alsa en kernel 2.5.64

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben aan het spelen met 2.5.64, en loopt tegen iets geks aan.
Ik heb de alsa modules in de kernel in gebruik, en als ik de Master en PCM kanalen unmute, dan ik vanaf alsamixer mijn volume regelen en vanaf de CLI muziekjes spelen. Mooi :) Echter, na een reboot is alles weer gereset -> mute.

Met xmms afspelen kan ook, maar als ik het volume probeer aan te passen met xmms dan wordt het stil, en blijkt het PCM kanaal gemute te zijn. Als ik dat weer unmute, kan ie weer verder spelen.

Iedere andere mixer die ik heb geprobeerd segfault op het moment dat ik hem open (kmix, de gkrellm-volume plugin, en het KDE control center-soundsystem tab).

Ik zie niets raars aan rechten op de devices, geen foutmeldingen, en met een 2.4 kernel werkt alles naar behoren.

Is dit een bugje, of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 14-03-2003 17:29 ]

Verwijderd

De 2.5 systeemkernen zijn test/onwikkel/instabiele versies. Als je tegen iets geks aanloopt met zo'n systeemkern, kun je een bugreport insturen naar de schrijvers van die code waar het fout loopt. Of je patcht de kern zelf :p
Als je geen problemen wilt, kun je beter een systeemkern uit de 2.4 reeks nemen; zoals je zelf al aangeeft werkt die beter :)