Toon posts:

[K7VTA3 & PCI kaarten] verschillende PCI kaarten weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Gister gebeurde er iets lekker vreemds,
Ik start Mijn PC op, en mijn beeld blijft geheel zwart.. (computer draait gewoon, maar geeft geen piep en start ook niet verder door) :(
Dus ik gooi dat ding weer uit en na enkele malen dit weer gedaan te hebben met hetzelfde resultaat, pakte hij opeens weer mijn video kaart en sprong mijn monitor weer aan..
ik blij :) want nu starte hij gewoon op en kwam ik in mijn Windows XP menutje terecht..
Daar begon de rest van de elende.. :'(

Ook daar bleken verschillende kaarten ineens foetsie te zijn :? (Mijn geluidskaart en mijn netwerkkaarten) terwijl ze het alvorens toch erg normaal en goed gedaan hadden...

Ik heb voor dit probleem alleen mijn IDE kabel even vervangen en daarna begon deze elende.

Na enkele restarts danwel harde resets, pakte hij nu weer mijn netwerk kaarten, maar nog niet mijn geluidskaart
(voor de geluidskaart keek ik in de aparaatbeheer van winXP, waar deze helemaal uit verdwenen was...)
inmiddels doet ie het ook weer, en nu staat ie ook weer in het lijstje van apparaatbeheer..

Lekker onbetrouwbaar zooitje dus...
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Een virus?
Of iets anders?

Ik hoor 't graag van jullie!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

graag specs van je systeem, heb je al eens een keer ander videokaart/ voeding geprobeerd? Heb je ook een andere sloten voor je pci kaarten geprobeerd, Het kan van alles zijn. Heb je al een compleet re-install gedaan vn win xp?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Hier valt idd weinig over te zeggen, kan aan heel veel zaken liggen.

Het eerste wat ik zou doen is even de hele PC uit elkaar halen, alles goed schoonmaken (stof uit fans halen etc, ook de fan in de voeding) en dan alles weer goed in elkaar zetten.

Doet hij het dan nog niet, check dan even de voltages van je voeding, dit kan als het goed is in je bios of mbv. een mobo-monitor.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Toevallig een Creative SB kaartje? Zeker als deze kaart geshared word met een NIC (dus beide PCI sloten zijn geshared -lees zelfde IRQ- met elkaar) kan je problemen krijgen. Heb zelf problemen gehad met m'n SB live 5.1 en NIC . Eerst draaide alles een half jaar, alleen DVD drive vervangen voor de rest nergens aangezeten en ja hoor hele zaak liep vast.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Topicstarter
Yeap, Creative SB kaartje..

Conf :
Proc = AMD XP 2100+
MB = VIA K7VTA3
HD1 = Seagate 8 Gig
HD2 = 40GB Maxtor UDMA133 7200rpm
Geheugen = 256 Mb
Soundkaart = Creative SB 64 bit kaartje (PCI)
Videokaart = GeForce4 MX-440SE 64 Mb TV-ou
Netwerkkaart 1 = 3com 10/100
Netwerkkaart 2 = 3com 10/100

De voeding kan toch niets mis zijn als het eerst wel gewerkt heeft?
Hoe wijs ik zelf IRQ's toe aan kaarten in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het lag aan de IRQ's..
Ik heb mijn Geluidskaartje er uit geflikkerd en mijn Onboard sound maar weer aangezet..
Al mijn kaarten zaten bijna allemaal op IRQ 11... :?
(Video, 2 Netwerkkaarten, Geluidskaartje en nog een paar)..

Probleem is nu alleen dat mijn WinXP de drivers er niet voor kan installeren... :(
Waarom moet je nou altijd WINXp opnieuw installeren als je een nieuwe kaart wilt installeren..?

Bedankt in iedergeval voor de "hulp!"

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van de onboard Geluidskaart wel te verstaan...
Pagina: 1