Ik heb in windows 98 gebruikers aangemaakt en wil graag instellen dat bepaalde gebruikers wel en bepaalde gebruikers niet op internet kunnen. Is dit wel mogelijk onder windows 98. Ik heb al geprobeerd om de instellingen van de ene gebruikers zo te maken dat diegene niet op internet kan maar dan worden die instellingen door alle gebruikers gebruikt.
Niet mogelijk onder Windows 98 (vanwege het gebrek aan beveiliging).
Wat je wel kan doen is alleen in combinatie met een NT4 / Windows 2000 (Novell Netware met Bordermanager kan ook) server en dan dmv policies de boel dicht te zetten, zeker als je ook een proxyserver gebruikt (en op proxyserver accounts maakt met wel of geen Inet access)
Alleen enkele PC kan, tenzij je op pc Windows 2000 Pro of Windows XP Pro en lokaal de boel door policies dichtzetten
Wat je wel kan doen is alleen in combinatie met een NT4 / Windows 2000 (Novell Netware met Bordermanager kan ook) server en dan dmv policies de boel dicht te zetten, zeker als je ook een proxyserver gebruikt (en op proxyserver accounts maakt met wel of geen Inet access)
Alleen enkele PC kan, tenzij je op pc Windows 2000 Pro of Windows XP Pro en lokaal de boel door policies dichtzetten
[ Voor 18% gewijzigd door aReaRe op 14-03-2003 18:09 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Oke thanx daar was ik al "bang" voor. Dan zal ik er windows xp op moeten zetten.
In ieder geval bedankt.
In ieder geval bedankt.
wat je zou kunnen doen is per gebruiker een apart .BAT filetje maken waarin je middels een registry key de DNS server uitschakelt. Dan valt er qua surfen voor de meeste mensen al weinig meer te doen
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Een alternatieve mogelijkheid zou kunnen zijn: Installer KPN Internet Kostenbeheersing. Geef de gebruikers gewoon ontzettend veel te goed.Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 17:56:
Ik heb in windows 98 gebruikers aangemaakt en wil graag instellen dat bepaalde gebruikers wel en bepaalde gebruikers niet op internet kunnen. Is dit wel mogelijk onder windows 98. Ik heb al geprobeerd om de instellingen van de ene gebruikers zo te maken dat diegene niet op internet kan maar dan worden die instellingen door alle gebruikers gebruikt.
Het is wel een slordige opmerking, maar nu kunnen alleen maar opgegeven/ingesteld/ingevoerde gebruikers internetten.