Toon posts:

[Excel]

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In Cel C1 komt de som van kolom A. minus de dagen die corresponderen met de blanco cellen van kolom B. In het onderstaande geval dus -3. Ik heb wat geprobeerd met aantal.lege.cellen en als functies maar ik kom er weer niet uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  Kolom A         Kolom B
     Dagen         Verkopen
          1                   8
          8                  12
          3                   
          5                   13
          4                   11
          8                   19
          4                   14

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 14-03-2003 22:49 . Reden: zo is het al duidelijker ;) ]

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 16:14
Ik ook niet ... Waar heb je het over?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:24
Say what ?

Verwijderd

=SOM.ALS(B1:B7;">0";A1:A7)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap er ook niets van. Naast duidelijk uitleggen (incl. code ;) ) ben je trouwens de topictitel vergeten af te maken :Y)
Overigens kan je met [code] blabla [/code] er voor zorgen dat spaties gewoon blijven staan: zie mijn edit van je post :)

That being said: dit is te vaag om zo open te laten staan.

Overigens begint toch wel op te vallen dat je de laatste tijd veel (gelijkvormige) vragen stelt over Excel. Misschien tijd voor een boek? ;)

Zet de steeds bijna-gelijke vragen trouwens maar steeds in hetzelfde topic, natuurlijk wel steeds met genoeg uitleg over de data en hoe je code nu is, en na het doorlezen van alle beschikbare forumules in excel ;)

Maar goed: deze gaat dus op slot omdat het helemaal onduidelijk is wat je nu bedoelt :)

Ik gok trouwens dat je =-1*SOM.ALS(B1:B7;"";A1:A7) bedoelt, maar duidelijk is het dus echt niet :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.