Windows Xp is zeer traag geworden...

Pagina: 1
Acties:

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb al eerder een post gemaakt over dat mijn PC niet meer afsloot, dit probleem is opgelost, maar nu heb ik een nieuw probleem , Als ik nu mijn PC afsluit duurt het erg lang...

Aangezien ik een ongeduldig persoon ben is dit zeer lastig! :X

Kan iemand me helpen of vertellen hoe ik dit kan oplossen.
PS ik heb al op virussen en spyware gecontroleerd.. en alles is clean!

M.V.G.
M vd Sterren

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zijn de programma's die je draait op je computer, en wat zijn de specificaties van de computer. Dan kunnen we je pas verder helpen :).

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Doe Ctrl-ALT-Del, welke toepassingen/processen zijn bezig ? Hoe had je je vorige probleem opgelost ? Kan zijn dat dit ermee te maken heeft :)

[ Voor 50% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2003 18:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Mischien heb je een NVidia kaart... probeer de helper service maar een uit te zetten... Hielp hier thuis wel redelijk...

(btw... wij tweakers groeten elkaar altijd.... dus dat hoef je niet bij iedere 'openings' post te doen! :) )

WWW.RC5.NL

• msterren
Ik heb een Nvidia GeForce 2 GTS pro 64 mb.
een Athlon TB 1000 Mhz 256 mbram.

Het kan niet te maken hebben met mijn vorige probleem want ik heb alleen iets verwijderd...

Waar vind ik die helper service?

Wat ik verder heb draaien is Mcafee virus scanner en Guardian. en MSN messenger.

Verwijderd

Ik had hier laatst in de winkel een puter die ook heel traag was. Dit bleek aan de dynalink USB modem te liggen die de CPU altijd op 70% usage zette :P

Misschien ook zo iets bij jou ? zie taskmanager/

• Rekenmachine
  • Laatst online: 01-11-2024
virusscanners en protectie programma's die je hebt draaien, scannen die ook bij afsluiten?

Misschien dat je een hoeveelheid spy-ware hebt draaien, download en installeer en scan een keer, dan weet je het zeker... : http://users.skynet.be/bk315211/Files/aaw.exe

https://www.enwatbenjedan.nl/

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mijn windows 'slibt' altijd 'dicht' waardoor ie crap werkt, en eens in de 3 maanden format ik gewoon (nouja, format.... gewoon op andere partitie een nieuwe windows donderen en de ouwe wegflikkeren)

• msterren
dankje Maar zijn er meer opties?

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja probeer eens een cpu/ram-usage prog te vinden die een log bijhoud. Misschien kun je dan ook zien welke applicatie ervoor zorgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2003 19:10 . Reden: respesct enz ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
G33rt schreef op 14 maart 2003 @ 18:49:
mijn windows 'slibt' altijd 'dicht' waardoor ie crap werkt, en eens in de 3 maanden format ik gewoon (nouja, format.... gewoon op andere partitie een nieuwe windows donderen en de ouwe wegflikkeren)
doe je toch iets fout, al en half jaar op de zelfde windows xp pro setup, nergens geen problemen mee. gewoon alles netjes houden, opletten met spyware en register zo nu en dan ff bewerken met een tooltje. Tevens aantal services uitzetten die je niet gebruikt

Tip, verwijder programma's via start-configuratiescherm-softare... ipv de snelkoppling @ startmenu en bureaublad weghalen zoals me buurman doet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 14-03-2003 19:16 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 22:34
lol @icey

maare, ik denk dat je het beste je XP opnieuw kan installeren msterren. en dan voortaan oppassen met software. en defrag je C regelmatig.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:07
Kort de volgende tijd in:
Increase Shutdown Time So That Processes Can Quit Properly in Windows XP

WARNING : If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.

To prolong this time-out period, you can modify a registry value. The default time-out value (20 seconds) is stored in the WaitToKillAppTimeout value in the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
This value is expressed in milliseconds. You can use Registry Editor to modify this value and then restart the computer for the change to take effect.

NOTE : In general, it is best to refrain from increasing the shutdown time. For example, if your computer loses power, your uninterruptible power supply (UPS) may not be able to provide backup power for the computer long enough to allow all the processes, as well as the operating system, to shut down properly.

-

Verwijderd

Als je pc automatisch uitgaat zou het geen probleem moeten zijn :P

Maar ik begrijp uit je startpost dat dat niet het geval is?

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Start regedit eens en zoek de sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.... daarin bevindt zich de waarde ClearPageFileAtShutdown. Als die op 1 staat (enabled)...maak van de waarde van ff een 0 (disabled). Scheelt stukken ;)

Verwijderd

Mijn Windows (XP) sluit ook supertraag af. Ik denk dat er weinig aan te doen is. Gaan ze opscheppen met "start nu nog sneller op!", duurt het 3x zo lang om hem af te sluiten :P
Ik zet mijn pc gewoon niet meer uit. Da's nog altijd de beste oplossing.

Ik heb zelf wel eens gekeken wat het zou kunnen zijn, maar niets echt iets gevonden. Misschien heeft het bij mij met het netwerk te maken. Ik ga in ieder geval niet in het register klooien om zo'n miniem probleempje te verhelpen.
Pagina: 1