,
Ik zit met m'n windows xp prof achter een linksys router. Ik wil graag een ftp server opzetten onder port 21, dus hetgene wat ik al glijk deed was de port 20/21 forwarden naar mn eigen ip. Op de een of andere manier wil dat van buitenaf niet lukken. Intern no problemo Zet ik mijn IP als DMZ-host, dan werkt de ftpserver wel.
Stel ik in de ftp server b.v. port 8282 in(niet DMZ-host), en forward ik die port in de router naar mijn comp, dan werkt het wel.
Het is dus de bedoeling om een ftpserver op te zetten, zonder DMZ host te zijn.
Is dit mogelijk?
Ik gebruik serve-u of bpftp...
M'n ideeen zijn nu langzaam opgeraakt, dus mischien dat jullie nog iets weten.

greetz!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je bij de eerste methode (standaard poorten) niet per ongeluk passive FTP uitschakelt staan? Als je dat aanzet heb je namelijk grotere kans dat het werkt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Het lijkt erop alsof die poort vast "gerouted" staat naar de DMZ. Zou eens goed in de help van de router klimmen, of je dat kan veranderen ergens.

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben het wel vaker over active en passive porten, maar in mijn router is nergens die optie te vinden. Ik heb een linksys BEFSR41.
Of is dat een optie in het ftp prog?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

passive/active is een ftp-proggel instelling ja.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:26:
jullie hebben het wel vaker over active en passive porten, maar in mijn router is nergens die optie te vinden. Ik heb een linksys BEFSR41.
Of is dat een optie in het ftp prog?
Dat is inderdaad een optie in de FTP client. Het komt erop neer dat poorten niet meer random worden gekozen maar vanuit de server worden geinitialiseerd zodat de router de client daarop kan toelaten.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja, een ander ftp client had ik eerder moeten bedenken..
thnx guys!!!
Pagina: 1