Toon posts:

problemen met 2 geheugen stripjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik 2 geheugen stripjes in m'n computer doe, heb ik problemen met m'n pc. Sinds 1,5 maand heb ik een MSI KT4V moederbord. Hier heb ik 2x ddr333 geheugen opzitten. Dit deed het goed maar sinds 2 weken draait battlefield 1942 voor geen meter meer. Ook wou windows niet zich installeren, liep vast tijdens setup.

Ik heb memtest64 gebruikt. Eerst heb ik elk stripje afzondelijk getest op elke bank. Ze deden het allebei steeds goed. Wanneer ik ze echter samen test krijg ik bij test 5 een golf van fouten die begint bij 0 en eindigt bij 80532. Maakt niet uit in welke bank ik ze stop. Wanneer ik alles in het bios op default zet en test krijg ik de fouten. Heb ook cas3 geprobeert maar toen kreeg ik bij test 1 al fouten. Heb een biosupdate gedaan maar dat heeft niet geholpen.

geheugenstrippen: twinmos 256mb ddr333 en eentje met magic in de naam ( kan nu even niet de naam lezen want hij zit in de pc) 256mb ddr333

Het moederbord heeft in het begin goed gewerkt met dit geheugen. Het lijkt mij dat m'n moederbord problemen geeft. Maar misschien kan het toch iets anders zijn? Ik heb haast geen verstand van hoe ik het geheugen kan instellen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 18:45:
Wanneer ik 2 geheugen stripjes in m'n computer doe, heb ik problemen met m'n pc. Sinds 1,5 maand heb ik een MSI KT4V moederbord. Hier heb ik 2x ddr333 geheugen opzitten. Dit deed het goed maar sinds 2 weken draait battlefield 1942 voor geen meter meer. Ook wou windows niet zich installeren, liep vast tijdens setup.

Ik heb memtest64 gebruikt. Eerst heb ik elk stripje afzondelijk getest op elke bank. Ze deden het allebei steeds goed. Wanneer ik ze echter samen test krijg ik bij test 5 een golf van fouten die begint bij 0 en eindigt bij 80532. Maakt niet uit in welke bank ik ze stop. Wanneer ik alles in het bios op default zet en test krijg ik de fouten. Heb ook cas3 geprobeert maar toen kreeg ik bij test 1 al fouten. Heb een biosupdate gedaan maar dat heeft niet geholpen.

geheugenstrippen: twinmos 256mb ddr333 en eentje met magic in de naam ( kan nu even niet de naam lezen want hij zit in de pc) 256mb ddr333

Het moederbord heeft in het begin goed gewerkt met dit geheugen. Het lijkt mij dat m'n moederbord problemen geeft. Maar misschien kan het toch iets anders zijn? Ik heb haast geen verstand van hoe ik het geheugen kan instellen.
verschillende types geheugen naast elkaar loopt wel vaker kut, er wordt ook aangeraden om bij hetzelfde merk te blijven als je er meerdere inzet.

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
M'n probleem is dat de pc het een maand goed heeft gedaan. Ik kon in battlefield alles aanzetten op de hoogste resolutie. Nu moet ik het in 800x600 spelen. Als ik weet dat m'n moederbord kapot is, is het makkelijker een nieuw bord te vragen. De geheugenstrips zijn elk bij een andere winkel gekocht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

http://www.memtest86.com/#trouble
I have had numerous reports of errors in only tests 5 and 8 on Athlon systems. Often the memory works in a different system or the vendor insists that it is good. In these cases the memory is not necessarily bad but is not able to operate reliably at Athlon speeds. Sometimes more conservative memory timings on the motherboard will correct these errors. In other cases the only option is to replace the memory with better quality, higher speed memory. Don't buy cheap memory and expect it to work with an Athlon! On occasion test 5/8 errors will occur even with name brand memory and a quality motherboard. These errors are legitimate and should be corrected.
Dus: even proberen de geheugentimings wat losser te zetten of, mits ingesteld, eventueel de geheugenbussnelheid terugschroeven van 166MHz naar 133MHz :)

Anders worden het toch maar nieuwe kwaliteitsreepjes.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen heeft het een half jaar probleemloos in m'n MSI KT3 ultra2 gedaan met een 1800+ Athlon. Geheugen heb ik samen met de processor overgezet. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt. M'n pc is het van de een op het ander moment raar gaan doen. Ga morgen wel in de winkel informeren of ik het bord kan inruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 14 March 2003 @ 19:05:
http://www.memtest86.com/#trouble
[...]
Dus: even proberen de geheugentimings wat losser te zetten of, mits ingesteld, eventueel de geheugenbussnelheid terugschroeven van 166MHz naar 133MHz :)

Anders worden het toch maar nieuwe kwaliteitsreepjes.
De pc doet het voorlopig weer goed. Heb de mem van 166 naar 133 gedaan. Geen fouten meer in memtest. Alleen vind het wel vreemd, dat ie het eerst altijd goed heeft gedaan en nou op 266 moet staan. In iedergeval iedereen bedankt. Ga weer effe knallen in battlefield. Loopt na 2 weken schokken eindelijk weer vloeiend.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de repen iets meer prik te geven en bekijken met memtest86 of het dan wel ok loopt?
Pagina: 1