Toon posts:

Slechte ontvangst TV-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn TV Kaart, een Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe heeft met het bijgeleverde programma Winfast TV slechte ontvangst. Ook worden veel kanalen gewoonweg niet gevonden. Een paar maanden terug was dit nog niet het geval.

Misschien weet iemand iets waardoor het verbeterd wordt? :?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
een signaalversterker ertussen proppen is een mogelijke oplossing.
Je kunt ook je kabelbedrijf bellen met de klacht over slechte ontvangst (als het op je TV ook is). Soms veranderen ze wel eens wat aan de afstelling in de buurtcentrale (ook een keer gehad)

Verwijderd

Probeer eens om DScaler te installeren in plaats van de standaardsoftware, dit gaf op mijn Hauppage een dramatische ontvangstverbetering

Hier downloaden: http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 18:45 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 16:19

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

als je er een splitter tussen hebt kan et best wel eens zijn dattie vrak is, naja anyway zoals mitch al zij prop er een vertserker tussen of koop een andere splitter

Verwijderd

ik heb de software geprobeert maar dit is echt een stuk beter. Ik heb wel een andere tv kaart.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kweenie of je er ff een gewone tv aan de coax kunt hangen?
Kijk daar eens naar dan wat voor beeld daar af komt. :7

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Zie megaleo

Als het op de TV goed is, zou je een versterker kunnen overwegen. Sommige TV-kaartjes hebben een vrij sterk signaal nodig en als het signaal het net-niet is, dan kan je ontvangst slecht zijn. Dit heb ik ook maar gelezen op GoT hoor, dus eerst testen met een gewone TV voordat je naar de winkel rent voor een versterker.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Kan ik daarvoor een antenneversterker gebruiken? Het is kabelinternet, zou dat veel uitmaken?
Die software ga ik nu proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet toevallig welke tuner er op de kaart zit? Anders moet ik de hele computer weer loshalen. Heb ik eigenlijk geen zin in.
Nu krijg ik namelijk geen ontvangst met dat programma. No video signal staat er. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:20

JWO

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 17:23:
Wie weet toevallig welke tuner er op de kaart zit? Anders moet ik de hele computer weer loshalen. Heb ik eigenlijk geen zin in.
Nu krijg ik namelijk geen ontvangst met dat programma. No video signal staat er. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
volgens mij een philips

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook aan te denken ja, maar je kunt er meerdere kiezen van Philips.
Hoe kun je naar zenders zoeken in dat programma?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en oudere -beta- versie gedownload van het programma. Die deed het wel. Eerst had ik een alpha versie en die werkte dus niet goed.
Nu heb ik dus alle zenders gevonden, omdat ik de frequentie handmatig kan kiezen. Sommige zenders zijn wel bar slecht, dus zal ik wel aan een versterker moeten. Nu dus de vraag: Wij hebben hier bij het binnenkomen van het tv-signaal gelijk een splitter zitten. De ene kant gaat naar de tv, de andere wordt even verderop weer gesplitst. De een gaat naar een tv en de ander naar mijn tv-kaart. Kan ik tussen de splitter en de tv-kaart een versterker zetten?
Kan ik daar ook een antenneversterker voor gebruiken? Denk ut wel, maar ik ben niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Please, weet niemand dit?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 12:13
Je moet die versterker wel VOOR de splitter zetten, anders loop je het risico dat je alleen maar storing gaat versterken.

Verwijderd

Je maakt gebruik van het doorlus systeem om je tv-kabel overal in huis te krijgen. Dat betekent dat je pc vooraan gehangen moet worden omdat die het sterkste signaal nodig heeft, daarna de 100hz tv en dan pas de gewone tv's.
Zelf maak ik gebruik van ster split. Dus een centraal punt waar alle aansluitingen rechtstreeks op zitten. Had ook altijd wat minder beeld dan op de tv's totdat ik de doos verving door een hirschman doos. Sindsdien scherp gestoken beeld op alle zenders.

Je kunt overal een antenne versterker plaatsen maar het beste is toch om zover als mogelijk vooraan te gaan zitten, dus eigenlijk op het punt waar de kabel het huis binnen komt. Anders ga je ook ruis versterken. Pak wel een goed merk versterker (dus geen gamma of praxis) !

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 11:36 . Reden: praxis ipv paxis ]

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb ook een versterker aangesloten en bevalt erg goed. kheb nu goede kwaliteit. Dat probleem met die zender had ik ook.

DScaler downloaden en dan van elk land alles laten scannen. Je hebt er dan wel een paar dubbel, maar die kan je verwijderen

Multimonitor is relax :P

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52

mno

Charly schreef op 17 maart 2003 @ 10:55:
Je moet die versterker wel VOOR de splitter zetten, anders loop je het risico dat je alleen maar storing gaat versterken.
Heb je wel gelijk ik maar ik denk niet dat zijn kabelinternet het nog doet als er een versterker tussen zit. Zo'n versterker is niet ingesteld op 2-weg dataverkeer.

Dat is althans mijn ervaring toen ik nog bij casema zat (bah, nu herinner ik me ineens alle casema ellende weer).

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dat ga ik even proberen. Hoe duur is zo'n versterker?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 18:04:
Hmmm... dat ga ik even proberen. Hoe duur is zo'n versterker?
hangt er een btje vanaf, wat voor 1. Mijne was 20 euro en ik heb nu perfecte kwaliteit

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
Was dat ook zo'n hirschmann geval?
Pagina: 1