ok, na een paar mislukte pogingen via slotje, dan nog maar een keer het uitgebreide verhaal:
Ik heb een server gecoloceerd. Deze server is een pentium 800 met 256 mb geheugen. Hij draait op Linux Slackware en wordt gebruikt voor het serveren van websites, databases etc.
De server hing eerst in R'dam. Aangezien ik in Groningen woon, erg ver weg. Totdat de kans zich voordeed om hem op de GN-IX (hier in Groningen) te hangen op het terrein van de Universiteit (waar ik toch al elke dag kom
). Geen zin hebbende in het rijden naar R'dam besloot ik UPS in te schakelen. Kosten: 40 euro voor afhalen en afleveren. Ik dacht mooi: voor 40 euro ga ik niet 2x2.5 uur in de auto zitten.
Na wat vertraging van de kant van UPS en dat ik een paar x niet thuis was, kwam hij dan eindelijk. Na opengeschroefd te hebben kreeg ik de schrik van mijn leven:
- de koeler was los en zweefde door de bak
- de HD hing nog maar aan 1 schroefje
- koelpasta door de hele bak
Alles schoongemaakt en weer netjes geplugd en opgehangen bleek er weinig qua software aan de hand te zijn. iig niks wat ik zo kon ontdekken. Dus de bak maar weer opgehangen in de nieuwe locatie. Totdat de websites weer up kwamen (dns update enzow). Heel veel sites geven maar halve pagina's als het gaat om grote datatransfers. (check logo maar es: http://www.medavastgoed.nl pas na een paar keer F5 gaat het beter)
Ik dus ff kijken in de /var/log/. Ontdek ik daar in de kernel.log het volgende:
Mar 14 17:13:43 kernel: schedule_timeout: wrong timeout value ffffffff from c01d8ce6
Er komen nu direct twee vragen bij me op:
1. wat zegt deze foutmelding?
2. wat the hell is c01d8ce6
Waar ik aan dacht:
1. hardware probleem? door de behandeling van UPS?
2. hmm..ik dacht een IO adres..maar hoe kom ik erachter wat dit adres inhoudt?
ik heb al gekeken naar progs die dat soort dingen kunnen uitlezen maar helaas....
info over de bak:
Linux 2.4.20-grsec #2 Mon Mar 3 21:37:28 CET 2003 i686 unknown
(ff denken of ik aan de eisen voldoe van dit rubriekje........ja denk het wel...:) )
Ik heb een server gecoloceerd. Deze server is een pentium 800 met 256 mb geheugen. Hij draait op Linux Slackware en wordt gebruikt voor het serveren van websites, databases etc.
De server hing eerst in R'dam. Aangezien ik in Groningen woon, erg ver weg. Totdat de kans zich voordeed om hem op de GN-IX (hier in Groningen) te hangen op het terrein van de Universiteit (waar ik toch al elke dag kom
Na wat vertraging van de kant van UPS en dat ik een paar x niet thuis was, kwam hij dan eindelijk. Na opengeschroefd te hebben kreeg ik de schrik van mijn leven:
- de koeler was los en zweefde door de bak
- de HD hing nog maar aan 1 schroefje
- koelpasta door de hele bak
Alles schoongemaakt en weer netjes geplugd en opgehangen bleek er weinig qua software aan de hand te zijn. iig niks wat ik zo kon ontdekken. Dus de bak maar weer opgehangen in de nieuwe locatie. Totdat de websites weer up kwamen (dns update enzow). Heel veel sites geven maar halve pagina's als het gaat om grote datatransfers. (check logo maar es: http://www.medavastgoed.nl pas na een paar keer F5 gaat het beter)
Ik dus ff kijken in de /var/log/. Ontdek ik daar in de kernel.log het volgende:
Mar 14 17:13:43 kernel: schedule_timeout: wrong timeout value ffffffff from c01d8ce6
Er komen nu direct twee vragen bij me op:
1. wat zegt deze foutmelding?
2. wat the hell is c01d8ce6
Waar ik aan dacht:
1. hardware probleem? door de behandeling van UPS?
2. hmm..ik dacht een IO adres..maar hoe kom ik erachter wat dit adres inhoudt?
ik heb al gekeken naar progs die dat soort dingen kunnen uitlezen maar helaas....
info over de bak:
Linux 2.4.20-grsec #2 Mon Mar 3 21:37:28 CET 2003 i686 unknown
(ff denken of ik aan de eisen voldoe van dit rubriekje........ja denk het wel...:) )