Inkleuren reliefkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Ik moetvoor aardrijkskunde op school een reliefkaart inkleuren. Dit moet zeer nauwkeurig gebeuren. Nu had ik van iemand gehoord dat dit mogelijk meot zijn met Photoshop, maar het lukt me maar niet, ik dacht dat iemand hier wel zou weten hoe dit in zijn werk gaat.
Of misschien is er iemand die een andere suggestie heeft om het met de computer in te kleuren.
Dit is de link naar de kaart: http://users.skynet.be/bk284631/kaart.JPG
Het is in een hoge resolutie (900kb), maar de link gaat snel.

Ik ben zeer dankbaar aan iedereen die me hiermee kan helpen, de kaart telt voor veel punten mee!

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
huiswerkvragen worden niet op prijs gesteld hier, en requests al helemaal niet.

maar omdat ik niet de beroerdste ben, maak de lijnen aansluitend, en ga met de bucket telkens een stap donkerder.

[ Voor 43% gewijzigd door Magic op 14-03-2003 18:24 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Begrijp me niet verkeerd, ik vraag niet aan iemand om deze taak voor mij te maken. Ik vraag gewoon dat iemand me op weg helpt door een aanwijzing te geve over hoe ik dit in Photoshop kan doen.
De kaart zelf zit er gewoon maar bij om de lezers van dit topic een idee te geven over het soort kaart.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Eitje:
Openen in Photoshop, nieuwe laag aanmaken, de laag onderop plaatsen, laag met de afbeelding op 'multiply' zetten, je onderste laag weer selecteren en klaar ben je.
(dan moet je natuurlijk gaan inkleuren in de onderste laag, maar dat leek me duidelijk :P )

GoT staat trouwens niet voor Gemeenschappelijke ondersteuning voor Thuiswerk.

[ Voor 18% gewijzigd door waxle op 14-03-2003 18:31 ]

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Als je met de pen-tool of paintbrush de lijnen sluitend zou maken zou je met de magic-selection tool de verschillende vlakken kunnen selecteren. Deze kun je inkleuren, waarbij je het beste kun werken met verschillende layers.
Dit soort dingen behoren wel tot de basis-kennis Photoshop, ik vrees dus voor je dat je topic snel voorzien wordt van een slotje.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 09:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

neem een beste kop koffie (met de nieuwe USB warmhoud mok natuurlijk) en ga 5 uurtjes achter paint zitten .
sorry maar huiswerk moet je zelf doen, en precieser gaat et niet dan met paint :) dan heb je alles in de hand

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Armageddon_2k schreef op 14 March 2003 @ 18:38:
neem een beste kop koffie (met de nieuwe USB warmhoud mok natuurlijk) en ga 5 uurtjes achter paint zitten .
sorry maar huiswerk moet je zelf doen, en precieser gaat et niet dan met paint :) dan heb je alles in de hand
Tuurlijk.
En jij schrobt je vloer ook met een tandenborstel?

ouwe meuk

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

waxle schreef op 14 March 2003 @ 18:46:
[...]

Tuurlijk.
En jij schrobt je vloer ook met een tandenborstel?
Als je geen geld hebt voor een boenmachine, een schrobber en emmer weer te onprofessioneel vindt... dan misschien wel ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Hij heeft de boenmachine, dus kwestie van de handleiding goed doorlezen ;)

ouwe meuk

• HellFish

HellFish

Hang The DJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 18:30:
Als je met de pen-tool of paintbrush de lijnen sluitend zou maken zou je met de magic-selection tool de verschillende vlakken kunnen selecteren. Deze kun je inkleuren, waarbij je het beste kun werken met verschillende layers.
Dit soort dingen behoren wel tot de basis-kennis Photoshop, ik vrees dus voor je dat je topic snel voorzien wordt van een slotje.
Dit is ongeveer de uitleg die ik zocht, bedankt, het heeft me aardig op weg geholpen!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Heel fijn :)

Verder is het een kwestie van veel experimenteren met 'digitaal' tekenen

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.