[WinXP] Compaq restore CD

Pagina: 1
Acties:

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Hallo,

een vriend van me heeft een Compaq EVO, zo'n mini PC (EPC heet dat ding geloof ik). Het is een vrij nieuw ding, maximaal 3 maanden oud of zo. Nu heb ik gezien dat er bij de restore CD's een rode CD zit met daarop "Microsoft Windows XP Professional". Ik had geloof ik gehoord dat dit een gewone Windows CD is. Weet iemand of dit echt zo is?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ik heb net 4 evo's geinstalleerd daar zaten 3 cd's bij.

1 met windowsxp homenl / windowsxppro uk
1 met windowsxl home nl SP1
1 met drivers

maar geen rode cd.
dit waren trouwens wel evo's maar niet niet enge minidingen ;D

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Er zaten 2 cd's bij: een grijze restore cd en die rode met WinXP prof.
Misschien dat dat alleen bij de nieuwe Compaqs is, want de nieuwste Presario's hebben dat ook (plus nog wat meer).

More than meets the eye
system specs

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

Dat kan verschillen, heb laatst een serie (nou serie 2 of 3) van die evos te repareren gehad op het werk en bij 1 zat een recover cd, met alles erop eraan zullen we maar zeggen,
en 2 andere hadden een gewone installatie cd van windows (en 1 cd met alle drivers)
ik kan me niet zo 1 2 3 voor de geest halen of het ook exact de zelfde evos waren maar naar mijn weten wel!

Mischien dat je anders op de compaq site zelf iets meer info kan vinden over het model, mischien dat daar ook staat hoe / wat /welke cdees erbij zitten!

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Op die site kan ik die PC's niet eens vinden. Hij lijkt op de D510 SSF, maar er zit een cel1.8 in ipv 1.7, en er zit 6x USB op (4 achter, 2 voor) en geen parallel, serieel of PS2.

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

IceManX schreef op 14 maart 2003 @ 18:18:
Hallo,

een vriend van me heeft een Compaq EVO, zo'n mini PC (EPC heet dat ding geloof ik). Het is een vrij nieuw ding, maximaal 3 maanden oud of zo. Nu heb ik gezien dat er bij de restore CD's een rode CD zit met daarop "Microsoft Windows XP Professional". Ik had geloof ik gehoord dat dit een gewone Windows CD is. Weet iemand of dit echt zo is?
Het is mogelijk, maar deze cd zal specifiek getuned zijn voor Compaq Pc's. Het is dus af te raden om deze cd te gebruiken bij een andere pc. :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

enige manier is om het uit te proberen. Kijk eerst eens of er uberhaupt een i386 directory opstaat. Als het alleen een img betreft zul je die eerst uit moeten lezen ect ect ect

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Er staat een I386 directory op, met een grote van 426MB. Verder nog 313Mb in een directory genaamd NLWXP32P_ZX, en verder wat kleine directory's. Wel is er een directory genaamd COMPAQ, met daarin alleen maar 3 CVA files.

Ik denk dat ik toch maar ridde's advies ga opvolgen...

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

Deze cd is meestal een "gewone" XP installatie cdrom. Maar wel toegespitst op een Evo desktop pc (drivers etc.) Maar ik heb hem ook gebruikt om op mijn Armada E500 laptop te installeren. (Legaal, want we hebben een Select licentie op de zaak)
Pagina: 1